از جدیدترین شکارچی سپاه پاسداران رونمایی شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات عالی‌رتبه نظمی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.در این مراسم، تجهیزات و سلاح‌های مختلف در حوزه‌های زمینی، پدافندی، موشکی، دریایی، لجستیکی و راداری و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات عالی‌رتبه نظمی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.در این مراسم، تجهیزات و سلاح‌های مختلف در حوزه‌های زمینی، پدافندی، موشکی، دریایی، لجستیکی و راداری و . . . به نمایش گذاشته شد.

از جمله تجهیزاتی که برای اولین بار در این مراسم رونمایی شد، “سامانه موشکی رعد۲” بود. این سامانه نمونه ارتقا یافته سامانه موشکی رعد یا همان رعد ۱ است که هم‌اکنون در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

در مراسم رژه امروز نیروهای مسلح، لانچر، خودروی حامل و موشک‌های سامانه موشکی رعد۲ به نمایش درآمد تا این سامانه در کنار سامانه‌های موشکی رعد۱، طبس، سوم‌خرداد، خرمشهر و . . .، به جمع خانواده سامانه‌های موشکی و پدافندی جمهوری اسلامی ایران بپیوندد.

رعد ۲ همچون سامانه موشکی رعد ۱، از “موشک‌های طائر۲” استفاده می‌کند اما رعد ۲ از نسل “موشک‌های طائر ۲-آ” بهره می‌برد ولی سامانه موشکی رعد۱، از موشک‌های طائر ۲ استفاده می‌کند که این نشان می‌دهد که در تولید سامانه موشکی رعد۲، موشک‌های نمونه اولیه همین سامانه یعنی رعد۱ نیز به‌روز رسانی شده است.

نکته دیگر اینکه، سامانه موشکی رعد ۲ نیز همچون برادر کوچکترش یعنی رعد۱، از یک لانچر سه تایی بهره می‌برد.

رعد ۱، یک سامانه موشکی با لانچر متحرک و قابل حمل توسط خودرو است که برد آن ۵۰ کیلومتر اعلام شده و می‌تواند اهداف را در ارتفاع ۷۰ هراز پایی مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

این سامانه در رژه ۳۱ شهریورماه سال ۹۱ برای نخستین بار رونمایی شد. این سامانه موشکی در اختیار نیروی هوافضای سپاه است و سردار حاجی‌زاده فرمانده این نیرو درباره این موشک گفته است: این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمر123571_695یکایی ت123570_331هیه شده است.

/تسنیم

Share