روز بیستم «دفاع غزه»

گذرگاه رفح برای سه روز باز می‌شود/گلایه ظریف از عدم تحرک جدی سازمان ملل در توقف جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رادیو اسرائیل خبر داد که مصر گذرگاه مرزی رفح با غزه را برای سه روز به مناسبت عید فطر باز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رادیو اسرائیل خبر داد که مصر گذرگاه مرزی رفح با غزه را برای سه روز به مناسبت عید فطر باز خواهد کرد.

13930310000392_PhotoAگذرگاه رفح طی ماه‌های اخیر توسط دولت مصر بسته بوده و در روزهای اخیر همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چندین بار برای انتقال مجروحان به طور موقت باز شده است.

همچنین روز گذشته وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد که در اولین زمان شرایط ارسال کمک‌های دارویی و غذایی ایران برای مردم غزه فراهم شود.

گلایه ظریف از عدم تحرک جدی سازمان ملل در توقف جنایات صهیونیست‌ها

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با تشریح اوضاع بحرانی باریکه غزه و ابعاد گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام کودکان و زنان فلسطینی تصریح کرد: در هر طرح آتش بسی خواست مردم غزه به ویژه رفع محاصره از باریکه غزه باید لحاظ شود.

ظریف با گلایه از عدم تحرک جدی سازمان ملل در توقف جنایات صهیونیست ها، ضرورت پیگیری کار کمیته حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی را یادآور شد و بر لزوم همکاری بین‌المللی جهت ارسال هر چه سریع‌تر کمک‌های دارویی و غذایی برای مردم غزه تاکید کرد.

بان کی مون نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که به عنوان دبیرکل سازمان ملل تلاش خود را برای آتش بس پایدار در غزه و رفع محاصره این منطقه و کمک به مسائل انساندوستانه در غزه به کار گرفته است.
/فارس

Share