نماینده مردم رشت در گفتگو با دیارمیرزا

استخدام غیرقانونی فرزندان مقامات دولت سابق در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جعفرزاده اظهار داشت:تعداد قابل توجهی از فرزندان مسئولین دولت قبلی به صورت غیر قانونی جذب شده اند.

در شرایط اقتصادی کشور،باید با هوشمندی به جذب گردشگر بپردازیم

jafarzade_6675 (2) اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم شریف شهرستان رشت در حاشیه بازدید از تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گفتگویی با خبرنگار پارلمانی دیارمیرزا درخصوص مسائل مهم استان و کشور انجام داد که بخش اول آن تحت عنوان وقتی برای بزرگ کردن کوتوله های سیاسی ندارم چندی پیش  در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منتشر شد اکنون بخش دوم و پایانی این گفتگو  در اختیار شما مخاطبان فرهیخته قرار گرفته است.

پخش اعتبارات استانی غیرعادلانه است/تا پایان سال ۹۵ هیچ روستایی در رشت بدون گاز نخواهد بود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پخش اعتبارات استانی را غیرعادلانه دانست و گفت: یک سوم جمعیت استان در شهرستان رشت و دو سوم دیگر در سایر شهرستان ها زندگی می کنند . من نمی گویم یک سوم بودجه به شهرستان رشت اختصاص پیدا کند اما خواستار توزیع عادلانه اعتبارات هستم.

جعفرزاده با بیان اینکه بزرگی شهرستان باعث شده که حتی نمایندگان هم نتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند یاداور شد:برخی بخش های شهرستان رشت از شهرستان های استان بزرگ تر هستند.هم اکنون سنگر ، کوچصفهان قابلیت شهرستان شدن را دارند و خمام نیز طبق قانون می بایست تبدیل به شهرستان شود.
وی خواستار توجه بیشتر مدیران به مرکز استان شد و گفت: از استاندار گیلان می خواهم در آینده به بخش های مختلف شهرستان رشت سفر داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه متوازن شهرستان های گیلان و توجه بیشتر به بخش های شهرستان رشت شد و اظهار کرد: بنا به گزارش های ارائه شده توسط فرماندار شهرستان رشت در حوزه عمران روستایی مانند راه های آسفالته, آب و گاز روستایی و راه های بین روستایی شاخص ها حاکی از این است که جایگاه رشت در انتها قرار دارد و عموما ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶ هستیم .خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط بنده توانستیم بودجه ی خوبی از وزارت خانه در زمینه گاز و آسفالت اخذ کنیم و انشاالله تا پایان سال ۹۵ هیچ روستایی در رشت بدون گاز نخواهد بود.
تشریح علل شکایت از دولت سابق به کمیسیون اصل نود،
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در باره علت شکایت خود از دولت سابق به کمیسیون اصل نود مجلس گفت:آقای عسکری آزاد معاون توسعه و منابع انسانی در صحن علنی مجلس اعلام نمودند که ۶۰۰ هزار نفر غیر قانونی در کشوراستخدام شده اند
با آماری که در مجلس مطرح شد ۱۵۲۰ نفر بی سواد مطلق یعنی بی سواد صفر استخدام شدند.با وزیر مرتبط دولت قبل تقریبا ۴۵ دقیقه تلفنی صحبت کردم و ایشان این موضوع را تکذیب نکردند و حدود ۱۰ هزار نفر با مدرک راهنمایی در آموزش و پرورش استخدام شده اند.
سوال بنده این است که هم اکنون باید به جوانان تحصیل کرده بیکار چه جوابی بدم؟! چند روز پیش جلسه ای با مربیان پیش دبستانی که عمده آنها مدرک کارشناسی و کارشناسی دارند برگزار کردم چه جوابی باید به این عزیزان داده شود؟

