دستیار ویژه وزیر خارجه در نشست اعتدال و عقلانیت شهرستان فومن

احمدی نژاد حافظه تاریخی مردم را باور نداشت و به همین جهت راحت تغییر موضع می داد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فومنی حائری گفت: احمدی نژاد حافظه تاریخی مردم را باور نداشت و به همین جهت راحت تغییر موضع می داد و در مقام حق به جانبی قرار می گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فومنی حائری؛ دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور نظارتی با حضور در منزل شهید حجت نظری فرمانده دلاور گردان ابوالفضل شهرستان فومن با جمعی از اعضای جبهه اعتدال و عقلانیت شهرستان فومن دیدار و گفتگو کرد.

حایریفومنی حائری با بیان اینکه شهید حجت نظری حق بزرگی به گردن ما دارد گفت: او دَینش را به اسلام و امام و به ایران اسلامی ادا کرد و ما در تداوم راه او ، کار سختی در پیش رو داریم.

حائری با تجلیل از شخصیت خاص شهید نظری افزود: او مرد جنگ و فرهنگ بود و در این راه خستگی را ملاقات نمی کرد. حضور مداوم وی در جبهه ها مانع از توجه او به تربیت نوجوانان و جوانان در پشت جبهه نشد و از او انسانی ساخت که شهر فومن در احترام به وی در روز تشییع پیکر پاکش تعطیل شد.

وی با تجلیل از همسر شهید نظری تاکید کرد: اینکه همسر شهید نظری با اقبال مردم در انتخابات شورای شهر فومن روبرو می شوند بیانگراندیشه های بزرگ این شیرزن است که از چشم مردم دُر شناس فومن پنهان نمی ماند.

حائری در بخش دیگرسخنانش به وضعیت کشور قبل از انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: به دلایلی افزایش قیمت نفت در سالهای ۸۴ تا ۹۲، درآمد افسانه ای را نصیب کشور نمود که متاسفانه استفاده درستی از این فرصت طلایی نشد و ما در همه ی ابعاد برنامه ای که باید ما را به مقام  اول در منطقه می رساند نه تنها پیشرفتی نداشتیم بلکه در بسیاری موارد شاخص های ما سقوط هم کرد.

وی افزود: بسیاری از دلسوزان و اندیشمندان رفتارهای غیر کارشناسی دولت احمدی نژاد در حوزه های مختلف را رصد کرده و به انحای مختلف هشدار می دادند اما متاسفانه نتیجه چندانی عاید نمی شد.

حائری گفت: ۶ ماه قبل از انتخابات آقایان مجید انصاری ، موسوی لاری و جهانگیری طی گزارش حضوری خدمت مقام معظم رهبری مسائل مهمی را به ایشان انتقال دادند که بعدها مهندس ترکان در پروسه تحویل گرفتن دولت گفتند که حجم خرابیها بیش از تصور است و اما بنا به دلایلی گزارش آنچه تحویل گرفته شده را با شیب ملایم به اطلاع مردم رساندند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با انتقاد از دیپلماسی احمدی نژاد گفت: در عرف بین الملل قواعد و تعاریفی وجود دارد که مورد قبول و توافق همه دولتها است و عدول از این قواعد نشانه قدرت نیست .
احمدی نژاد از ابتدایی ترین مسائل سیاست خارجی آگاهی نداشت

وی رئیس جمهور را عصاره فرهنگ یک ملت دانست و گفت : دکتر احمدی نژاد در جلسه ای برای دیپلمات ها سخنرانی کرد.گفته های ایشان نشان می داد که وی از ابتدایی ترین مسائل سیاست خارجی مطلع نیست و حتی یکی از حاضرین در جلسه در اعتراض به گفته های وی گفت که اگر شما چند سال سفیر بودید بدون تردید چنین سخنانی را به زبان نمی آوردید.

وی افزود: خروج ۲۰۰ دیپلمات برجسته و کاردان از وزارت امور خارجه در دوران احمدی نژاد ضربه سنگینی بر پیکره دیپلماسی کشور بود که اکنون با  انتخاب دکتر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و ایجاد تحول در این دستگاه مهم سیاسی  جلوی ضرر بیشتر گرفته شد و این دستگاه مهم به جایگاه شایسته خود بازخواهد گشت.
احمدی نژاد حافظه تاریخی مردم را باور نداشت و به همین جهت راحت تغییر موضع می داد

این عضو مجمع روحانیون مبارز کشور با بیان اینکه تناقض های رفتاری آقای احمدی نژاد چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد شاهد هستیم که وزرا و افراد کابینه او یکی پس از دیگری در برائت از رفتار رئیس جمهور مصاحبه می کنند و توان مدیریت و کارشناسی وی را زیر سئوال می برند.

