فرماندار شفت خبرداد

۳ هکتار از جنگل‌های شفت در آتش سوخت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس محمودی در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی آتش‌سوزی شده این شهرستان با اشاره به آتش‌سوزی همزمان دو منطقه جنگلی شهرستان شفت در روستاهای جیرده و امامزاده اسحاق که عصر دیروز رخ داد، اظهار کرد: آتش پس از سوزاندن ۳ هکتار از جنگل‌های شفت کنترل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صبح شفت,یونس محمودی در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی آتش‌سوزی شده این شهرستان  با اشاره به آتش‌سوزی همزمان دو منطقه جنگلی شهرستان شفت در روستاهای جیرده و امامزاده اسحاق که عصر دیروز رخ داد، اظهار کرد: آتش پس از سوزاندن ۳ هکتار از جنگل‌های شفت کنترل شد.

وی با بیان اینکه با کمک مردم و آتش‌نشانان آتش جنگل‌های این شهرستان مهار شد، تصریح کرد: منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها و مراتع سرمایه ملی بوده و مراقبت و حفاظت از جنگل‌ها وظیفه همه مردم است.

فرماندار شفت با بیان اینکه کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: این کنترل و مراقبت نیاز به آموزش لازمه در زمینه رخ دادن اینگونه حوادث‌ها دارد.

محمودی آموزش را یکی از عوامل پیشگیرانه حوادث طبیعی و غیر طبیعی دانست و بر لزوم آموزش همگانی تاکید کرد و گفت: دهیاران شورای اسلامی و اعضای ستاد بحران شهرستان باید ضمن آموزش آمادگی برخورد اینگونه حوادث را داشته باشند.

محمودی خواستار مراقبت مسافران زائران از جنگل شد و افزود: باید با مراقبت از این موهبت الهی بهره و لذت کافی را برد تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

وی تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان شفت را خواستار شد و گفت: بنده پیشنهاد کردم به اداره کل منابع طبیعی استان که اداره منابع طبیعی شهرستان شفت را به لحاظ امکانات اطفای حریق تجهیز کنند زیرا این عوامل می‌تواند نقش موثری در کاهش احتراق و آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان داشته باشد.

رئیس ستاد بحران شفت با بیان اینکه آتش‌سوزی مذکور با همکاری نیروهای مردم و شهرداری‌ها منطقه کنترل و مهار شده است، خاطرنشان کرد: در این حادثه ۳ هکتار از جنگل‌های شفت به صورت سطحی و نیمه‌سطحی آسیب دیده است.

وی به آتش‌سوزی‌های مکرر جنگل‌های شهرستان شفت در ماه اخیر اشاره کرد و خواستار آسیب‌شناسی عوامل این آتش‌سوزی شد و خاطرنشان کرد: عوامل موثر در آتش‌سوزی‌ها باید آسیب‌شناسی شود تا بتوان با اتخاذ تصمیم درست جلوی اینگونه قضایا را گرفت.

وی از بازدید افشین عزیزی مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری گیلان و رحمت‌الله رحمانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از شهرستان شفت خبر داد.

وی یادآور شد: در مذاکراتی که با این دو مسئول داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ستاد بحران شهرستان نیازها و امکانات مورد نیاز خود را به اداره کل بحران حوادث استانداری استان منعکس کند تا با تامین اعتبار و تشخیص ضرورت‌ها امکانات و الزامات جلوگیری از چنین آسیب‌هایی تامین شود.
IMG_2052IMG_2043 IMG_2030 9 89 Untitled1 DDDDDDDDDDDDDDDDDD 4444444444444444444 94455

Share