پس از۱۱سال زندگی در زندان زن و شوهر متهم به قتل ،منکر قتل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زوج جوانی که متهم هستند ۱۱ سال قبل پسر جوانی را به قتل رسانده‌اند صبح دیروز در حالی پای میز محاکمه قرار گرفتند که جسد مقتول هیچگاه کشف نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زوج جوانی که متهم هستند ۱۱ سال قبل پسر جوانی را به قتل رسانده‌اند صبح دیروز در حالی پای میز محاکمه قرار گرفتند که جسد مقتول هیچگاه کشف نشد.

در این پرونده زوج جوانی به نام‌های مهری و محمود متهم هستند ۱۱ سال قبل پسر جوانی به نام مهدی را به قتل رسانده‌اند.

imagesاین زوج پیش از این چندین بار پای میز محاکمه قرار گرفتند اما به دلیل پیدا نشدن جسد مقتول و تناقض‌گویی‌های متهمان جلسه دادگاه به روز دیگری موکول می‌ شد. رسیدگی به این پرونده از شهریور ماه سال ۸۲ و همزمان با شکایت مادر مهدی در اداره آگاهی قم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

زن میانسال در شکایتش گفت: پسرم دیروز از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. به دلیل اینکه او هیچ‌وقت عادت نداشت بی اطلاع شب را خارج از خانه سپری کند، احتمال می‌دهم اتفاق ناگواری برای وی رخ داده باشد.

شناسایی قاتلین

در ادامه تیمی از ماموران، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و متوجه شدند مهدی با زن جوانی به نام مهری در ارتباط است. تحقیقات نشان داد مهری چهار ماه قبل با مردی به نام محمود ازدواج کرده است. کارآگاهان که به این زوج مشکوک شده بودند آنها را دستگیر و برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل کردند.

اعتراف به قتل

متهمان در بازجویی‌ها منکر هرگونه اطلاعی از سرنوشت مهدی شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به قتل پسر جوان اعتراف کردند. محمود به ماموران گفت: تازه سه ماه بود که با همسرم ازدواج کرده بودم . یک روز که به خانه آمدم متوجه شدم که او ناراحت است، وقتی علت را پرسیدم به من گفت قبل از ازدواج با پسری به نام مهدی ارتباط داشته و مهدی به زور به خانه ما آمده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. روز حادثه با کمک همسرم مهدی را به خانه کشانده و با او درگیر شدم. با میله آهنی چند ضربه به مقتول زدم که باعث مرگش شد. بعد هم جسد را داخل خودرو گذاشته و در بیابان در یک بشکه قیر سوزاندیم. ماموران با این اعترافات و تایید آن از سوی مهری به محل سوزاندن جسد رفتند که در آنجا یک لنگه کفش و لباس سوخته‌یی پیدا شد که خانواده مهدی تایید کردند این لباس‌ها متعلق به اوست.

محکوم به قصاص

در ادامه متهمان چهار بار در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری محاکمه شدند اما به دلیل اینکه جسد مقتول کشف نشده بود پرونده هر بار با نقص تحقیقات به دادسرا بازگشت. این در حالی بود که زوج جوان در زندان صاحب فرزندی شدند. سرانجام آبان ماه سال گذشته متهمان به ریاست قاضی اسلامی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری محاکمه شدند که قضات دادگاه هر دو متهم را مجرم شناخته و به قصاص محکوم کردند. با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور به رای دادگاه نقص گرفته و آن را برای رفع نقص به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری بازگرداندند. صبح دیروز زوج جوان بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفتند. مادر مقتول با درخواست قصاص برای قاتلان فرزندش گفت: این زوج با طرح نقشه‌یی پسرم را به خانه کشانده و او را به قتل رساندند. ۱۱ سال است که چشم انتظار پیدا کردن جسد پسرم هستم به همین خاطر حاضر به رضایت نیستم.

انکار در دادگاه

سپس محمود در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهام قتل عمدی گفت: روز حادثه وقتی وارد خانه شدم در نیمه‌باز بود. مرد جوانی را دیدم که با همسرم صحبت می‌کرد. همسرم مدعی شد این مرد او را مورد آزار و اذیت قرار داده است به همین خاطر با یک میله آهنی به طرفش حمله کردم اما او با چاقو از خود دفاع کرد. بعد با کمک همسرم دست و پای او را بسته و در جاده بهشت زهرا رها کردیم.

رییس دادگاه: اگر مرتکب قتل نشده اید چرا در پلیس آگاهی به ارتکاب این جنایت اعتراف کردید؟

متهم به قتل: به خاطر فشار بازجویی‌ها مجبور به اعتراف شدم. هیچ آثاری از جسد نیز کشف نشده و من و همسرم مرتکب قتل نشدیم. رییس دادگاه سپس از مهری خواست در جایگاه قرار بگیرد که زن جوان با انکار اتهامش گفت: قبلا چند بار با مقتول رابطه داشتم اما پس از ازدواج رابطه‌ام را با او قطع کردم. مقتول چند بار در مسیر دانشگاه برای من مزاحمت ایجاد کرد که به او گفتم ازدواج کرده‌ام و دست از مزاحمت هایت بردار. روز حادثه مقتول با چاقو وارد خانه مان شد و قصد داشت مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد، هر چه به او التماس کردم دست از کارهایت بردار قبول نکرد. در این لحظه شوهرم وارد خانه شد و با یکدیگر درگیر شدند. ما او را در حالی که زنده بود در جاده بهشت زهرا رها کردیم و هیچگاه مرتکب قتل نشدیم. پس از دفاعیات دو متهم و وکیل مدافع آنها قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند./خبرآنلاین

Share