وی ضمن تاسف از برخی الفاظ که توسط احمدی نژاد گفته می شد تاکید کرد: احمدی نژاد بارها گفت که قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیشتر نیستند و تحریم ها اثری ندارد اما همگان می دانستند حقیقت چیز دیگری است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: احمدی نژاد حافظه تاریخی مردم را باور نداشت و به همین جهت راحت تغییر موضع می داد و در مقام حق به جانبی قرار می گرفت در حالیکه مردم بسیار زیرک و باهوش هستند و رای آنهابه دکتر روحانی بزرگترین اعتراض به رویه احمدی نژادی بود.

وی افزود:در حالیکه بر حجم مشکلات کشور افزود می شد در مجلس صدایی برخاست که اگر منشای مشکلات کشور قطعنامه ها نیستند پس با این درآمدهای کلان باید ضعف  مدیریت دولت عامل مشکلات باشد و جالب اینکه احمدی نژاد صحبت های قبلی خود را از یاد برد و گفت عامل مشکلات قطعنامه ها و تحریم ها هستند.
بزرگترین اختلاس تاریخ در دولتی رخ داد که خود را پاک ترین دولت می نامید

حجت الاسلام فومنی حائری گفت: دولتی که خود را پاک ترین دولت تاریخ می نامید و حتی وقتی عده ای دولت مقام معظم رهبری را یادآور می شدند بر ادعای خود اصرار می کرد بزرگترین اختلاس تاریخ را در کارنامه خود دارد و داستان لیست بدهکاران بانکی در جیب احمدی نژاد که با بگم بگم هایش آخرالامر رو نشد سرانجامش را همه می دانند .

این فعال سیاسی با اشاره به تاکید دکتر روحانی و قسم وی در عدم تکرار سالهای ۸۴ تا ۹۲ گفت: شخصیتهای بسیاری برای عیادت مقام معظم رهبری به بیمارستان رفتند ، با دیدن فیلم ها و عکس ها این ملاقات ها می توان میزان علاقه و اعتبار خیلی افراد را بدست آورد و با اطمینان گفت دوران احمدی نژاد بسر آمده است.
بزرگی کار دولت تدبیر و امید در شکاف تحریم ها را بسیاری هنوز درک نکرده اند

حجت الاسلام فومنی حائری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پرونده هسته ای تاکید کرد: اعتباری که دکتر روحانی در عرصه بین المللی داشت و همچنین حمایت شدید رهبری جهت طی پرونده را تغییر داد و این کار بزرگی است که انجامش را باید ستود.

وی همچنین گفت: کاری که دکتر ظریف به نمایندگی از دولت تدبیر و امید در ایجاد شکاف در بدنه تحریم ها انجام داده است کار بزرگی است که باید آن را ستود.

حجت الاسلام حائری تاکید کرد: در جلسه ای که به همراه جمعی از دوستان وزارت خارجه در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان با تعابیری چون ظریف عزیز از دکتر ظریف یاد می کردند و چند بار فرمودند که من همیشه شما را دعا می کنم .
دلواپسان هیچ قدمی برای مردم بر نداشته اند

وی همچنین با اشاره به وجود جمع معدودی در مجلس که دلواپس موقعیت خود هستند و در دوران احمدی نژاد کوچکترین اعتراضی نمی کردند گفت: شما عزیزان که از چهره های فعال و خوشنام سیاسی شهرستان هستید توجه دارید دلواپسان که هیچ قدمی برای مردم بر نداشته اند اکنون سعی دارند با بالا بردن سطح توقعات مردم از دولت ، حاشیه سازی کنند و این در حالی است که شاهد حمایت مکرر مقام معظم رهبری از دولت آقای روحانی هستیم.

حجت الاسلام فومنی حائری با تجلیل از نقش رهبر معظم انقلاب در تحقق حماسه سیاسی  گفت: بیان اینکه رای مردم حق الناس است و یا نهادهای نظامی حق دخالت در انتخابات را ندارند و مهمتر دعوت از کسانیکه بشکلی دلشان با نظام نیست اما دلشان برای ایران می تپد پای صندوق های رای کار بزرگی بود که نتیجه اش بازگشت اعتماد به مردم بود و دیدیم که علیرغم همه ی نامهربانیها و کارشکنی ها ، کسی رای آورده است که توانسته ثبات را به بازار برگرداند و امید را در دل مردم زنده کند.

