جزئيات جديد از اقدامات بابک زنجانی

از شناسنامه جعلی و کاخ در جماران تا احتمال ارتباطات با بیگانگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه مشخص نیست یک میلیون دلار پول حاصل از فروش نفت صادراتی کشورکجاست،‌گفت: اگر روزی مشخص شود که پرونده بابک زنجانی عقبه صهیونیستی یا انگلیسی و آمریکایی داشته است تعجب نمی کنم. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جلسه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه مشخص نیست یک میلیون دلار پول حاصل از فروش نفت صادراتی کشورکجاست،‌گفت: اگر روزی مشخص شود که پرونده بابک زنجانی عقبه صهیونیستی یا انگلیسی و آمریکایی داشته است تعجب نمی کنم.

jafarzade09غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر نفت و رییس کل بانک مرکزی بر اینکه گزارش های دریافتی وضعیت اسف انگیزی را نشان داد،‌ گفت:‌ بابک زنجانی مدرک شناسنامه و مدرک تحصیلی اش جعلی بوده و خود را بسیجی اقتصادی معرفی می کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه بابک زنجانی سوابق سویی داشته که دستگاههای ناظر و ذی صلاح قبلا به مسئولین گزارش داده بودند، گفت: یک نفر نمی تواند با سطح تحصیلات پایین و سوابق سوء چنین کار بزرگ و ملی را انجام دهد.

وی گفت: بر اساس اطلاعات رسیده بدهی های بابک زنجانی تا به امروز۲میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار است که در مجموع ۸۰ میلیون دلار آن از محل توقیف دکل وی وصول شده است.

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تمام اطلاعاتی که می دهند و می گویند در بانک کانادایی و بانک گرجستان حساب دارد همه کذب است،‌ افزود: یک عده می گویند او در بانک گرجستان پول داشته و بانک گرجستان برای این تکذیب کرده که در تحریم نباشد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه ما حاضریم بابک زنجانی پول بلوکه شده‌اش به ما نشان دهد،‌ گفت: بابک زنجانی اصلا حساب ندارد.

نماینده مردم رشت با تاکید براینکه دولت گذشته به کسی اعتماد کرده که من فسادش را به بیرون از مرز ها مرتبط میدانم ،‌گفت: فکر می کنم یک قدرت بین المللی او را حمایت می کند و محال است اقداماتی که انجام داده و نفت هایی که خارج کرده کار یک نفر و چند نفر و یک گروه باشد.

وی با تاکید بر اینکه پرونده بابک زنجانی برای یک فرد نیست و یک فرد نمی تواند این همه هوش و ذکاوت داشته باشد، گفت: اگر روزی مشخص شود که این پرونده عقبه صهیونیستی یا انگلیسی و آمریکایی داشته است تعجب نمی کنم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه نباید ساده باشیم و بگوییم او باهوش بوده است،‌افزود: در شرایط تحریم باسادگی برخی دولتمردان گذشته و بانک مرکزی جیب ما خالی شد.

این عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس به میزان اموال و دارایی های بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی زمینی دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده بود که محال است بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد آن هم به شرط اینکه تمام پروانه هایش درست باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: بابک زنجانی یک کاخ در جماران و یک رستوران و شیرینی پزی در شهرک غرب و زمینی در الهیه و هزار تاکسی و یک هتل در کیش و یک محموله نفت کوره و یک ماشین رویز رویلس دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسولین دولت قبل پاسخگو باشند، گفت: ضمن احترامی که برای آقای قاسمی قایلم اما باید بپرسم چه کسی دستور داده این اتفاقات بیافتد.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بابک زنجانی در ابتدا یک شرکت ترک با سهام ترک تاسیس می کند و در تاجیکستان آن را تبدیل به شرکتی به نام ” ارزش” می کند سپس درسال ۹۰ آن را تبدیل به بانک “کند” می کند و بانک “کند”هم سهام یک شرکت مالزیایی را می خرد.

این نماینده مردم درمجلس گفت:‌سال ۹۰ تحریم آمریکا شروع می شود و سال ۹۱ اروپا وضع تحریم ها را شروع می کند که در این فاصله محموله ای جابجا و پولی وصول می شود از این رو برای کمیسیون ما سوال است که یک میلیون دلار که وارد کشور شده است، کجاست؟/خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share