احمدی پور:فعالیت تشکل های مردم نهاد باید غیرسیاسی و غیراقتصادی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دومین نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان به مناسبت هفته دولت باحضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد. محمد احمدی پور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این نشست ضمن تبریک هفته دولت به کارگزاران نظام با اشاره به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دومین نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان به مناسبت هفته دولت باحضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
محمد احمدی پور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این نشست ضمن تبریک هفته دولت به کارگزاران نظام با اشاره به تشریح شکل گیری تاریخچه سازمان های مردم نهاد کشور پرداخت و گفت: جامعه ایرانی با سابقه و پیشینه خویش جامعه ای فعال در حوزه شکل دهی سازمانهای مردم نهاد بوده است که نمونه بارز آن حضور جامعه روحانیت و افرادی با روحیه جوانمردی و فتوت می باشد.
u14jpgوی ادامه داد: در تقسیم بندی فعالیت های مدنی در جامعه ایرانی با توجه به فرهنگ ، ما شاهد یکی از معروف ترین گروه ها یعنی بزرگان و ریش سفیدان بوده ایم پس جامعه ایرانی دارای ظرفیت بسیاری در ساماندهی سازمانهای مردم نهاد است و حتی در پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس شاهد شکل گیری مردمی بسیج در دفاع از انقلاب و کشور بوده ایم که یک نمونه عینی است و کارها و اقدامات موثر آن بر کسی پوشیده نیست.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان یادآور شد: ما اعتقاد داریم جامعه ما نیازمند فعالیت های مدنی است و اقدامات موثر سازمان های مردم نهاد بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی به دلیل وسعت کار و و صل بودن به بدنه مردمی یک نقطه عطفی است که باید در قانون پررنگ تر دیده شود.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر نهادینه کردن مشارکت های مردمی یادآور شد: فعالیت تشکل ها باید غیرسیاسی و غیراقتصادی باشد زیرا اصل فعالیت سازمان های مردم نهاد اقدامات داوطلبانه است.
احمدی پور با تأکید بر حمایت دولت و استانداری گیلان از ظرفیت تشکل های مردمی یادآور شد: ما این موسسات را یاور خودمان می دانیم و آمادگی همه نوع همکاری با آنها هستیم چرا که اعتقاد به فعالیت های مردمی داریم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ تشکل مردمی در حوزه های محیط زیست،خیریه،سلامت متناسب با فعالیت های اجتماعی در استان فعال می باشد،یادآور شد: بخشی از مجوز فعالیت این موسسات توسط استانداری و بخشی دیگر توسط محیط زیست،بهزیستی،ورزش و جوانان و نیروی انتظامی صادر می شود.
یونس رنجکش یادآور شد: یکی از اهداف برگزاری این نشست دریافت دیدگاه ها و نظرات کارشناسی تشکل های مردم نهاد به منظور تدوین پیش نویس قانون سازمان های اجتماعی و مدنی است که قرار است به زودی طی لایحه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
وی تأکید کرد: استان گیلان سابقه دیرینه در فعالیت های مردمی در حوزه اجتماعی فرهنگی دارد و امیدواریم با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید که اعتقاد به کارکرد نظام های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد است شاهد بسترسازی های بهتر در توسعه مشارکت های مردمی در استان باشیم.
دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان اضافه کرد: این سازمان ها فرصت خوبی در راستای برقراری حلقه ارتباطی مردم و دولت هستند و حتی قادر به نقش آفرینی در دیپلماسی خارجی نیز می باشند و ما می توانیم از این ظرفیت در روابط خارجی هم استفاده کنیم.
رنجکش یادآور شد: یکی از کمیسیون های فعال در اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان کمیسیون سازمان های مردم نهاد است و تاکنون توانسته ایم در راستای سازماندهی،نظارت،همگرایی های خوبی با سازمان های مردم نهاد استان داشته باشیم.
وی گفت: تلاش می کنیم تا درآینده نزدیک همایش بزرگ سازمان های مردم نهاد گیلان را با حضور استاندار محترم برگزار کنیم.
در این جلسه همچنین برخی از مسئولان سازمان های مردم نهاد استان گیلان درخصوص اصلاح پیش نویس قانون سازمانهای مدنی دیدگاههای خود را مطرح کردند.

Share