جعفرزاده خبرداد

کاهش ۵۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت برنج طی ۱۰ سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛نماینده مردم رشت مجلس با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج به دلیل اقتصادی نبودن کشت برنج طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ هزار هکتار کاهش یافته است،‌ گفت: اگر خرید تضمینی برنج به درستی اجرا شود سطح زیر کشت از هزار هکتار هم بیشتر خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛نماینده مردم رشت مجلس با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج به دلیل اقتصادی نبودن کشت برنج طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ هزار هکتار کاهش یافته است،‌ گفت: اگر خرید تضمینی برنج به درستی اجرا شود سطح زیر کشت از هزار هکتار هم بیشتر خواهد شد.

jafarzade09غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با انتقاد از سیاست تهاتر انرژی با برنج ، گفت: در حال حاضر بابت صادرات برق به پاکستان برنج وارد می کنیم و این سیاست تهاتری را با سایر کشورهای همسایه هم داریم که این سیاست درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نه نیاز به این همه واردات برنج داریم نه می توانیم با این واردات مطالبات خود را وصول کنیم و این اشتباهی است که انجام می شود.

وی با بیان اینکه تهاتر برق با برنج  به  تولید ضربه می زند، ‌گفت: انتظار داریم دولت یازدهم از محل هدفمندی به تولید و کشاورزی به ویژه کشت برنج که فصل برداشت آن است کمک کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برداشت محصول درگیلان شروع شده است،‌ گفت: کشور به ۱۰۰ هزارتن برنج نیاز دارد نه یک و نیم میلیون تن از این رو از دولت می خواهیم جلوی واردات برنج را بگیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه این سیاست  تجاری دولت می تواند برنج را کاملا فلج کند،‌ افزود:‌ سطح زیر کشت برنج ۲۲۰ هزار هکتار بود که ظرف ۱۰سال به ۱۷۰ هزار هکتار رسیده است و روز به روز هم در حال کاهش است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج به دلیل اقتصادی نبودن کشت برنج طی ۱۰سال گذشته ۵۰ هزار هکتار کاهش یافته است، ‌افزود:‌ اگر خرید تضمینی برنج به درستی اجرا شود سطح زیر کشت از هزار هکتار هم بیشتر خواهد شد.
/خانه ملت

Share