سیزده دیدار رمضانه رییس جمهوری

دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری درایام ماه مبارک رمضان در سیزده دیدار جداگانه با گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری درایام ماه مبارک رمضان در سیزده دیدار جداگانه، میزبان فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا، علما و روحانیون، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور، اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، اساتید دانشگاهها، ورزشکاران، نمایندگان مجلس، ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره)، نخبگان، اعضای دولت و معاونین وزرا، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بود .
81255633-5854325

که در تمامی دیدارها بر ایفای نقش تمام اقشار جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دیدارهای رمضانه مسوولان کشور با اقشار مختلف اکنون به یکی از سنت ها و آئین های حسنه تبدیل شده است که به بهانه ضیافت افطاری، فعالان حوزه های مختلف از طرفی صدای خود را به صورت مستقیم به گوش بالاترین مقامات و مسوولان کشور می رسانند و از طرف دیگر در جریان سیاست های کلان مدیریت کشور قرار می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آستانه یک سالگی دولتش، در ماه مبارک رمضان امسال با منتخبانی از دوازده حوزه مختلف کشور دیدار و با آنها پای سفره افطار نشست تا طبق سنت دیرینه ی ایرانیان هم نمک شدن مطلعی باشد برای همگام شدن.

** دیدار با ایتام فرهیخته کمیته امداد امام خمینی (ره)

رییس جمهوری نخستین ضیافت افطار را به ایتام فرهیخته کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داد و در جمع آنها با یادآوری این که بسیاری از بزرگان در دوران کودکی و نوجوانی، درد یتیمی را دیده اند، گفت: رسول اکرم (ص)که اشرف مخلوقات عالم است، در آغاز زندگی پدر را و در دوران کودکی مادر را از دست داد.

روحانی افزود: دولت کمک به ایتام و خانواده هایی را که به دلیل مشکلات، توان سرپرستی و اداره خانواده خود را ندارند، وظیفه و افتخار خود می داند.

در این برنامه، گروه سرود دانش آموزان پسر و دختر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یکصدا سرود «توانمندی» را اجرا کردند که دربخشی از آن آمده بود: «هدف خودکفایی، توانمندی است/چو کسب رضای خداوندی است»،«به تدبیر و امید و فضل خدا/درخشان شود صبح فردای ما»

** فعالان سیاسی اصولگرا ۱۲ تیر

دومین مراسم ضیافت افطاری رییس جمهوری دولت اعتدال، با فعالان سیاسی اصولگرا بود که در پنجمین شب از ماه مبارک رمضان برگزار شد.

روحانی در این دیدار با تاکید بر اینکه همه باید برای حل و فصل مشکلاتی که کشور و نظام را در معرض آسیب قرار می دهد دست به دست هم دهیم، گفت: همه گروه ها، جناح ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر چتر واحد در حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گیرند.

پیش از سخنان رییس جمهوری حداد عادل، حجت الاسلام ابوترابی فرد، لاله افتخاری ، محمد نبی حبیبی، حسین فدایی و حجت الاسلام سبحانی نیا در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست هایی صمیمی، بطور جداگانه دیدگاه های خود درباره مسایل روز کشور را بیان کردند.

**ّ اعضای دولت و معاونین وزرا و روسای سازمان های تابعه

روحانی سومین دیدار و ضیافت افطار خود را در هفتمین شب ماه مبارک رمضان به اعضای دولت و معاونین وزرا و روسای سازمان های تابعه اختصاص داد.

رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور برای پیشرفت و آبادانی، دولت را موتور پیش ران نظام دانست و اظهار داشت: دولت باید سینه خود را سپر کرده و با همدلی و همگرایی و امیدِ بر مبنای تدبیر و آینده نگری، راه را برای حضور و مشارکت فعال مردم در اداره کشور هموار کند و مجموعه دولت وظیفه و تعهد اصلی خود را خدمت بی منت به مردم بزرگ ایران می داند.

روحانی در توصیه به اعضای دولت و معاونین وزرا و روسای سازمانهای تابعه گفت: مردم بار امانت سنگینی را بر دوش ما گذاشته اند. هم باید به وظیفه سختی که پیش رو داریم واقف باشیم و هم باید افتخار کنیم به اینکه مردم عزیز و بزرگ، ما را لایق دانستند که بار مسئولیت اداره کشور را بر دوش بگیریم.

** خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان

مراسم افطاری با جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، دیدار بعدی رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان بود که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس جمهوری در این دیدار تاکید کرد: همه تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار را در این کشور زنده نگه داریم و اگر فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین زنده بماند هیچ دشمنی نمی تواند به عزت، غرور، شرف و منافع این ملت صدمه ای وارد کند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایثار گران، جانبازان و شهدا هرگز با غیر خدا با کسی معامله نکردند، افزود: حتی اگر تمام مردم و مسئولان جمع شوند تا داشته‏ های خود را نثار ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده های آنان کنند نمی توانند اجر و ثواب ایثارگران را بجا آورند.

** فعالان سیاسی اصلاح طلب

رییس جمهوری در پنجمین دیدار خود در ماه مبارک رمضان، در یازدهمین شب این ماه میزبان فعالان سیاسی اصلاح طلب بود.

پیش از سخنان رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری، جواد اطاعت، حسین مرعشی، هادی خانیکی و خانم توحیدلو دیدگاه های خود را در مورد مسایل گوناگون مطرح کردند.

روحانی در دیدار با اصلاح طلبان تصریح کرد: موفقیت های دولت در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تنها با حمایت همه فعالان سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب میسر شده و باید همه ما با وحدت، اتحاد و یگانگی گام های بلندی برای حل مشکلات کشور برداریم.

وی اضافه کرد: رقابت اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان دو جناح سیاسی کشور باید برای قدرت ملی مشارکت آفرین و نشاط آور باشد.

** نمایندگان مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین روز از ماه مبارک در سومین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت رمضان میهمان رییس جمهوری بودند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، غلامرضا تاج گردون رییس کمیسیون بودجه مجلس، حمید رضا فولادگر رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از سخنرانان این مراسم بودند.

رییس جمهوری نیز دراین مراسم با بیان اینکه مردم دلشان می خواهد مجلس و دولت در رفع دغدغه های اصلی آنان شریک، سهیم، همدل و همکار باشند، گفت: اگر سه قوه بخواهند مچ گیری کنند کارمردم بر زمین می ماند ، باید خواست ما بر خواست عمومی مردم منطبق باشد.

 

**فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور

بعد از دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و فعالان سیاسی اصلاح طلب، رییس جمهوری در هفدهمین شب از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست جمهوری میزبان فرماندهان و مقامات ارشد نیروهای مسلح بود.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک ماه مبارک رمضان از رئیس جمهور بخاطر انجام این دیدار با فرماندهان قدردانی کرد و در ادامه نیز جمعی از فرماندهان از جمله سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح و سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا نقطه نظرات خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

رییس جمهوری در این دیدار حمایت از نیروهای مسلح را وظیفه دولت دانست و گفت: دولت همه توان و امکان خود را برای تقویت و انسجام نیروهای مسلح به کار می گیرد و از نیروهای مسلح هم می خواهد که در شرایط فعلی دست در دست دولت ، به حل مشکلات مردم کمک کنند.

روحانی با بیان اینکه خواست دولت یازدهم، صلح و از بین بردن تنش از منطقه است، افزود: صلح و از بین بردن تنش با داشتن یک نیروی مسلح قوی امکان پذیر است؛ در حالی که اگر نیروی مسلح قوی نداشته باشید، دیگر صلح معنا پیدا نمی کند و ذلت است.

** اصحاب رسانه

مراسم ضیافت افطاری با اصحاب رسانه از دیگر دیدارهای رمضانه رییس جمهوری بود که در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به تاکید قانون اساسی مترقی کشورمان بر آزادی بیان، افزود: در قانون اساسی ما در صدر وظایف رسانه ها، حمایت از آزادی بیان و نشر افکار براساس موازین اسلام و مصالح کشور عنوان شده است که جای خرسندی است و بر این اساس دولت و دولتمردان از رسانه ها و اصحاب رسانه حمایت توأم با نقد سازنده و دلسوزانه می خواهند.

روحانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر نقد سازنده و پرهیز از مچ گیری و آزار دولت ، گفت: باید با در نظر گرفتن مصالح کشور و نه مصالح قبیله و جناح، شرایطی را فراهم کنیم که مسئولان کشور اعم از مسئولان اجرایی و غیراجرایی با ذهن و فکری بازتر به وظایف خود بپردازند و به ملت خدمت کنند.

