علی شفاهی:ریس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان فومن

پیام دولت یازدهم،پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است

نقدی بر گفتگوی جناب آقای حاج ناصر عاشوری نماینده محترم شهرستانهای فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی مردم شریف و آگاه شهرستان فومن با تقدیم سلام و احترام : در پی مصاحبه جناب آقای حاج ناصر عاشوری نماینده محترم مردم فهیم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی و درج خبر در تاریخ ۸/۵/۱۳۹۳ ،نقدهایی به […]

نقدی بر گفتگوی جناب آقای حاج ناصر عاشوری نماینده محترم شهرستانهای فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی

مردم شریف و آگاه شهرستان فومن
با تقدیم سلام و احترام :
در پی مصاحبه جناب آقای حاج ناصر عاشوری نماینده محترم مردم فهیم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی و درج خبر در تاریخ ۸/۵/۱۳۹۳ ،نقدهایی به بخش هایی از مصاحبه وارد است که برای تنویر افکار عمومی و شفاف سازی به شرح ذیل تقدیم می گردد.
انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲مفهوم اعتدال را وارد فضای سیاسی و اجتماعی جامعه ایران کرد. اعتدال گرایی تا قبل از انتخابات سال ۹۲ فقط در بین افراد معدودی در سطح نخبگان جاری بود.اما پس از پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در انتخابات،اعتدال گرایی ،قانون مداری و اخلاق گرایی در دولت تدبیر و امید به گفتمانی جدید در سطح کلان وخرد جامعه تبدل شد.
در این گفتمان جدید ،اصول گرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل حضور دارند و پیام آن به همه ،
پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است و حامیان این گفتمان روحیه و منش معتدل دارند .این روحیه باعث بکار گیری نیرو های معتدل همه ی طیف ها در عرصه مدیریت کشور شد و این امر به باز شدن فصای سیاسی کشور کمک بسزایی کرد.
با این مقدمه کوتاه، بخشی از گفتگوی ایشان را، از دریچه ی نقد مورد بررسی قرار می دهیم.
اگر آقای قربانزاده براساس وظایف فرماندار بودن خود بنر آقای روحانی را پایین آورده بنده او را تحسین می‌کنم:(نقل به مضمون…)
بر اساس مصوبه شورای تامین شهر،نه قانون انتخابات، مقرر بود که در ۲۰۰ متری فرمانداری هیچگونه بنر و یا ستادی دایر نگردد. اما اگر به اسناد و حافظه کوتاه مدت خود مراجعه فرمایید در فاصله حدود ۱۰۰ متری فرمانداری ،ستاد یکی از کاندیداهای شورای شهر فومن بود. اما بنر ستاد آقای روحانی در میدان ولیعصر(عج)فومن، نصب شده بود، در این محل تمامی ستادها تبلیغات نامزدهای مورد نظر خود را نصب کرده بودند که این بنرها با فرمانداری، فاصله ای یک کیلو متری داشت و مسئولان امنیتی شهرستان هم کاملا در جریان این مسائل قرار داشتند .اما بعضی از افراد با نیت های شخصی و گروهی هدفمند در پی ضربه زدن به ستاد دکتر روحانی بودند و فرماندار محترم هم صدا و همراه آنان به اعمال قانون،البته به نوع سلیقه ای، می پرداخت.!!!!!! پس باید به بنر پایین کشیده شده توسط فرماندار محترم در جهت اجرای قانون احسنت مضاعف گفت.!!!!!!!!!
جناب آقای عاشوری آیا ستاد آقای روحانی حساسیت بیشتری برای شهر ایجاد می کرد یا یک رقابت محلی بر اساس تنش های موجود در شهر فومن؟!!!!!!
آقای عاشوری،برگزاری انتخابات سال ۹۲ با فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دور از هر گونه تنش های احتمالی برگزار شد و می توان گفت که ستاد آقای روحانی در شهرستان فومن با تمام بی عدالتی ها با سعه صدر و خارج از هرگونه التهاب آفرینی و در جهت خلق حماسه سیاسی گام بر داشت .
اکنون سوال اینجاست اگر قانون باید در آن برهه زمانی رعایت می شد چرا فقط برای ستاد آقای روحانی بود و برای دیگر ستادها قانون اجرا نمی شد؟!!!!!!!
فعالین سیاسی نباید مدیران را تحت فشار بگذارند.(نقل به مضمون……)