وی نتیجه بررسی شکایت مطرح شده در کمیسیون اصل ۹۰ را از دو حالت خارج نداست و گفت: یا آقای عسکری آزاد سیاه نمایی می کند که در این صورت باید با او برخورد شود.
و یا اینکه ایشان درست میگوید که در این صورت باید با مسئول مربوطه و متخلفش برخورد شود.بنابراین هدف از شکایت بررسی دقیق موضوع در کمیسیون اصل نود و شفافسازی در این مورد است.
استخدام غیرقانونی فرزندان مقامات دولت سابق
jafarzade_6675 (6)جعفرزاده با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از جوانان که در آزمون استخدامی شرکت کرده اند در بلاتکلفی به سر می بردند اظهار داشت:متاسفانه بسیاری از جوانان در آزمون استانداری ، برق,نفت و …. پذیرفته شده اند ولی از استخدام انها جلوگیری می شود و مسئولین می گویند که استخدام ها قبلا انجام شده است.
باید به شما بگویم که تعداد قابل توجهی از فرزندان مسئولین دولت قبلی به صورت غیر قانونی جذب شده اند.فرزندان تعداد زیادی از فرمانداران به عنوان معلم قرآن جذب شدند اما توانایی قرآن خواندن را ندارند.
وی در ادامه افزود:مدیر یک مدرسه چند وقت پیش به من گفته که از دختر یکی از همین فرمانداران می خواهم که سر کلاس قرآن برود و تدریس کند اما با گریه و التماس می گوید که قرآن بلد نیستم ,خواهشا کاری کنید تا چیز دیگری تدریس کنم!بنده به عنوان نماینده ی مجلس نمیگویم این افراد را اخراج کنند بلکه در ملا عام از آنها بخواهید دو خط قرآن بخوانند.
حال چه کسی جوابگوی افرادی که سالها در مراکز تخصصی قرآن و حدیث آموزش تخصصی قرآن دیده اند خواهد بود؟!

بزرگترین تخلفات و اختلاس ها در دولت پاک دستان رخ داد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین تخلفات و اختلاس ها در دولتی رخ داد که خود را دولت پاک دستان می نامید اظهار داشت: ۲۷۰۰ میلیون دلار به شخصی بنام بابک زنجانی داده شده است که معادل ریالی آن حدودا ۸ هزار میلیارد تومان می شود. ولی سرجمع اموال و داری هایش از ساختمان نیمه کاره گرفته تا هتلش در کیش حدود ۲ هزار میلیارد تومان است!
جعفرزاده تخلفاتی از این دست در دولت گذشته را بسیار زیاد دانست و گفت: مثلا درخصوص دانشگاه ایرانیان وجوهاتی قبل از تاسیس دانشگاه واریز شد. شماره حساب بانک ها و تاریخ واریز ها در اختیار من است و جالب است بدانید که به حساب شخصی افراد واریز شده است.

از صنایع گیلان باید حمایت شود
jafarzade_6675 (9)نماینده مردم رشت درخصوص اظهارات مدیرعامل شرکت صنایع پوشش ایران که خواستار حمایت مسئولان از این شرکت شده بود اظهار کرد:قطعا از صنایع باید حمایت های لازم صورت گیرد.زمانی در گیلان ۵۲۰ واحد صنعتی داشتیم اما امروزه از این ۵۲۰ واحد صنعتی حدود ۳۰۰ شرکت تعطیل شده اند.به مدیرعامل شرکت پوشش توصیه می کنم به جای مطرح کردن مشکلات در رسانه ها ,طرح ها و برنامه های خود را اعلام نماید تا بر روی آن بررسی صورت گیرد.

جعفرزاده در ادامه به وجود حدود ۶ میلیون بیکار در کشور اشاره کرد و افزود:اگر نرخ رشد سالانه ۷ درصدی نداشته باشیم تا سال ۱۴۰۰ تعداد بیکاران ما به عدد ۱۳ میلیون میرسد و باید به این نکته توجه شود که نرخ رشد اقتصادی در زمانی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفت منفی یک و هشت دهم بود و این نرخ باید به ۷ درصد برسد و هر چه از ۷ فاصله داشته باشیم نرخ بیکاران بیشتر می شود.
هم اکنون ۱۳ میلیون پرونده طلاق در قوه قضاییه وجود دارد که مشکلات اقتصادی بیشترین علت آن است .

از طریق سهمیه جانبازان و قبل از کاندیداتوری در مجلس بورسیه شده ام

جعفرزاده درخصوص حواشی پیش آمده درمورد بورسیه ها و اینکه خود وی چگونه بورسیه شده است اظهار کرد: من قبل از نمایندگی مجلس و از طریق سهمیه جانبازان بورسیه شده ام و مستندات لازم و کافی در دانشگاه موجود است .
حدود ۲۵۰ نفر بدون ثبت نام بورسیه شده اند
jafarzade_6675 (3)وی به نطق خود در دفاع از فرجی دانا اشاره کرد و گفت : در آنجا هم گفتم که ۳۰۰۰ نفر در دولت نهم و دهم بورسیه شده اند که حدود ۲۳۰۰ نفر از این افراد هیچ مشکلی نداشتند.
اما درخصوص ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر تخلفات آیین نامه ای صورت گرفت مثلا باید مدرک زبان می داشتند یا اینکه معدلشان ۱۶ می بود که هیچکدام از این ها را نداشتند.

