حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی

امروزه ازدواج‌های توهمی بیشتر از ازدواج‌ تفهمی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی در سخنرانی که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در حرم مطر سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) برگزار شد با بیان تفاوت‌های دو واژه وهم و فهم اظهار کرد: زمانی که انسان گرفتاری‌هایش زیاد می‌شود دچار پریشانی می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی در سخنرانی که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در حرم مطر سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) برگزار شد با بیان تفاوت‌های دو واژه وهم و فهم اظهار کرد: زمانی که انسان گرفتاری‌هایش زیاد می‌شود دچار پریشانی می‌گردد.

سس-125x86وی وهم را منشأ بسیاری از حوادث دانست و عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث بروز حوادثی همچون تصادف می‌شود پریشانیو وهم است.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: استفاده ناصحیح از تکنولوژی خود موجب بروز پریشانی در انسان است.

این سخنران با بیان اینکه خداوند بارک و تعالی برای به کمال رسیدن انسان‌ها پیامبران و انبیا را فرستاده است تأکید کرد: خودشناسی کار آسانی نیست و کسی جز پروردگار نمی‌تواند انسان را به راه راست هدایت کند.

وی خودشناسی را زمینه خداشناسی دانست و افزود: انسان چون خود را نشناخته، خدا را نیز از یاد می‌برد.

حجت‌الاسلام طباطبایی با انتقاد از ملاک برخی از جوانان برای ازدواج‌ گفت: امروزه ازدواج‌های توهمی بیشتر از ازدواج‌ تفهمی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیاری از جوانان ده‌ها سال با یکدیگر زندگی می‌کنند ولی می‌گویند ما یکدیگر را درک نمی‌کنیم و همین مسئله عامله بسیاری از اختلافات است.

وی دلیل بی‌خوابی برخی افراد را وجود توهمات ذهنی عنوان کرد و افزود: انسان نباید خود رادرگیر توهمات کند زیرا توهمات انسان را از شناخت خود باز می‌دارد.

حجت‌الاسلام طباطبایی زیارت مزار امام‌زادگان، شهدا و قبور اموات را عامل بازدارنده ورد توهمات به ذهن انسان دانست و افزود: یکی از این امام‌زادگان وجود نازنین حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) است که امروز توفیق حضور در کنار مزارش را داریم.

وی افزود: انسان باید در تمامی امور خدا را در نظر داشته باشد تا موجب نورانی شدن ذهنش شود.

وی با تبریک میلاد امام‌ رضا(ع) گفت: حضور همه شما در اینجا از روی شناخت این بزرگوار از شماست./آستان خبر

 

Share