خانم بروجردی مدرس ارتباطات، محمدرضا وکیلی دبیرکل روزنامه های غیردولتی، عباس درویش توانگر معاون خبر خبرگزاری تسنیم، محمد قوچانی سردبیر مهرنامه و علی معلم مدیر مسئول نشریه دنیای تصویر، در این دیدار دیدگاه های خود را در مورد مسایل مرتبط با وضعیت رسانه ها و روزنامه نگاری و اوضاع سیاسی کشور مطرح کردند.

** اساتید دانشگاههای کشور

روحانی در بییست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست جمهوری میزبان جمعی از اساتید دانشگاه بود.

در این مراسم ابتدا نسرین معظمی، یوسف ثبوتی، محمود سریع القلم، سید جلال دهقانی، رضا ملک زاده و محمود نیلی احمدآبادی به عنوان نمایندگانی از جمع دانشگاهیان مسایل مرتبط با این حوزه را مطرح کردند و سپس رییس جمهوری به سخنرانی پرداخت.

روحانی در این دیدار با تاکید بر اعتماد به جوانان ، اساتید و دانشگاه ها، گفت: یادمان باشد که دانشگاه و دانشجو گروه مرجع جامعه هستند و نگاه جوانان و مردم به دانشگاه و اساتید است و ورود به دانشگاه قبل از اینکه شروع به کار و تحصیل باشد ،یک منزلت بوده و مراقب باشیم که این منزلت اجتماعی شکسته نشود.

روحانی با تاکید بر ضرورت احساس استقلال و آزادی در فضای دانشگاه گفت : باید در عرصه علم و دانش اجازه دهیم که جوانان احساس کنند که آزادانه نقادی و سخن می گویند و اساتید ما هم در کلاس های درس خود احساس آزادی بیشتری دارند.

**جوانان نخبه کشور

دیدار و ضیافت افطار جوانان نخبه کشور با رییس جمهوری یکی دیگر از سلسله دیدارهای رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان بود که در بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم ابتدا زهرا عزیزی به نمایندگی از بخش کارآفرینی، محسن رهنورد، برگزیده جشنواره خوارزمی، یاسر موحدی به نمایندگی از بخش های علمی در حوزه هوا – فضا، نیما رضایی عضو بنیان نخبگان و

بهاره آرین نیز به نمایندگی از نخبگان در حوزه علوم انسانی به نمایندگی از جوانان نخبه کشور مباحث خود را مطرح کردند و سپس رییس جمهوری با آنان سخن گفت.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه باید با برنامه ریزی و عمل، زمینه جلب و جذب نخبگانی را که از کشور مهاجرت کرده اند، فراهم آوریم، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از توان فکری نخبگان حاضر در کشور است و در این زمینه همه مساعی خود را بکار خواهد بست.

روحانی با اشاره به اینکه نخبگان، فناوران، کارآفرینان و اندیشمندان باید پیوندشان را با جامعه علمی و فراگیری دانش های نوین قطع نکنند، خاطر نشان کرد: آثار نخبگی باید در همه بخش های مولد کشور نظیر کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، مشهود و ملموس باشد و باید جامعه نخبگی کشور پیوند خود را با این بخش نیز حفظ کند.

** جمعی از ورزشکاران

روحانی در بیست و چهارمین شب از ماه مبارک رمضان میزبان جمعی از ورزشکاران شامل اعضای تیم های اعزامی به بازی های آسیایی و پاراآسیایی، ورزشکاران نمونه کشوری در رشته های مختلف، جمعی از مدیران، مربیان و مسوولان ورزشی کشور بود.

در این مراسم نیز ابتدا محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص ورزش و جوانان و وضعیت تیم های ورزشی حرفه ای کشور در عرصه ملی و بین المللی ارائه کرد و سپس محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال کشور، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال و حامد آفاق یکی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال مباحث خود را مطرح کردند و سپس رییس جمهوری با آنان سخن گفت.

رییس جمهوری در این دیدار اظهارداشت: ورزش در دنیای امروز فرامرزی و فراملی شده و جایگاه ویژه ای در سطح جهانی پیدا کرده و نقش بسیار موثری در سلامت همگانی و افزایش امید و نشاط در جامعه ایفا می کند و حضور شما قهرمانان در رقابت های جهانی هم به عنوان رسانه و هم به عنوان مبلغ ورزشی می تواند فرهنگ ایرانی و اسلامی را تبلیغ کند و نشاط و غرور ملی را در جوانان کشور بیش از پیش تقویت کند.