در خصوص این افراد گفتیم وزارت علوم کمیته ای تشکیل بدهد و با نظر مساعد این پرونده ها بررسی شود و اگر اداره کل بورس عمل خلافی مرتکب شده بررسی کنند و مشکل را حل نمایند.
جعفرزاده با بیان اینکه ۲۴۰ تا ۲۵۰ نفر بدون هیچکونه قاعده ای بورسیه شده اند اظهار داشت:من در نطق خود گفتم که هیچ کاغذی در پرونده این افراد نیست. که بلافاصله یکی جواب داده که این ها اینترنتی ثبت نام کردند و نباید کاغذ باشد. هیچ کاغذی در پرونده آنها نیست یک اصطلاح است. من به شما میگویم اصلا اینترنتی هم ثبت نام نکرده اند .فردی بورسیه دکترا شده که فوق لیسانس ندارد یا فرد دیگری مدرک کارشتاسی ارشد اش معادل بوده و با نامه معاون وزیری رفته در دانشگاهی ثبت نام کرده و بورسیه شده است.
اظهار نظر درمورد پرونده کرنست طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی ممنوع است
جعفرزاده درخصوص اظهارات قابل تامل برخی افراد درمورد اینکه چرا نمایندگان در مورد پرونده کرسنت اظهار نظر نمی کنند اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسیده که درباره پرونده کرسنت مادامی که دادگاه لاهه تمام شود مسئولین از هرگونه اظهار نظری خود داری نمایند. چون که مباحث مطرح شده در داخل کشور می توانست باید بگویم که طبق قانون مصوبه شورای عالی امنیت ملی به تایید مقام معظم رهبری هم می رسد بنابراین ما نمایندگان مردم در مجلس به عنوان پبرو ولایت مطلقه فقیه دستورات ایشان را اطاعت می کنیم.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تشکیل شده است
وی در ادامه افزود: متاسفانه یکسری افراد از روی بی اطلاعی اظهار نظر می کنند موضوعات زیادی وجود دارد که بخاطر امنیت کشور نباید مطرح شود.
در اظهار نظر دیگری فردی مدعی شده که کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان چرا تشکیل نمی شود! باید بگویم که کارگروه مذکور تشکیل شده است و بطور منظم جلسات آن برگزار می شود و در زمانی سرپرستی با دبیری حوزه معاونت اجتماعی تشکیل میشد اما در مورد کیفیت جلسات باید بحث شود.
کدام مدیران عملکرد خوبی داشته اند؟
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تقدیر کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ گیلان یک مدیر متخصص که دارای سابقه ورزشی درجه یک کشوری است بر سر کار آمده است .
وی در ادامه افزود: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ,مدیرکل آب منطقه ای ,مدیرکل بهزیستی گیلان و مدیر بهزیستی رشت,آب و فاضلاب ,مدیر کمیته امداد رشت و مدیرعامل شرکت گاز گیلان عملکرد خوبی داشته اند.
جعفرزاده افزود البته مدیران دیگر دستگاهها هم زحمات زیادی می کشند اما الان در ذهنم این مدیران بود.

برای افزایش جمعیت باید اقدام اساسی انجام دهیم نه کاغذی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رفع دغدغه های فرهنگی و اقتصادی خانواده را عمل اصلی تشویق به فرزند آوری بیشتر اعلام کرد و افزود: مجلس طرحی برای نظام خانواده در ۵۲ بند ارائه کرده که در آن ۱۶ سیاست تشویقی پیش بینی شده که به نظر من موثر نخواهد بود .
جعفرزاده در ادامه افزود:باید برای جوانان اشتغال لازم ایجاد شود. به زبان عامیانه باید کاری کنیم که جوان دستش به جیب خودش برود.مطمئنا بعدا ازدواج می کند و دستش به دهانش که رسید بچه هم می آورد.و این فرمول انیشتین نیست (با خنده).متاسفانه به جای توجه به این موارد در مجلس به دنبال مجازات برای وازکتومی رفته ایم. مگر چند درصد مردم وازکتومی می کردند که مجلس آن را ممنوع کرده است؟ باید در مورد بهداشت مردم حساس باشیم اما نباید در زندگی شخصی آنها ورود کنیم. باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه بیشتری داشته باشیم و برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام دهیم نه اقدامات کاغذی.
طرح استانی شدن نماینده ها
جعفرزاده با دفاع از طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت:متاسفانه نمایندگان استقبال چندانی از این طرح نکرده اند . با احترامی که برای همکاران خود قائلم آنها باید بدانند که هر چه سطح کار افزایش پیدا کند افراد عالم و متخصص تری انتخاب می شوند و این نکته را هم باید مد نظر داشته باشیم که نباید از مشکلات محلی غافل شویم.
قرار است برای مجلس دهم چند استان به عنوان پایلوت انتخاب شوند که من خوشحال خواهم شد که گیلان یکی از انها باشد.

