درمسابقات کشوری

دانش آموزان گیلانی افتخار کسب کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از افتخار آفرینی دانش آموزان گیلانی در حوزه مسابقات سراسری قرآن ، نماز و عترت (ع) و فرهنگی هنری کشور وکسب ۶۸ عنوان رتبه های برتر دانش آموزان دختر و پسر که در ده سال اخیر بی سابقه بوده است خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیده حمیرا ذکی پور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از افتخار آفرینی دانش آموزان گیلانی در حوزه مسابقات سراسری قرآن ، نماز و عترت (ع) و فرهنگی هنری کشور وکسب ۶۸ عنوان رتبه های برتر دانش آموزان دختر و پسر که در ده سال اخیر بی سابقه بوده است خبر داد

22 (1) ذکی پور گفت: کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان گیلانی در مسابقات کشوری دانش آموزی در رشته های مختلف قرآن ، نماز و عترت (ع) و فرهنگی و هنری در ده سال اخیر بی سابقه بوده است .

وی افزود : دانش آموزان گیلانی توانسته اند در  مسابقات قرآن ، نماز و عترت (ع) در رشته های حفظ و اذان  مقام اوّل کشوری را کسب نمایند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد:این مسابقات در طی دو مرحله و به میزبانی مشهد مقدس و همچنین ارومیّه برگزار گردیده و در طی چهار اعزام صورت گرفته ۱۴ نفر از دانش آموزان گیلانی توانسته اند که مقام اوّل تا پنجمی را به خود اختصاص داده که این تعداد نسبت به سال گذشته ۶ نفر افزایش داشته است .

وی با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات و رقابت نزدیک دانش آموزان خاطر نشان ساخت: تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان با اختلاف ناچیز امتیازات رده های ششم تا دهم کسب کردند .

وی در رابطه با جشنواره فرهنگی و هنری سراسر کشور نیز اذعان داشت : که در مسابقات سال جاری که در مردادماه ۹۳ در استانهای اصفهان و خراسان رضوی برگزار شد، دانش آموزان گیلانی در بخش دختران و پسران صاحب ۵۴ رتبه اول تا سوم شدند و همچنین توانستند ۳۶ عنوان برگزیده کشوری را نیز از آن خود نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل افزود : هر ساله پس از انجام مسابقات مراحل آموزشگاهی و منطقه ای و استانی ، آثار برگزیده دانش آموزان به وزارتخانه ارسال شده و پس از داوری مقدماتی کشوری ، نفرات برگزیده برای مرحله نهایی به جشنواره دعوت می شوند که سهم استان گیلان برای اعزام ۹۰ نفر بوده است که بیش از ۵۰درصد از این افراد توانستند رتبه های اول تا سوم را کسب نمایند.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان گیلان در حمایت از برگزاری جشنواره های استانی و کلاسهای پیش اردویی از همت و تلاش بی شائبه ، رؤسای ادارات فرهنگی و هنری و قرآن نماز و عترت (ع) و کارشناسان مربوطه تقدیر نمود.

 

به گزارش دیارمیرزا همچنین در مسابقات هنری دانش آموزان سراسر کشور که در اردوگاه شهید رجایی نیشابور در استان خراسان رضوی برگزار شد، یکبار دیگر موفق ظاهر شدند و رتبه های ارزشمندی را بدست آوردند.

22بر اساس این گزارش  موفقیتهای دانش آموزان گیلانی به شرح زیر  می باشد:
کسب مقام اول سرود توسط گروه سرود دبیرستان امام علی (ع) لشت نشاه که متشکل از دانش آموزان ذیل بوده است
 سیده سعیده حسینی – سیده مینا رضوی پور – سیده حانیه کلانتریان – معصومه شعبانی – فاطمه محمدی – مریم پورچنانی – مهدیه شعبانی – سارا میرزاپور – زهرا احدی – زهرا آذربراء – سحر بوستانی – زینب جعفری – نگین قاسمی – غزل صمیمی – فائقه احمدی – مریم کشاورز – بهاره قاسمی – صنم بخشی – ندا نویدی – ندا قاسمی — همچنین خانمها راحله نوروزی (مربی فنی ) ، ربابه نوروزی ( معاون پرورشی ) و پروانه بصیری مدیر دبیرستان امام علی (ع) در این کسب این افتخار نقش بسزایی داشتند.
کسب مقام سوم رشته نمایش عروسکی توسط گروه نمایش دبیرستان امام علی (ع) بندرانزلی که اسامی آنان به شرح زیر است:
سیده فاطمه نورنیا – زهرا حیدری – بهاره بابایی – سیده فاطمه میرموسوی – الهام رحیمی – الهه رحیمی – زهرا ملک اوغلی – غزاله عزیزی – زهرا اقدامی و سمیرا حسینی
این گروه را خانم ها : لاله اوسطیان (مربی فنی) – مهین صادقی (معاون پرورشی ) و فاطمه پورغلامرضا (مدیر دبیرستان امام علی (ع) هدایت نمودند.
رتبه های کسب شده در رشته های انفرادی دانش آموزان گیلانی نیز به شرح زیر است :
کسب رتبه اول در رشته آب مرکب توسط دانش آموز هنرمند محدثه ملک خواه از ناحیه ۲ رشت
کسب رتبه اول در رشته خوشنویسی توسط دانش آموز هنرمند محمد پورقلی زاده از منطقه خمام
کسب رتبه دوم در رشته پاستیل توسط دانش آموز هنرمند سمانه سیفی پور از منطقه سنگر
کسب رتبه سوم در رشته بسته بندی توسط دانش آموز هنرمند زهرا مجیدی از رضوانشهر
کسب رتبه سوم در رشته مداد رنگی توسط دانش آموز هنرمند مریم علیزاده از منطقه سنگر
همچنین مریم حبیبی از سنگر در رشته آبرنگ ، مبین خوشگو از صومعه سرا در رشته مدادرنگی و علیرضا پور رجب از بندرانزلی در رشته عکاسی به عنوان برگزیده معرفی شدند./آموزش و پرورش گیلان
Share