رئیس شبکه دامپزشکی تالش خبر داد

کشف ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد از سردخانه بستنی در تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، علی رسولی رئیس شبکه دامپزشکی تالش اظهار کرد: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر وجود مرغ و آلایش‌های فاسد و تاریخ مصرف گذشته در یک سردخانه نگهداری بستنی، ماموران شبکه دامپزشکی تالش پس از اخذ حکم قضایی و همراهی پرسنل پلیس از محل مورد نظر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، علی رسولی رئیس شبکه دامپزشکی تالش اظهار کرد: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر وجود مرغ و آلایش‌های فاسد و تاریخ مصرف گذشته در یک سردخانه نگهداری بستنی، ماموران شبکه دامپزشکی تالش پس از اخذ حکم قضایی و همراهی پرسنل پلیس از محل مورد نظر بازدید کردند. پس از باز کردن سردخانه مقدار ۵۰۰ کیلوگرم مرغ و آلایش فاسد و تاریخ مصرف گذشته از سردخانه مذکور کشف و ضبط شد.2

رئیس شبکه دامپزشکی تالش با بیان اینکه مواد فاسد ضبط شده پس از تنظیم صورتجلسه به کشتارگاه دام شهرستان تالش منتقل شد، تصریح کرد: این مرغ‌ها پس از طی مراحل قضایی در کوره لاشه‌سوز معدوم می‌شود.

وی ادامه داد: در این بازرسی مقدار حدود یک‌هزار قوطی بستنی تاریخ مصرف گذشته نیز کشف شد که برای پیگیری در اختیار مرکز بهداشت شهرستان قرار گرفت.

رسولی با بیان اینکه صاحب سردخانه پس از تکمیل پرونده به دادسرای تالش معرفی شده است، خاطرنشان کرد: امر نظارت بهداشتی با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی دامپزشکی با قضات تالش برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه چگونگی برخورد با تخلفات صورت گرفته صنوف مرتبط با دامپزشکی از جمله قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، داروخانه، مراکز درمانی و جمع‌آوری شیر و … مورد بررسی قرار گرفت.

رسولی با تصریح بر اینکه تا کنون بیش از ۸۳۲ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شد، افزود: بسیاری از آنها از طریق فرآورده‌های خام دامی می‌تواند به انسان منتقل شود.

وی تحقق تامین بهداشت فرآورده‌های خام دامی را تنها به وسیله دامپزشکی دانست و از قضات شهرستان به‌ویژه شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های دامپزشکی تالش خواست تا ضمن برخورد قاطع و اعمال جریمه‌های سنگین با کاهش زمان دادرسی، دامپزشکی را در تامین بهداشت فرآورده‌های خام دامی یاری دهند./دامپزشکی گیلان

Share