استاندار گيلان

گیلان رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را کسب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مزایای تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود : با تشکیل این شوراشرایط مناسبی برای گفتگوی مستمر دولت و بخش خصوصی فراهم گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد .

دکتر محمد علی نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای گفتگو در بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد : تبادل نظر دولت و بخش خصوصی به منظور تسهیل فعالیتهای اقتصادی و بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیمات لازم در چهار چوب قوانین ومقررات از جمله اهداف تشکیل این شورا به شمار می رود .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مزایای تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود : با تشکیل این شوراشرایط مناسبی برای گفتگوی مستمر دولت و بخش خصوصی فراهم گردید و دولت ، بخش خصوصی و تعاونی ها می توانند مباحث و موارد خود را در غالب بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح نمایند و تصمیم گیری های لازم در بخش های مختلف صورت پذیرد .

دکتر نجفی با بیان اینکه استان گیلان در بخش فضای کسب و کار موفق به کسب رتبه نخست کشوری گردیده است افزود : بر اساس آخرین پایش صورت گرفته توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شاخص فضای کسب و کار، گیلان موفق به کسب رتبه نخست در بهبود محیط کسب و کار گردید .

najafi-rahاستاندار گیلان به نقش صنعت پرورش گل و گیاه در بهبود فضای کسب و کار اشاره و اعلام کرد: گیلان و مازندران می‌توانند حتی از کشورهای اروپایی نیز در حوزه گل و گیاه موفق تر عمل کنند.

وی مشکلات ساختاری، اشکالاتی در صادرات گل و صنعت هواپیمایی را از مشکلات حوزه گل وگیاه در کشور برشمرد، گفت: حل این مشکلات در گرو همکاری مشترک دولت و بخش خصوصی است.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان با محدودیت‌های زمین، منابع و آب مواجه است، افزود: باید به دنبال محصولاتی باشیم که با صرف کمترین آب و خاک بیشترین بازدهی را داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت : با تقویت بخش کشاورزی در کنار صنایع خواهیم توانست بخش عظیمی از مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم .

ناصر عاشوری بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود : فرهنگ سازی در خصوص بیمه کردن محصولات کشاورزی از جمله نکات مهمی به شمار می رود که مسئولین امر باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند .

Share