اعتراض بسیج دانشجویی به افزایش شهریه دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه آزاد تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش شهریه‌های این دانشگاه شدند. متن این بیانیه به شرح ذیل است: « امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) : کسانی که دیروز هشدار در برابر شبیخون فرهنگی را جدی نمی‌گرفتند، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه آزاد تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش شهریه‌های این دانشگاه شدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

azad« امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) : کسانی که دیروز هشدار در برابر شبیخون فرهنگی را جدی نمی‌گرفتند، امروز آن را به چشم خود می‌بینید. بی شک نخستین آماج این شبیخون، جوانان‌‌ان ، بویژه آنانکه در جاده‌ دانش و فرزانگی قدم برمی‌دارند و آینده‌ فرهنگی و سیاسی کشور در دست آنها است.

درست است که دشمن به رغم تلاش و هزینه‌ فراوان، نتوانسته است به محصول مورد نظر خود دست یابد، ولی به روشنی می‌دانیم که مهمترین پاسخ کوبنده‌ بدخواهان، معرفت و ایمان روشن‌بینانه و قدرت تحلیل سیاسی است و اینها همان است که تشکل‌های دانشجوئی شایسته‌ همت گماشتن و پرداختن به آن هستند.

هنوز التهاب شب پر شور و حادثه انقلاب، به آرامش نرسیده بود و دهلیزهای قلب امّت در سوگ اختران خود می‌سوخت. هنوز کشتی پر تلاطم انقلاب، به ساحل امنی نرسیده بود که وارثان قابیل خاک پاک میهن را با قدم های کثیف خود آلودند.

دوباره غیرت از چشمه سینه‌ها جوشید و در رگ‌های ملّت جریان یافت. پیکرهای توانای ملّت، کوله بار خستگی را بر زمین نگذاشته، به آستانه های دفاع دویدند و سربلندترین روزها و روسفیدترین شب های انقلاب را رقم زدند.

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود.

خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می‌سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد.

بر روح آرام گرفته همه راد مردان دفاع مقدس که در خاک غنوده‌اند و در بهشت آسوده‌اند، سلام و درود بی شمار می‌فرستیم.

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملّت همیشه قهرمان ایران است،هفته دفاع مقدس با یاد و خاطره پر شکوه ترین صحنه های ایثار و شهادت گرامی باد.

ما دانشجویان بسیجی به نمایندگی از هزاران دانشجوی انقلابی در دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ ضمن گرامیداشت این هفته اعلام می‌کنیم که ما فرزندان انقلاب تا ابد پیرو ولایت مطلقه فقیه و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هستیم و  خواهیم ماند و چه در نبرد جنگ سخت و چه در نبرد جنگ نرم تا آخرین قطره خونمان از ولایت فقیه دفاع خواهیم کرد.

و اما بعد، بسیج دانشجویی  یکی از رسالت‌های خود را مطالبه مباحث صنفی دانشجویان می‌داند، از موضوعات مهمی که امروز اذهان دانشجویان دانشگاه آزاد را به خود مشغول ساخت ، بحث افزایش شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد است که موجبات اعتراضات سراسری دانشجویان را فراهم کرد در اوج ناباوری دامنگیر دانشجویان سابق دانشگاه نیز شد.

این در حالی است که سخنان و مصاحبه‌های ضد و نقیض مختلفی از مسئولان دانشگاه مطرح می‌شود.

این موضوع باعث شده که در آغاز سال تحصیلی جدید، دغدغه اصلی جوانان طالب علم، معطوف به مباحث مالی و حاشیه‌های اقتصادی گردد که بی شک بر روند علم آموزی ایشان تاثیر سوء و منفی خواهد گذاشت.

این در حالی است که همگان باید کمک کنند تا بستر مناسب برای آرامش روانی دانشجویان در جهت افزایش رشد علمی فراهم شود.

حال با در نظر گرفتن رسالت مطالبه گری به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد از مسئولین محترم دانشگاه خواهان پاسخگویی شفاف و برطرف کردن دغدغه  جدی دانشجویان دانشگاه آزاد به ویژه دانشجویان ورودی سال‌های گذشته را داریم.

شعری تقدیم به ریاست دانشگاه آزاد می‌شود:

چشم باز کن اخوی !

خوب ببین یار کجاست..

نخل بسیار ولی میثم تمار کجاست

و بیانیه را با جمله‌ای از مقام معظم رهبری به پایان می‌رسانیم:

دشمن از راه اشاعه‌ فرهنگ غلط – فرهنگ فساد و فحشا – سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. امروز دشمن این کار را با ما می‌کند. چه کسی می‌تواند از این فضیلتها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته و می‌تواند بایستد و از فضیلتها دفاع کند.

کسی که خودش آلوده و گرفتار است که نمی‌تواند از فضیلتها دفاع کند! این جوان بااخلاص می‌تواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزشهای اسلامی می‌تواند دفاع کند.لذا، چندی پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهی از منکر کنند.» الآن هم عرض می‌کنم: نهی از منکر کنید. این، واجب است.این، مسؤولیت شرعی شماست. امروز مسؤولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست.»

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دندانپزشکی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم پزشکی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم دارویی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سما

Share