یونس رنجکش

آرامش روحی از اهداف سفر و گردشگری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه دستیابی به آرامش روحی از اهداف سفر و گردشگری است؛ گفت: وظیفه داریم به عنوان دستگاه های اجرایی امنیت روانی را برای گردشگران برقرار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه دستیابی به آرامش روحی از اهداف سفر و گردشگری است؛ گفت: وظیفه داریم به عنوان دستگاه های اجرایی امنیت روانی را برای گردشگران برقرار کنیم.
ranjkeshیونس رنجکش در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار داشت: حفظ امنیت و کرامت گردشگران با توجه به ارزش های نهفته در جامعه از مهمترین عواملی است که می تواند موجب توسعه صنعت گردشگری در منطقه شود.
به گفته وی؛ جامعه ایرانی بویژه گیلانیان با توجه به پیشینه فرهنگی، باورها و باورداشتها و اعتقادات دینی، مهمان دوستی را در سرلوحه فعالیتهای اجتماعی خود قرار داده و بر این اساس تلاش دارند تا میزبانان خوبی برای میهمانان خود باشند.
وی ادامه داد: هرچند که از نظر زیر ساختی در مقایسه با سایر استانها از کاستی هایی در استان برخورداریم اما حس همگرایی بین بخشهای دولتی و خصوصی در ایجاد و فراهم آوری امکانات مناسب برای بهره مندی گردشگران موجب شده است تا در کنار جاذبه های موجود در گیلان،این استان از مقاصد گردشگری در کشور باشد.
رنجکش تاکید کرد: برای پذیرایی بهتر از گردشگران نیازمند مدیریت منابع موجود از یک سو و تغییر نگرش ملی نسبت به برخورداری این استان از اعتبارات ویژه برای توسعه زیر ساختها از سویی دیگر هستیم .
وی اضافه کرد: استان گیلان با توجه به امکانات و ظرفیتهای موجود در شرایط امروز قادر به تامین همه خواسته های گردشگران نیست، اما تلاش مدیران استان برای رفع نیازها موجب شده است تا از فرصت حضور گردشگران بتوانیم بهره مندی بهتری داشته باشیم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با اشاره به اینکه دریا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری گردشگران همواره مورد توجه قرار داشته است یادآور شد: با نگاه ویژه آقای دکتر نجفی استاندار گیلان امسال شاهد تحولات اساسی در تغییر نگرش در کشور نسبت به سواحل استان بوده ایم.
وی کددار شدن وتخصیص اعتبارات ملی برای اولین بار برای سواحل استانهای شمالی را از مهمترین دستاوردهای ستاد ساماندهی سواحل استان در سال جاری عنوان کرد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: اختصاصی ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به استانهای شمالی کشور برای ساماندهی سواحل دریا و توسعه زیر ساختها سهم مهمی در بستر سازی های لازم برای تامین زیرساختها های این بخش از حوزه گردشگری در استان دارد.
به گفته وی، تابستان امسال برغم تمامی محدودیتها و کاستی ها با مدیریت جهادی و همگرایی خوب همه عوامل اجرایی در استان تلاش داشته ایم تا رضایتمندی گردشگران را فراهم کنیم.
به گفته رنجکش با اعتبارات تخصیصی می توانیم در سالهای اینده شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم.
وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی در حوزه خدمات رسانی به گردشگران اضافه کرد: با مدیریت مناسب می توانیم از جاذبه های گردشگری به عنوان یک فرصت در حوزه اشتغالزایی و توسعه استان استفاده کنیم و این استان که تنها در۴ روز توانست پذیرای بیش از ۵ میلیون گردشگر باشد قادر خواهد بود در صورت توسعه زیر ساختها فرصتی برای اقتصاد ملی باشد.

Share