به خاطر مشکلات قلبی و کلیوی

مخالف سرسخت سیاست های احمدی نژاد در گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین محسن دعاگو که به خاطر مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین محسن دعاگو که به خاطر مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بود دار فانی را وداع گفت.

14-8-11-01951_mg_1663حجت الاسلام والمسلمین محسن دعاگو در سال «۱۳۳۱» در شهرستان «تربت حیدریه» متولد شد. بخشی از دروس مقدماتی را در مدرسه و حوزه علمیه «تربت حیدریه» گذراند و سپس جهت ادامه تحصیل به «مشهد مقدس» عزیمت نمود.

در حوزه علمیه «مشهد» از کلاسهای درس اساتید بزرگواری مانند آقایان «ادیب نیشابوری» ، «سید حجت هاشمی» ، «غلامعلی غلامعلی پور»، «واعظی خاوری»، «رضازاده» ، «واعظ طبسی» ،«صالحی»، «اشکذری» و «مقام معظم رهبری» بهره مند گردید.

در «تهران» از محضر آقایان «حاج میرزا احمد آشتیانی» ، «سید محمد تقی خوانساری» استفاده کرد و در «قم» از حوزه تدریس آقایان «حاج شیخ جواد تبریزی» ، «وحید خراسانی» و «آقا موسی شبیری زنجانی» کسب فیض نمود .

در دوران نوجوانی با اندیشه های «امام خمینی (ره)» و نهضت و انقلاب اسلامی آشنا گردید و به صف نیروهای انقلابی پیوست و سپس تلاشی پیوسته و بی وقفه را برای تبلیغ و گسترش نهضت «امام خمینی (ره) » آغاز کرد.

به دلیل فعالیتهای مبارزاتی در سال «۱۳۵۱» در «مشهد» بازداشت و زندانی شد ، پس از آزادی از زندان به فعالیتهای مبارزاتی علیه رژیم ستمشاهی ادامه داد و در سال «۱۳۵۳» در پی تعقیب نیروهای «ساواک» از «مشهد» متواری گردید.

ایشان سفرهای تبلیغاتی متعددی در استانهای «خراسان» ، «مازندران» ، «گیلان» ، «هرمزگان» ، «یزد» ، «مرکزی» و «تهران» داشته و با نامهای مستعار «اخلاقی» ، «خالصی» ، «سید آبادی» و «فیض آبادی» به سخنرانی و فعالیتهای سیاسی می پرداخت.

در تهران با بسیاری از روحانیون مبارز و سرشناس آشنا شد و سخنرانیهای انقلابی و انتقادات اساسی و سیاسیش از رژیم فاسد پهلوی موجبات خشم دستگاه امنیتی رژیم شاهنشاهی «ساواک» را فراهم ساخت.

حدود دو سال تحت تعقیب بود و در سال «۱۳۵۵» توسط «ساواک» در «قم» دستگیر و در «تهران» زندانی شد و در تاریخ «۱۳۵۷/۹/۲۱» همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی به رهبری «امام خمینی (ره)» وآزادی زندانیان سیاسی از زندان آزاد گردید.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون مسئولیتهایی مانند «امام جمعه “شمیرانات”» ، «معاونت پرورشی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» ، «نماینده اول قوه مجریه در صداوسیما» ، «رئیس کمیته انقلاب اسلامی شهرستان “شمیرانات”»، «رئیس شورای سیاستگذاری صداوسیما» ، «معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری»، «نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه», «عضویت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، هیئت منصفه مطبوعات، دادگاه ویژه روحانیت, جامعه روحانیت مبارز» و … به وی سپرده شده است .

Share