کهن سال ترین درخت آزاد در استانه اشرفیه در آتش سوخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، درختی با قدمت بیش از ۶۰۰ سال در روستای «کلده بالا» از توابع دهستان کیسم این شهرستان دچار حریق شد و کاملاً در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، درختی با قدمت بیش از ۶۰۰ سال در روستای «کلده بالا» از توابع دهستان کیسم این شهرستان دچار حریق شد و کاملاً در آتش سوخت.13930314000315_PhotoA

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه درباره درخت آزاد کهنسال اظهار کرد: این درخت قدیمی که قطر آن بیش از ۱۰ متر و ارتفاع ۲۰ متر است، در بین روستاییان این منطقه به «آقادار» شهرت دارد و مراسم‌های مذهبی مردم در جوار «آقادار» برگزار می‌شد.

فرامرز مصطفوی افزود: این درخت بیش از ۶۰۰ سال قدمت داشت و امروز دچار حریق شد و یک ساعت بعد با حضور ماموران آتش‌نشانی آستانه‌اشرفیه بخشی از آتش بیرونی خاموش شد اما از آنجا که حفره درونی درخت دچار حریق شده بود ماموران اطفای حریق عصر امروز نیز تلاش کردند که آن را خاموش کنند.

وی گفت: با راهیابی یکی از ماموران آتش‌نشانی لاهیجان به داخل حفره درخت کهنسال تلاش شد که درخت از سوختن کامل نجات یابد اما تلاش‌های ماموران و مردم منطقه نیز برای نجات درخت کاری از پیش برده نشد.

رئیس شورای بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه درباره آتش گرفتن این درخت گفت: با وجود اینکه ماموران اطفای حریق آستانه‌اشرفیه در دو نوبت در محل حاضر شدند اما بدون خاموش کردن کامل محل حریق محل را ترک کردند و تماس‌های ممتد ما با ۱۲۵ نیز جواب نداد.

رحیمی‌کلده افزود: در این مدت موفق به برقراری ارتباط با شهردار نشدیم تا اینکه با یکی از اعضای شورای شهر آستانه‌اشرفیه تماس گرفتیم و او گفت در صورت ادله کامل مبنی بر سرپیچی ماموران در پاسخ به تلفن، این موضوع از طریق شورا و شهرداری قابل پیگیری است.

وی گفت: از ماموران آتش‌نشانی انتظار می‌رود تا زمانی که مکان آتش گرفته خاموش نشده است حداقل محل حادثه را ترک نکنند.

علی شفیعی، شهردار آستانه‌اشرفیه نیز با رد ادعای رئیس شورای بخش مرکزی اظهار کرد: اطمینان می‌دهیم در صورت قصور ماموران آتش‌نشانی این شهرستان به طور جدی با خاطیان به دلیل عدول از وظایف محوله برخورد می‌کنیم./فارس

Share