فاضل نیا سخنگوی جبهه اعتدال و عقلانیت شهرستن فومن: جبهه اعتدال و عقلانیت با قوت تمام به فعالیت خود ادامه میدهد

فاضل فاضل نیا با بیان اینکه فعالیتهای جبهه اعتدال و عقلانیت با قوت تمام ادامه دارد گفت:  حرکتهای جمعی و تشکیلاتی شرایط خاص خود را دارند که مهمترین وجه آن تاکید بر حداقل هایی است که مورد توافق همه باشد.

وی افزود: کار جبهه ای تکیه بر حداقل ها است و رسیدن به این مرز در جبهه ما موفقیت بزرگی است که به آن رسیده ایم.

وی تاکید کرد: از ویژگیهای جبهه اعتدال و عقلانیت فومن حضور سلیقه های متفاوت از اصلاح طلبی تا اصولگرایی است که جامعیت ویژه ای به آن داده است.

وی در پاسخ به این سئوال که مهمترین عامل اشتراک این سلیقه های متفاوت و گاها متضاد چیست گفت: درک شرایط حساس کنونی و حمایت از دولت تدبیر و امید و همچنین مقابله با تندرویهایی که اساس انقلاب را تهدید می کنند موضوعات مهمی است که جبهه اعتدال و عقلانیت روی آن تاکید می کند.

فاضل نیا افزود: ما شرایط ویژه ای که با آن روبرو هستیم را به درستی درک کرده و تلاش می کنیم متناسب با نیاز جامعه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که موضوع بیانیه های ستاد انتخابات دکتر روحانی به کجا رسیده است گفت: ما قبلا هم مواضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم و بر موضع خود ایستاده ایم.

وی افزود: ما معتقدیم ستاد انتخابات چتری است که همه سلایق را در وقت مناسب می تواند زیر خود جمع کند و نباید از آن استفاده شخصی شود. بر این اساس بدون توجه به متن کلیه بیانیه ها، مخالف صدور آنها هستیم و به ما اطمینان داده شده است که از این پس احدی حق صدور چنین بیانیه ای را ندارد.

وی در باره ملاقات اعضای شورای جبهه اعتدال و عقلانیت با مسئولین و شخصیت های سیاسی گفت:  متناسب با نیاز و صلاحدید با شخصیت های سیاسی و مسئولین دیدارهایی انجام شده و خوشبختانه به نتایج مثبتی هم رسیده ایم .

فاضل نیا همچنین گفت: این جلسات ادامه خواهد داشت و در این مسیر هماهنگیهایی انجام شده است و حتی قرار شده است تعدادی از مسئولان و شخصیت های سیاسی  برای حضور در این دیدارها به شهرستان فومن بیایند.

وی افزود: مطابق نظر شورای جبهه اعتدال و عقلانیت در برخی از این دیدارها همه اعضای شورای مرکزی و در برخی دیدارها تعدادی از اعضای شورا به نمایندگی حضور داشته اند و در برخی برنامه ها از حضور تعدادی از اعضای جبهه هم استفاده شود.

فاضل نیا افزود: بر اساس مصوبه شورا ، دبیر شورای مرکزی جبهه مامور ساماندهی به وضعیت عضویت اعضا شده و این کار در حال انجام است و با توجه به گزارش دبیر شورای مرکزی ، شورا در خصوص حضور اعضای جبهه تصمیم گیری خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیتهای مد نظر جبهه افزود: بنا داریم با انجام برنامه هایی در سطح عمومی افکار عمومی را در جریان واقعیت های دولت تدبیر و امید قرار دهیم و برای این منظور تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی پرونده هسته ای را یکی از واقعیت های ضروری کنونی دانست و با اشاره به حمایتهای گسترده ای که از مذاکره کنندگان پرونده هسته ای می شود تاکید کرد: حمایت های خاص و ویژه مقام معظم رهبری از دولت دکتر روحانی را عده ای سعی می کنند با رفتارهای نادرست و تندروی ها تحت الشعاع قرار دهند که متاسفانه این گروه منافع ملی کشور را درک نمی کنند و بنا داریم در این خصوص و در بزرگی این کار اطلاع رسانی بیشتر داشته باشیم.

Share