استاندار گیلان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه خبرداد

افتتاح سد آیت الله بهجت/حل معضل پسماند شعار همه ی مردم باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست خبری استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.دکتر نجفی از افتتاح یک هزار و ۲۲ پروژه در هفته ی دولت خبرداد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست خبری استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
دکتر نجفی در ابتدای سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را اسوه های اخلاق,ایثار و از خودگذشتگی دانست و افزود:خداوند به همه ی ما توفیق بدهد که بتوانیم از نوع عملکرد مدیران ارشد دولت در دوران پیشین نهایت استفاده را ببریم.
اغازهفته ی دولت با حضور در مزار شهدا
استاندار گیلان با بیان اینکه فردا ساعت هشت صبح با حضور در مزار شهدا آغازگر هفته ی دولت خواهیم بود تصریح کرد:برگزاری یادواره ی شهدا,تقدیر از کارمندان دستگاه های اجرایی در هشتم شهریور باحضور یکی از مقامات کشوری و همچنین حضور وزرا برای افتتاح پروژه ها از دیگر برنامه ها می باشد.

افتتاح یک هزار و ۲۲ پروژه در هفته ی دولت

najafi_0053 (3)استاندار گیلان از افتتاح هزار و ۲۲ پروژه اعم از عمران شهری,گردشگری,حمل و نقل,آب رسانی,گاز رسانی,فضای آموزشی و بهداشتی درمانی ,مسکن مهر و همچنین پروزه های مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در این ایام خبرداد و گفت:بالغ بر هزار و ۴۴ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان برای این پروژه ها هزینه شده است و این مقدار سرمایه گذاری مختص بخش دولتی است و اعتبارات تکلیفی و حتی صندوق توسعه ملی در آمار فوق لحاظ نشده است.
نماینده عالی دولت در گیلان بر حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی تاکید کرد و گفت:متاسفانه هنوز انطور که باید این حلقه اتصال برقرار نشده است و باید بگویم که بنا بر اطلاعات رسیده بخش خصوصی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده است.

سد آیت الله بهجت در هفته دولت به بهره برداری می رسد

محمدعلی نجفی از حضور مقامات ارشد دولت و همچنین برخی وزرا برای افتتاح پروژه ها خبرداد و گفت:در این ایام سد آیت الله بهجت با سرمایه گذاری۱۸۵ میلیارد تومان , کارخانه تالک ایرانیان در شهر صنعتی رشت با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان,مجتمع فولاد آناهیتا با هزینه ۴۵ میلیارد تومان , کشتار گاه صنعتی رشت با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد تومان و لوازم طبی ایرانیان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین شاهد بهره برداری از برخی پروژه های مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر محترم ارتباطات خواهیم بود .

وی اشتغال ایجاد شده در زمان اجرای پروژه های را بالغ بر ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد:پیش بینی می شود بعد از بهره بهره برداری برای حدود هزار و ۸۱۸ نفر شغل ایجاد شود.
عملکرد خوب مدیران استانی در بارش برف/ خرید ماشین آلات سنگین

najafi_0053 (1)استاندار گیلان با اشاره به بحران برف استان و عملکرد مدیران در این خصوص گفت:اگرچه میزان بارش برف با سال ۸۳ و ۸۶ قابل قیاس است اما با مدیریت یکپارچه توانستیم بدون کمترین مشکلات فراگیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهیم.
وی در ادامه افزود:تلاش کردیم تا اعتبارات اختصاص داده شده صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق و اضافه کار نشود و در بخش های عمرانی و همچنین خرید ماشین آلات هزینه شود و امروزه شاهدیم که راه و شهرسازی گیلان در تمامی شهرهای استان حضور فعالی دارد.
نجفی با بیان اینکه در سالیان گذشته هیچگونه ماشین آلات سنگینی خریداری نشده بود , تصریح کرد:تعدادی ماشین آلات از طریق منطقه آزاد انزلی و مدیریت بحران وارد شده است.

