استاندار گیلان :

اعتماد مردم به دولت قابل تقدیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست کارگروه کارگروه سرمایه گذاری استان با بیان این که اعتماد مردم به دولت قابل تقدیر است گفت : باید از سرمایه حضور مردم در عرصه های مختلف به خوبی بهره بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی عصر شنبه دراین  نشست  که  باحضور معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزارشد  با بیان این که اعتماد مردم به دولت قابل تقدیر است، اظهار کرد: باید از سرمایه حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد به خوبی بهره بگیریم؛ چراکه،  فاصله گرفتن از آنها موجب از دست دادن بخش مهمی از سرمایه هایمان  می شود.

jpg2064وی افزود : در همین زمینه  فضای استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در گیلان مثبت است.

استانداربا یادآورری این که گیلان رتبه اول را  در بهبود فضای کسب وکار کشور بر اساس آمار پژ‍وهش های مجلس  دارد گفت : در استان گیلان هماهنگی خوبی برای حمایت از بخش خصوصی وجود دارد.

دکتر نجفی  همچنین با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه استان بر ضرورت تقویت این بخش تاکید کرد وافزود:  برای تقویت اشتغال ، پویایی اقتصاد و بهبود معیشت مردم باید از سرمایه گذاری  بخش خصوصی در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان نیز با اشاره به ۹۲۰ میلیون دلار فاینانس اختصاص داده شده برای سرمایه گذاری  در طرح های بزرگ عمرانی استان  گفت:تا آبان ماه فرصت داریم تا از این فاینانس برای  طرح ها بهره بگیریم.

دکتر محمد علی نجفی الویت سرمایه گذاری در استان در شرکت های دانش بنیان عنوان کرد وگفت :در این زمینه عزم جدی در گیلان وجود دارد وحمایتهای لازم را انجام می دهیم.

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی  نیز در این نشست منابع انسانی را  یکی از مهمترین امتیازات  گیلان عنوان و اظهار کرد: گیلان از لحاظ دانش و سطح سواد و تخصص های دانشگاهی  نیروی انسانی در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است که به واسطه داشتن این نیروهای با تحصیلانت عالیه می تواند در بخش های مختلف برای توسعه استان از این نیروها بهره بگیرد.

jpg2066خزاعی دریا ، جنگل ، معادن و کشاورزی ،  دسترسی و سهولت به چندین کشوررا  از دیگر مزیت های استان گیلان دانست و گفت: باید در استان صنایعی ایجاد شود که با محیط زیست استان همخوانی داشته باشد.

وی  با اشاره به مشکلات موجود در استان ها بخشی  از آنها را معضلات برجای مانده از گذشته دانست و گفت: کاری  که مدیران برای رفع مشکلات انجام می دهند، یک جهاد است.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در ادامه تهیه نقشه راه را برای توسعه استان ها  برای سند چشم انداز اقتصادی کشور ضروری دانست و افزود: نقشه راه توسعه استان از جامعیتی فراتر از آمایش سرزمینی برخوردار است .

وی جلوگیری از پراکندگی توزیع منابع مالی، عدم تناسب برنامه ریزی با وی‍‍‍ژگی های استان، تصمیم گیری های ناهماهنگ و هدر رفتن نیروها را از مزایای تهیه نقشه راه توسعه استان ها عنوان و تصریح کرد: تامین منابع مالی براساس یک نقشه راه توسعه استان محقق می شود./استانداری

Share