رییس جمهوری تأکید کرد: در عرصه ورزش نیز باید به یک معنا شرایط برد – برد حاکم باشد یعنی در جایی که ظاهرا پیروز میدان ورزش نیستیم باید از لحاظ اخلاق نیز ورزشکاران ما پیروز و سربلند باشند و اگر در هر زمینه ورزشی خودباوری نیز حاکم باشد، تردید نکنید که پله های صعود را به راحتی طی خواهیم کرد.

** برگزیدگان عرصه فرهنگ و هنر

دوازدهمین مراسم دیدار رییس دولت یازدهم در ماه مبارک رمضان به اهالی فرهنگ و هنر اختصاص یافت؛ این مراسم در بیست و هفتمین روز از ماه رمضان در یکی از سالن های جانبی سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این نشست تهمینه میلانی کارگردان سینما، فرهاد آییش بازیگر تئاتر و سینما، فاضل نظری شاعر و نویسنده ، حمیدرضا نوربخش از حوزه موسیقی به طرح مسایل پیرامون حوزه های مختلف فرهنگ و هنر پرداختند.

درخواست برای احداث یک هزار سالن سینما، محقق نشدن ردیف مصوب یک درصدی مجلس در حمایت از هنر تجسمی، بودجه نحیف تئاتر و انتظار برای شنیدن صدای محمد رضا شجریان در کشور از جمله مباحث مطرح شده توسط اهالی فرهنگ و هنر بود.

رییس جمهوری در این دیدار گفت: خرسندم که هیچوقت ما را به عنوان کشور نفت یا کشوری که دو هزار کیلومتر ساحل جنوبی دارد، نشناختند و نه به عنوان کشوری که سازنده سلاح های مدرن است بلکه همواره کشور ایران را به عنوان کشور فرهنگ، علم، بوعلی سیناها، ذکری رازی ها، حافظ ها و فردوسی ها شناختند و این افتخاری برای ما است.

روحانی گفت: ملت ایران ملتی است که همیشه ضد خشونت و ضد افراط بوده است؛ اگر هم گوشه ای فردی، جمعی و یا گروه کوچکی راه دیگری می پیماید شما فرهنگ دوستان با زیباترین شعرها، ساخت بهترین فیلم ها، مجسمه ها، تابلو ها به همه دنیا بگویید که این ملت، ملت صلح، دوستی و برادری است.

** جمعی از علما و روحانیون

رییس جمهوری در ادامه سلسله دیدارهای خود در ماه مبارک رمضان با اقشار مختلف مردم، در بیست و هشتمین شب از ماه مبارک رمضان درسالن شهید بهشتی نهادریاست جمهوری میزبان علما و روحانیون بود.

در این دیدار آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جعمه، حجت الاسلام والمسلمین فیرهی عضو مجمع محققین و مدرسین قم و حجت الاسلام والمسلمین شجاعی از وعاظ شهیر تهران به بیان نظرات خود پرداختند.

آیت الله مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: آقای روحانی در بین روسای جمهوری که داشتیم ارتباطات بیشتری با روحانیت دارند؛ وقتی به ریاست جمهوری انتخاب شدند، شادی فراوانی در حوزه های علمیه به چشم می خورد و حتی مراجع ضمن ابراز خرسندی، موضع گیری ایشان را خوب تلقی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جعمه نیز در این مراسم گفت: ما در ۸۰۰ شهر کشور امام جمعه داریم که به تبعیت از سیاست ها، از دولت آقای روحانی حمایت می کنیم.

رییس جمهوری نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تبلیغ دین و مرجع و حل معضلات مردم، دو رسالت سنگین روحانیت بود، امروز اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت، باری سنگین و بزرگ بر دوش روحانیت است.

میهمانان ضیافت های رییس جمهوری، بعد از مراسم های رسمی دیدار و گفت و گوها، نماز مغرب و عشای خود را به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار کردند و سپس با رییس جمهوری در جمعی صمیمانه دور سفره افطار می نشستند.

ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و درست است که با رسیدن عید سعید فطر، پرونده دیدارهای رمضانه رییس جمهوری بسته شد اما نکته ای که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تمام دیدارهایش بر آن تاکید کرد را نباید فراموش کرد؛ همان که عباس یمینی شریف هم در کتاب فارسی چهارم ابتدایی برای کودکی ما نوشته بود: «دست در دست هم دهیم به مهر/میهن خویش را کنیم آباد»،«یار و غم خوار یکدگر باشیم/تا بمانیم خرم و آزاد».
/ایرنا

Share