آقای عاشوری لازم است یاد آور شویم از شروع دولت تدبیر و امید قریب به یکسال می گذردو هنوز هم خیلی از مدیران دولت قبل در راس امور هستند و فقط جابجایی مختصری در سطح استان اتفاق افتاده است در این بخش دغدغه های فعالین سیاسی از سوی نماینده فومن وشفت تفسیر به تند روی شده است . حال آنکه پیام ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ تغییر و عبور گفتمان های افراطی بوده که به نظر می رسد بنا به فرمایشات اخیر رییس محترم جمهور و وزیر کشور در خصوص مدیران غیر همسو ،مدیرانی که تا دیروز اندیشه و دیدگاه آنان سازگار با دولت عدالت محور و مهرورز گره خورده بود چگونه می توانند در دولت تدبیر و امید با نگاه اعتدالی ، قانونمداری ، اخلاق گرایی بروز و ظهور یابد ،بنظر می رسد این اصرار و تاکید ایشان مبنی بر اینکه در خواست فعالین سیاسی موجه جلوه دادن تند روی های آنان قلمداد می شود،تحریف میدان واقعیت است و اینکه روسای ستاد انتخاباتی دولت قبل به عنوان مدیران اجرایی پست های حساس شهرستان منصوب شوند ،که این جای بسی تامل وتعمق دارد.!!!!!!! لزومی ندارد مدیران باتجربه و توانمند را به دلیل خط و فکر سیاسی حذف کنیم (نقل به مضمون….) تفکر بسیار توسعه یافته و سخن بسیار ارزشمندی است، اما در رفتار ایشان در دوره های قبل رگه هایی از این تفکر دیده نمی شود.چطور ایشان حق دارند پس از انتخاب شدن بعنوان نماینده مدیرانی که همراه ایشان نبوده و یا خط فکری و سیاسی آنها با ایشان متفاوت بوده را سریعا تغییر دهند.همگان در هر سه دوره شاهد تغییرات گسترده مدیران شهرستانهای فومن و شفت بوده اید .مگر نبود مدیرانی که توانمند ، لایق و بومی بودند، ولی با ایشان در انتخابات همراه نبوده و تغییر کردند.فرصت سازی برای هم طیفان و هم فکران به منظور پیگیری منافع و منابع تیمی و فرصت سوزی برای مدیران غیر خودی عملا بخشی از سرمایه های انسانی این شهر را اتلاف و به محاق برده است. این تازه در صورتی است که کار نماینده مجلس تغییر و جابجایی مدیران نیست و عمل ایشان دخالت در کار قوه دیگر است.!!!!
هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم
نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه، قربانزاده از قدیم الایام و آبا و اجدادی اعتدالی بوده است,گفت: هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم. البته نه اعتدال آقای روحانی بلکه اعتدال مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآن! ( نقل به مضمون……)
از این سخن اینگونه برداشت می شود که اعتدالی که آقای روحانی از آن حرف می زند و مردم به آن رای داده اند متفاوت با اعتدال آقایان عاشوری و قربانزاده بوده و آن اعتدال برگرفته از آموزه های دینی و قرانی نیست .
ایشان درباره شخصی صحبت می کنند که ۵۱ درصد رای مردم ایران را دارند . فردی روحانی ،مسلمان و تابع کامل قانون اساسی کشور و مورد تایید مقام معظم رهبری ،چگونه می شود رییس جمهور محترم دیدگاهشان بر گرفته از قرآن و اسلام نباشد .آیا این سخن رنگ و بوی اعتدالی دارد که خود را برتر و مجزا از دیگران می بینند .همین سخن موید همسو نبودن با دولت تدبیر و امید می باشد.
هیچ اصراری بر ماندن آقای قربانزاده در پست فرمانداری فومن ندارم . (نقل به مضمون…).
به عنوان ستاد آقای دکتر روحانی که پیگیر امور شهرستان در استان هستیم کاملا واقفیم که شهرستان فومن جزء معدود شهرستان های ایران می باشد که، فرماندار ی که در زمان انتخابات بنر ستاد را پایین آورده و مجوز سخنرانی افراد غیر همسو را در شهرستان صادر نموده است ، همچنان بر مسند قدرت تکیه زده و این همه جانبداری و دفاع از ایشان نشانه چیست ؟؟!!!!!!!
این همه اصرار از ایشان که خود را ذاتا اعتدالی می نامد همسو بودن با دولت است ؟!!!!!!
در نهایت بعرض مردم شریف فومن می رساند که ستاد آقای دکتر روحانی در طی ماه های گذشته از مدیران استانی خواهان انتصاب فرمانداری همسوی واقعی ، نه کلامی با دولت، مستقل و کار آمد بوده و همانند دیگر شهرستان های استان در خواست ایجاد تغییر در شهرستان فومن بوده ایم. چرا که مردم در انتخابات خرداد ۱۳۹۲ به تغییر و اعتدال واقعی رای داده اند هر چند هم جناب آقای استاندار محترم و معاون محترم سیاسی این قول را به نمایندگی از مردم شهرستان فومن، به ستاد داده اند…….

به امید وزیدن نسیم اعتدال در شهرستان فومن
ُ ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در
شهرستان فومن

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار  یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آنها  نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران و رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share