با حضور مديرعامل گاز گيلان

افتتاح پروژه گازرسانی شهر ماکلوان و گوشلوندان فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان پروژه گازرسانی به شهر ماکلوان و روستای گوشلوندان شهرستان فومن افتتاح شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ، معاونین شرکت گاز استان گیلان ، ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت ، اسماعیل قربان زاده فرماندار شهرستان فومن ، حسین عظیمی نژاد بخشدار سردارجنگل و مسئولین شهرستان فومن وشهر ماکلوان پروژه گازرسانی به شهر ماکلوان و روستای گوشلوندان شهرستان فومن افتتاح شد.
بر اساس طرحی که وزیر نفت ارایه داده اند تا سال ۹۵ باید گازرسانی در روستاها تمام شود
852مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در هفته دولت امسال توانستیم با یاری مسئولین استان روستای گوشلوندان و دو شهر ماکلوان شهرستان فومن و جیرنده شهرستان شفت و اگر هم بتوانیم شهر بره سر شهرستان رودبار شروع را خواهیم کرد و فقط شهر تاریخی ماسوله باقی می ماند که به دلیل شرایطی که دارد نمی توانیم گازرسانی نماییم و البته مذاکراتی صورت گرفته است و قرار است برق ارزان به شهر ماسوله اختصاص دهند و با این وضع تمام شهرهای گیلان گازرسانی شده است.
جمشید ظهیری افزود: در هفته دولت ۲۶ روستا را گازرسانی نموده ایم و ۶۷ درصد گازرسانی در استان داریم و همچنین گیلان رتبه پنجم گازرسانی در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه درصد گازرسانی شهرستان فومن مناسب نیست و رتبه آخر را دارد و امیدواریم این عقب افتادگی در شهرستان فومن را جبران نماییم؛ گفت: شهرستان های فومن ، رودبار و لاهیجان از عقب افتادگی در امر گازرسانی رنج می برند.
وی افزود: بر اساس طرحی که وزیر نفت ارایه داده اند تا سال ۹۵ باید گازرسانی در روستاها تمام شود.
مدیرعامل گاز گیلان با اشاره به این نکته که در شرکت گاز کمبود منابع مالی وجود دارد گفت: در سفر استانی دولت گذشته مصوبه ای داشته ایم که ۱۲۰۰ روستا را گازرسانی نماییم اما متاسفانه اعتباری در این زمینه تخخصیص پیدا نکرد.
وی گفت: شهر ماکلوان دارای ۶۰۹ خانوار است که دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون هزینه گازرسانی دارد بیش از ۲۰ کیلومتر در شهر ماکلوان باید کار شود و در روستای گوشلوندان دارای ۲۶۰ خانوار ۲ کیلومتر لوله گذاری صورت می گیرد که ۹۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.
شرکت گاز استان در نیمه دوم سال ۲۰ روستا را در برنامه گازرسانی قرار دهد
8523در ادامه نماینده فومن و شفت با عرض خیر مقدم به مسئولین شرکت گاز گیلان از مدیرعامل گاز گیلان خواست تا در پروژه گازرسانی شهرستان فومن کار با سرعت پیش رود تا شهرستان فومن که در رتبه آخر قرار دارد به جایگاه مطلوبی برسد.
ناصر عاشوری از مدیرعامل گاز خواست تا نهضت گازرسانی را در نیمه دوم سال در شهرستان فومن به اجرا درآورد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در حق فومن و شفت ظلم شده است و فومن در رتبه آخر گازرسانی قرار دارد، گفت: این کارها باید در چهار سال گذشته صورت می گرفت و به آقای شعبان نژاد معاون استاندار نیز این موضوع را در میان گذاشته ام.
وی گفت: بخش سردارجنگل شهرستان فومن دارای ۶۰ روستا و دو شهر ماکلوان و ماسوله است که حتی یک عدد هم گازرسانی نشده است و اکنون شهر ماکلوان بخش را در حال اجرا داریم.
ناصر عاشوری با اشاره به اینکه با وزیر نفت مذاکراتی را در این خصوص انجام داده و قول هایی گرفته ام گفت: من از وزیر ۴ الی ۵ میلیارد اعتبار خواهم گرفت اما شرکت گاز استان هم باید این قول را به من بدهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد این پول را در شهرستان های فومن و شفت هزینه نماید.
وی گفت: مردمی که به نماینده رای می دهند انتظار دارند و من نیز از شما معجزه و شاهکار می خواهم و از شرکت گاز استان می خواهم در نیمه دوم سال ۲۰ روستا را در برنامه گازرسانی قرار دهند.
نماینده فومن وشفت افزود: در قلعه رودخان مردم خودیاوری کرده اند و زمین خردیده اند و در اختیار شرکت گاز قرار داده اند اما با گذشت سه دوره از نمایندگی من دورهای پنجم ، هفتم و اکنون که نهم است گازرسانی صورت نکرفته است.
وی خاطرنشان کرد: از لحاظ آماری وضعیت خوبی شهرستان ندارد و خواستار اقدامات فوری هستم.

Share