برزیگر در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی

افتتاح بخش رادیوتراپی درمان سرطان در بیمارستان رازی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان گیلان گفت: این استان از لحاظ تجهزات پزشکی، دارویی و بهداشتی دارای ظرفیت های خوبی است و می تواند با تهران و شهرهای بزرگ دیگر ایران برابری کند.

افتتاح 61 خانه بهداشت گیلان‌ با حضور وزیر بهداشت در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان گیلان گفت: این استان از لحاظ تجهزات پزشکی، دارویی و بهداشتی دارای ظرفیت های خوبی است و می تواند با تهران و شهرهای بزرگ دیگر ایران برابری کند.barzigar_2956

انوش برزیگر پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان افزود: ساخت و نوسازی مجدد بیمارستان ۱۷ شهریور رشت در زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در محل قبلی این مرکز بیمارستانی بنا شده است.

وی اظهارداشت: برای احداث ساختمان بیمارستان ۱۷ شهریور حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده است و برای تجهیزات پزشکی و درمانی این بیمارستان حدود هشت میلیارد اعتبار دیگر لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد: طی هفته های آینده با پیگیری های انجام گرفته این بیمارستان به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان های دولتی و خصوصی استان دارای امکانات ام آر آی و بخش آنژیوگرافی هستند، افزود: بخش سی تی اسکن و سی تی آنژیو در بیمارستان های دولتی استان وجود ندارد البته بیمارستان های خصوصی مجهز به این امکانات هستند.

برزیگر همچنین از افتتاح بخش رادیوتراپی درمان سرطان در بیمارستان رازی رشت از هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح بخش رادیوتراپی درمان سرطان در استان گیلان شهرهای غرب مازندران و طارم زنجان نیز می توانند از این تجهیزات و امکانات برخوردار شوند.

وی در ادامه بیان داشت: هزینه احداث بخش رادیوگرافی درمان سرطان گیلان حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را تاریخی و انقلابی دانست و گفت: با روند صعودی این طرح آسایش روحی و روانی بیمار و اطرافیان آنها فراهم می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران بستری در بیمارستان های دولتی تنها ۱۰ درصد از فاکتورهای هزینه را پرداخت می کنند، اظهار داشت: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین خدمات آزمایشگاهی و تصویر برداری در بیمارستان انجام خواهد شد.

برزیگر گفت: در راستای اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و به لحاظ جذب نیروی انسانی، چندین تکنسین اتاق عمل، پرستار و پزشک بیهوشی به کارگرفته شدند تا کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی برطرف شود البته به لحاظ نیروی خدماتی با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی همچنین روند مطلوب برای اجرای طرح تحول نظام سلامت را حمایت دولت و مسئولان دانست و افزود: آرامش خاطر ۹۹ درصدی بیماران از بهترین دستاورد های طرح تحول نظام سلامت است.

 ” انوش برزیگر ” در مراسم گرامیداشت روز پزشک در تهران به عنوان استاد و پزشک نمونه کشوری انتخاب شده است، پروفسور برزیگر چندین مرتبه پزشک نمونه کشوری شده اند و دارای چندین طرح و تحقیق مطالعاتی درسطح دنیا و کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۶۳ کارخود را آغاز کرده است و در حال حاضر ۲۳ بیمارستان دولتی و هفت دانشکده دارد./مهر

Share