در جلسه کارگروه گردشگری :

گلایه شدید فرماندار از شهردار + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته جلسه کارگروه گردشگری با هدف ارائه بهتر خدمات به مسافران در فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته جلسه کارگروه گردشگری با هدف ارائه بهتر خدمات به مسافران در فرمانداری انزلی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه فرماندار انزلی با اشاره به غیبت جمع کثیری از روسای ادارات، اظهار کرد: انتظار می‌رود روسای ادارات همیشه حاضر باشند و هنگامی که از آنان دعوت می‌شود حتما در جلسات شرکت کنند.

titr

قاسم روحانی فر سند گردشگری را مهم ترین اصل برای ایجاد شغل در شهر انزلی عنوان کرد و گفت: تعداد مسافران در تعطیلات عید فطر بی سابقه بود و دلیل این است که شهر انزلی بنیه توریستی خوبی دارد، این یکی از نقاط قوت این شهر است و ما را مجاب می کند که توجه بیشتری به مسئله گردشگری داشته باشیم.

رئیس شورای تامین شهرستان انزلی با اشاره به درخواست مقامات استانی مبنی بر این موضوع که هتل داران باید ناجیان غریق داشته باشند، اظهار کرد: طبق دستورات مقامات بالادست اگر هتلی ساحلی فاقد ناجی غریق باشد از سوی شورای تامین با آن برخورد می‌شود.

وی به نصب بی رویه چادر در کنار خیایان ها اشاره نمود و گفت: نیروی انتظامی و شهرداری انزلی باید برخوردی جدی با این خاطیان داشته باشند و آنان را به سوی کمپ های اسکان مسافران راهنمایی کنند.

وی افزود: تعداد کمپ های اسکان مسافر کافی نیست و شهرداری باید در احداث کمپینگ های دیگر تلاشی جدی داشته باشد.

در ادامه فرماندار انزلی در خصوص فضای سبز شهرستان انزلی گفت: وضعیت فضای سبز در خیابان اطبا و اختر کاویان اسفناک است، شهرداری در این زمینه عملکرد ضعیفی دارد.

وی  افزود: بلوار میانی خیابان ساحل قو کاملا زرد شده و با توجه به این موضوع که اکثر هتل های ما در این خیابان هستند دلیل این کوتاهی منطقی نخواهد بود، باید در نظر بگیریم که اکثر مسافرین ما در این خیابان ساکن می شوند و این فضای سبز در شان انزلی نیست.

فرماندار که گلایه‌ی زیادی از شهرداری داشت در غیاب شهردار بیان کرد: ماموران شهرداری در پارک ها برخورد خوبی با مسافران ندارند و در این خصوص شاکیان زیادی به فرمانداری و بنده مراجعه کرده اند.

روحانی فر به گرانفروشی نیز اشاره نمود و گفت: باید با گرانفروشی ها برخوردی قاطع شود، از اداره تعزیرات می خواهم به شدت با این مساله برخورد کند.

وی در پایان سخنان خود از اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی انزلی درخواست کرد تا هر هفته آماری دقیق در خصوص مساقران به فرمانداری ارائه دهند تا در برنامه ریزی کارگروه های مختلف خللی ایجاد نگردد.

معاون عمرانی فرماندار انزلی نیز در این جلسه با اشاره به تشکلیل کمیته های گردشگری، خاطر نشان کرد: تصمیمات مهم در بحران های پیش رو باید در کمیته های مربوطه انجام شده و مورد بررسی قرار گیرد و همچنین کمیته گردشگری نیز باید برنامه های مدون و پیش بینانه ای برای حجم زیاد مسافران داشته باشد.

IMG_1972

غلام رضا رحیمی در خصوص اسکان های غیرقانونی تصریح کرد: جلساتی مهم و اساسی با نهاد های قضایی برگزار خواهد شد، من نیز طرح برخورد با افراد متخلف را به شورای تامین پیشنهاد مس کنم و با شرکت در جلسات مربوطه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: تامین جان و مال مسافران از وظایف همه مسئولین شهری است.

رحیمی در پایان به نبود امکانات کافی برای ناجیان غریق نیز اشاره نمود و گفت: تامین امکانات از سوی سازمان تربیت بدنی بسیار کند انجام می‌شود و با توجه به این موضوع باید نظارتی دقیق از سوی این سازمان صورت گیرد.

قابل ذکر است در این جلسه آماری دقیق از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انزلی ارائه شد که در گزارشی جدا به آن می پردازیم./انزلی کلاب

Share