سام سکوتی

آقای رئیس جمهور! ما برای تغییر رأی دادیم

آقای رئیس جمهور! ما برای تغییر رأی دادیم در روزهایی که طیف سیاسی منتسب به اصلاح طلبان و اعتدالیون بالقوه چندان دل و دماغی برای ورود فعال به صحنه انتخابات نداشتند، مردی معمم به میدان آمد و قول تغییر داد و از آنجایی که پس از انقلاب و در دوره‌های ریاست جمهوری افراد مکلا، کشور […]

آقای رئیس جمهور! ما برای تغییر رأی دادیم
sokotiدر روزهایی که طیف سیاسی منتسب به اصلاح طلبان و اعتدالیون بالقوه چندان دل و دماغی برای ورود فعال به صحنه انتخابات نداشتند، مردی معمم به میدان آمد و قول تغییر داد و از آنجایی که پس از انقلاب و در دوره‌های ریاست جمهوری افراد مکلا، کشور چندان روزهای خوشی را به چشم ندیده بود، مردم کشورمان در میان تمام کاندیداها به مردی از جنس روحانیت اعتماد کردند و نیروهای دوستدار نظام در جبهه موافقین دکتر حسن روحانی جمع شدند.
حقوقدان آن روزها با آرای خوبی توانست همه رقبا را در دور اول جا بگذارد و به تنهایی و در همان ۹۰ دقیقه نفس‌گیر با یک گل از زمین بیرون آمد و همه با همان یک گل منتظر بهار هستند.
اینکه رئیس جمهور در همان جلسه اول حضور در مجلس، لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس تقدیم کرد، امیدها را بیشتر کرد و همه از سرعت عمل آقای رئیس جمهور خرسند بودند اگر چه مجلس در همان آغاز راه از فدا نشدن دقت در عین سرعت صحبت نمود و ترمز برخی از وزرا را پیش از ورود به کابینه کشید.
با تمام بالا و پایین‌هایی که بود، دولت تکمیل شد و آموزش و پرورش یکی از وزارت خانه‌هایی بود که دیرتر از بسیاری از وزارت خانه‌ها، وزیر خود را شناخت و امروز هم که کمی بیش از یک سال از عمر دولت می‌گذرد، زمزمه استیضاح آقای فانی شنیده می‌شود.
نمایندگان منتسب و حمایت شده جبهه پایداری، با ایستادن بر روی خطوط قرمز و منویات سران جبهه، در مقابل هر وزیری که وی را در دایره قانونی و تعریف شده جبهه خود نمی‌دیدند، ایستادند و در اغلب موارد هم موفق و منسجم عمل کردند و اجازه پوشیدن ردای وزارت را ندادند و یا اگر هم آن وزیر موفق شده بود که به هر شکلی از فیلتر مجلس عبور کند یا پس از مدتی ردای وزارت را از تنش خارج کردند و یا سایه استیضاح بر سرش سنگینی می‌کند.
اگر چه نگارنده این یادداشت کوتاه، هیچ گونه قرابت فکری و سیاسی با این جبهه ندارد اما باید اقرار و اعتراف کرد که این نمایندگان مردم و جبهه پایداری در کار خود موفق بوده‌اند و بر سر عهد خود با مردم هستند و اینکه وزیران را به مجلس می‌کشانند و استیضاح می‌کنند، شاید در سطح جامعه چندان خریدار نداشته باشد و خود نمایندگان به خوبی بر این امر واقف هستند و با علم به اینکه دولت مورد حمایت جمع کثیری از مردم است، دست به این عمل می‌زنند و توجه به اینکه در صورت عدم همراهی با دولت شائبه عدم رأی آوری در انتخابات بعدی محتمل است و یا شاید نتوانند از وزرا انتظار همکاری مناسب تری داشته باشند، موجب نشده است که از مواضع حزبی و جناحی خود عدول کنند و این نکته اگر چه از جناح مخالف است اما جای تقدیر و تشکر دارد. برخلاف نمایندگان مجلس و طیف پایداری آن که بر سر مواضع خود پایدارتر از قبل پیش می‌روند، دولت چندان خوب عمل نکرده است و با علم به عدم تغییر رویه مجلس و ثبوت آن، در پروژه استیضاح وزیر علوم، دولت و مدیران دولتی باز هم مقتدر عمل نمی‌کنند.
اینکه یک مدیر کل آموزش و پرورش سخن از گرفتن موافقت نماینده شهر می‌کند، چیزی جز نا امید کردن نیروهای حامی دولت نیست که تمام تلاش آنها کنار زدن همین شیوه عمل بوده است. آقای احمدی نژاد شاید از معدود رؤسای جمهوری بوده است که صراحتا و طی نامه‌ای به مدیران خود اعلام کرد که موضوع تفکیک قوا را جدی بگیرند و با نظر نمایندگان، هیچ گونه تغییری در میان مدیران انجام ندهند و طرفه آنکه خود ایشان با حمایت همان نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه موفق به کسب آرا شده بودند.
آقای رئیس جمهور! مردم در روز ۲۴ خرداد برای تغییر رأی دادند، تغییر مدیران ناکارآمد و به قول خودتان اتوبوسی. در این تغییرات، بیشترین جایی که تغییرات رصد می‌شود و تأثیرگذار است، آموزش و پرورش است و نباید اجازه بدهید مدیران کل شما در عریض‌ترین و موثرترین وزارت خانه شما که بیشترین نقش آفرینی را در تحولات سیاسی و اجتماعی ایفا می‌کند، با ترس از استیضاح، منفعل عمل کنند و برای تغییر یک مدیر منطقه‌ای، نیروهای حامی شما را روانه دفتر نماینده جبهه پایداری ‌کنند.
امیدواریم دولت نیز همچون نمایندگان وابسته به گروه مخالف دولت، عزم خود را برای برآوردن خواسته های گرایش فکری خود جزم کرده‌ و بر سر پیمان خود با مردم باشد و صدای رأی ملت را در انتخابات به درستی شنیده و گوش دولت، چشم و چشم دولت، گوش شود تا شنیدنی‌ها شنیده و دیدنی‌ها به خوبی دیده شود.
ان شا الله

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share