مدریت یکپارچه استانی برای حل معضل خشکسالی

najafi_0053 (2)نماینده عالی دولت در گیلان به خشکسالی سال جاری اشاره کرد و گفت:در جلساتی که با حضور مدیران استانی برگزار شده بود یکی از مدیران فعال استان اظهارکرده بود که باید از کشت حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی صرف نظر نماییم اما من در همان جلسه گفتم که اگر حتی یک متر مربع از اراضی کشاورزی استان زیر کشت نرود دیگر هیچکدام از مدیران بر سر مسئولیت خود باقی نخواهند ماند.
وی با بیان اینکه جلسات خشکسالی درست در زمانی برگزار شد که هنوز از بحران برف خارج نشده بودیم اظهار داشت:از انجایی که از استان و میزان آب ورودی به سد اطلاع داشتم بر اجرایی شدن برنامه ها تاکید کردم و خوشبختانه با مدیریتی یکپارچه و هماهنگ و بدون کمترین درگیری و اختلاف بین دستگاه های اجرایی در خدمت کشاورزان عزیز بودیم.و مدیریت جهادی و عزم ملی که در واقع حضور مدیران در میدان عمل بود تحقق پیدا کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از سدهای لاستیکی را یکی دیگر از راه حل های عبور از بحران خشکسالی دانست و گفت:به دیلیل مسائل مختلف پیش بینی می شود که در سالهای آتی نیز ورودی آب سد سپیدرود از یک مییارد و سید میلیون مترمکعب فراتر نرود بنابراین می بایست از آب های سطحی و رودخانه ها که به دریا منتقل می شوند نهایت بهره را ببریم و در دیدار با اعضای کمیسبون برنامه و بودجه مجلس نیز بر این موضوع اکید داشتم.

سازمان هوشناسی در پیش بینی میزان بارش برف عملکرد خوبی نداشت

نجفی از عملکرد سازمان هواشناسی استان در بحران خشکسالی تقدیر کرد و گفت:اما متاسفانه در بحران برف عملکرد خوبی نداشتند و پیش بینی انها بارش ۳۰ الی ۴۰ سانتیمتر برف بود در حالیکه شاهد برف ۲ متر ۸۰ سانتیمتری بودیم.

پروژه جمع اوری آب های سطحی در حال انجام است
نجفی جمع اوری آب های سطحی در شهرهای گیلان وکلانشهر رشت را از دیگر اتفاقات مثبت در سطح استان دانست و گفت:در آغازین روزهای ورود من به استان پنج شهر گیلان به دلیل بارش شدید باران زیر آب رفته بود و در همان زمان بنده اعلام کردم که امیدوارم دیگر هیچ مدیری چکمه پوش وارد گیلان نشود.خوشبختانه هم اکنون بخش عظیمی از رشت لوله گذاری شده است و با اتمام پروژه جمع اوری روان آب های سطحی دیگر شاهد اب گرفتگی سنگین معابر نخواهیم بود.

تالاب انزلی در خطر نابودی قرار دارد

najafi_0058استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح آب تالاب انزلی گفت:زمانی تالاب انزلی حدود ۸ متر اب داشته است اما امروز به کمتر از دو متر رسیده و من درخصوص وضعیت تالاب انزلی اعلام خطرمی کنم و اگر دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم انچه که برای دریاچه ارومیه رخ داد برای تالاب انزلی نیز رخ می دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم استفاده از فرصت دریا تاکید کرد و گفت:باید ضمن حفظ عفاف و حجاب شرایط مناسبی برای گردشگران فراهم شود و با استفاده از فرصت دریا می توانیم معضل بیکاری استان را رفع نماییم.

حل معضل پسماند باید شعار همه ی مردم باشد

نجفی زباله و پسماند را از معضلات اصلی استان گیلان نام برد و گفت:حل معضل پسماند باید شعار همه ی مردم باشد.من از اموزش و پرورش می خواهم که سال جدید تحصیلی را با شعار جمع اوری پسماند آغاز نماید.
در خصوص حل معضل پسماند تاکید دارم و پیگیردستگاه زباله سوز هستم.خوشبختانه در رشت ۱۱ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت اختصاص داده شده است و به دنبال سرمایه گذاری برای سایر شهرهای استان هستیم.

پیشرفت سایت نفتی رودسر در حد صفر است

استاندار گیلان درخصوص سایت نفتی خزر گفت: با وجود اینکه مطرح شد در سایت نفتی رودسر ۵۰هزار شغل ایجاد می شود اما پیشرفت آن در حد صفربوده است و تنها ۲۰ میلیارد تومان برای خرید زمین به سایت نفتی رودسر اختصاص یافته است.

از سازمان چای کشور سوالاتی دارم
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا استاندار گیلان در پایان کاهش نرخ بیکاری و کسب رتبه اول در بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت:در بحث چای نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید و ۶۰ میلیارد تومان برای پژوهش است و ۸۵ میلیارد تومان تاکنون به چایکاران پرداخت شده و خود من در این زمینه سوالاتی از سازمان چای کشور دارم.
najafi_0062 (1)najafi_0062 (2)najafi_0062 (3)
خبرنگار:سینا هوشمند

 

Share