در ورزش قهرمانی باید به سمت خصوصی سازی پیش برویم
jafarzade_6675 (5)جعفرزاده با بیان اینکه ورزش به دو حوزه ی قهرمانی و همگانی تقسیم بندی شده است تصریح کرد:مسئولین موظف به حمایت از ورزش همگانی هستند و در مورد ورزش قهرمانی باید به سمت خصوصی سازی پیش برویم.
سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه کارمندان ورزش استان که دچار مشکل هستند برداشته و به داماش کمک شد. می بایست این پول از اعتبارات کشوری اخذ میشد . اینکه بعد از آن چند ماه حقوق کارکنان را ندهیم و بگوییم به داماش کمک کردیم کار درستی نیست و داماشی ها اگر می دانستند چنین اتفاقی افتاده است راضی نبودند.
داماش یک باشگاه خصوصی است و باید در این مسیر ادامه فعالیت دهد و راه باید برای ورود سرمایه گذار خصوصی باز شود و سعی کرده ایم مشکلات را به نوعی رفع کنیم ولی بعضی حاشیه ها به مشکلات داماش دامن میزند .موضع ما نمایندگان درمورد جداماش حمایتی است و با استاندار نشست هایی داشته ایم و برنامه هایی اراده کرده ایم تا بتوانیم به انها کمک نماییم.
و اما در مورد جوانان باید عرض کنم این وزارت خانه در مورد جوانان فعالیت چشمگیری نداشته است و این نشان میدهد ادغام این دو سازمان مناسب نبوده و دستگاه متولی جوانان باید تشکیل شود.

هرگونه فعالیت بدون شناسنامه باید تعطیل شود/ملاک و معیار ارزشی بودن چیست؟
jafarzade_6675 (11)عضوهیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه هر گونه فعالیت سیاسی, فرهنگی و ورزشی رسانه ای بدون شناسنامه باید تعطیل شود تصریح کرد:نمی شود سایت و روزنامه ای ایجادشود اما صاحب آن مشخص نباشد.هر مجموعه ای باید دارای شناسنامه باشد و یک نفر مسئولیتش را بر عهده بگیرد
در دنیا برای راهپیمایی مجوز میدهند اما اعلام می شود که این راهپیمایی وابسته به کدام حزب است و مسئولش چه کسی است و بعد از اینکه متولی مشخص شد محدودیت ها و چهارچوب ها را برای او مشخص می کنند.
جعفرزاده در ادامه بر ضرورت ساماندهی رسانه های مجازی تاکید نمود و گفت: متاسفانه در کشور سایت ها بدون هیچگونه اخذ مجوزی به ناگاه تشکیل می شوند و بر فعالیت خود اسم ارزشی می گذارند.
سوالی که مطرح می شود این است که خط کش و معیار شما برای ارزشی بودن چیست؟ جالب اینجاست که می گوید به دلیل ارزشی بودن نباید مجوز فعالیت داشته باشیم !!!

وی در ادامه اظهار داشت:بنده می گویم هر سایتی که از اخذ مجوز فرار میکند شک نکنید دچار اشکال است و ریگی در کفش دارد .
نماینده مردم رشت به سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد اشاره کرد و گفت: ایشان در مشهد مقدس فرمودند فرهنگ بر اقتصاد در اولویت است و ملاک های فرهنگ را از قانون شروع کردند. تا زمانی که بتوانیم در چارچوب قانون حرکت کنیم آدم های موفقی هستیم.
وی مرجع فیلتر و مسدود کردن سایت ها را قوه قضائیه اعلام کرد و گفت:ارشاد در حیطه ی قضایی نمی تواند ورود کند و مسئولیت بر عهده ی ضابط قضایی است. اما تشخیصش با ارشاد است و انها باید بگویند که کدام سایت مجاز یا غیر مجاز است .

متاسفانه در بحث عفاف و حجاب شهر های ایران بی کلانتر هستند

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس بر نقش حاکمیت و دولت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گف:بنده حرف دولت را قبول ندارم . کسی نمیگوید با ون و سرباز فرهنگ اصلاح میشود. ولی اظهارات آقای روحانی همانند اظهارات آقای احمدی نژاد است .این درست است که باید کار فرهنگی انجام شود اما این که دولت بگوید به من ربطی ندارد صحیح نیست.
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه افزود:بعضا آنچه که در جامعه می بینم فراتر از بد حجابی است و توهین به ارزش هاست.دولت نقش بازدارنده خود را ایفا کند و کار فرهنگی نیزانجام شود.متاسفانه در بحث عفاف و حجاب شهر های ایران بی کلانتر هستند.

انتقاد از دو نرخی شدن نرخ ارز/حذف یارانه نان
jafarzade_6675 (4)عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر ضرورت تک نرخی شدن نرخ ارز تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولت یازدهم علی رغم شعار های انتخاباتی اش ارز را در بودجه امسال دو قیمتی کرد و این یکی از اشکالات دولت است .
در مورد خودرو باید به سمت آزاد سازی قیمت و ایجاد رقابت برویم. نتیجه انحصار وضعیت موجود است.
همکاران ما در مجلس گزارش داده اند که صنایع خودروسازی حداقل ۱۵ درصد می تواند کاهش قیمت داشته باشد .
جعفرزاده یکی از دلایلی عدم بهبود کیفیت نان بعد از اجرای هدف مندی یارانه را وجود آرد یارانه ای دانست و گفت: تفاوت قیمت زیاد موجود بین آرد یارانه ای و آزاد موجب شده نانواهای ما کمی از انصاف دور شوند و فروش آرد به صورت آزاد برایشان باصرفه تر از پختن نان باشد.

حذف یارانه شیر از اشتباهات دولت سابق بود
نماینده مردم رشت با انتقاد شدید از حذف یارانه ی شیر گفت:در کمال تاسف رفتاری که ما با شیر کردیم هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهند روزی یک لیوان شیر بخورند ماهیانه برایشان سیصد هزار تومان تمام میشود.
هم اکنون سرانه مصرف شیر در ایران از نصف نرم آسیا کمتر است و در آینده دچار مشکل سلامتی در جامعه خواهیم شد. حذف یارانه شیر از اشتباهات دولت سابق بود.

دولت به سمت جوانگرایی پیش رود

جعفرزاده درخصوص ایرادات مطرح شده نسبت به سن دولت مردان و پیری کابینه دولت یازدهم گفت: با توجه به حجم خرابکاری های دولتی قبلی می بایست این دولت حداقل در سال اولش از مدیران با تجربه استفاده میکرد اما دولت می تواند پس از ایجاد ثبات در کشور و در سال دوم فعالیتش به سمت جوان گرایی پیش برود و میانگین سنی اعضای کابینه را پایین بیاورد.

دولت چرا یارانه ثروت مندان را قطع نمی کند؟
عضو کمیسیون برنامه و بود جه مجلس با انتقاد از عدم حذف یارانه ثروتمندان در دولت یازدهم گفت:متاسفانه دولت به وعده های خود در این زمینه عمل نکرد و اگر دولتی بخواهد برای اخذ رای بیشتر در انتخابات و تاثیر بر افکار عمومی آنچه را که بدان اعتقاد دارد اجرایی نکند مطمئنا نسبت به نسل های آینده خیانت کرده است.
کل بودجه عمرانی استان گیلان در بهترین حالت خودش ۱۵۰ میلیارد تومن است ولی در سال های گذشته بطور متوسط هر ساله ۱۳۶۵ میلیارد تومان یارانه پخش کرده ایم.
اگر این بودجه برای عمران استان هزینه میشد دیگر نیازی نبود به مردم یارانه ۴۵ هزار تومانی بدهیم.
در بحث حمل و نقل دریایی و استفاده از موهب دریا عقب مانده ایم
جعفرزاده اتفاقات چند وقت اخیر در منطقه آزاد انزلی را قابل تقدیر دانست و گفت: در مجموع از ظرفیت مناطق آزاد استفاده نشده است.و نگاه ما به منطقه آزاد یک نگاه توسعه ای نبوده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد مردم دنیا در شعاع ۶۰ کیلومتری از ساحل دنیا زندگی می کنند اظهار داشت: نرخ حمل و نقل زمینی دنیا نسبت به حمل و نقل دریایی یک به ۳۷ است یعنی نرخ حمل و نقل زمینی ۳۷ برابر از نرخ حمل و نقل دریایی گران تر است و ذکر این اعداد نشان میدهد که ایران در بحث توسعه دریا و توسعه منطقه آزاد چقدر عقب است.
۶۰ درصد مشاغل دنیا در فاصله ۶۰ کیلومتری دریا ایجاد شده اند. گیلان مازندران و گلستان کنار دریا هستند اما نرخ بالای بیکاری نشان از نبود نگاه توسعه ای به دریاست.

Share