وزارت خارجه آمریکا: این بازی فرصتی برای نشان دادن تفاهم بین دو کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در نخستین رویارویی با امریکا در روز نهم اگوست تیم ایران احساس می کرد که به تهران بازگشته است و این قابل فهم بود، چراکه بازی در لس انجلس یا تهرانجلس برگزار می شد که میزبان بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکاست. هواداران ایرانی که در بازی حضور پیدا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در نخستین رویارویی با امریکا در روز نهم اگوست تیم ایران احساس می کرد که به تهران بازگشته است و این قابل فهم بود، چراکه بازی در لس انجلس یا تهرانجلس برگزار می شد که میزبان بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکاست.

downloadهواداران ایرانی که در بازی حضور پیدا کرده بودند پرچم ایران را در دست گرفته و تکان می دادند. شیلا ایرانی یکی از برنامه ریزان سفر تیم ایران به آمریکا می گوید: برای من، هدف ایجاد دیالوگ بین دو کشور است.

بهمن بخاری مدیر اجرایی بنیاد بین المللی جامعه مدنی گفت که این اتفاقات نشان دهنده ی تغییر فضا نسبت به ایران است.

براساس این گزارش، نمایندگان وزارت خارجه آمریکا در هنگام حضور تیم ایران در فرودگاه لس انجلس به دیدار آنها آمدند. مری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از تیم ایران استقبال کرد.

گرگ سالیوان مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت: ما این سفر را فرصتی بسیار خوب برای نشان دادن حسن نیت و تفاهم بین مردم دو کشور می دانیم.

وی اضافه کرد: بازی تیم ملی والیبال ایران با آمریکا، بخشی از برنامه های تبادلات وزرشی، فرهنگی، اموزشی و هنری بین جوامع مدنی دو کشور است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: در کنار بازی و تمرین، بازیکنان ایران به همراه مسئولان فدراسیون والیبال به فروشگاه بزرگی در نزدیکی «اناهیم» رفته و همچنین به «یونیورسال استودیو» در هالیوود سر زدند.

سالیوان تصریح کرد: بازیکنان ایران و اعضای فدراسیون، سفیرانه نمونه مردم ایران بودند و ما خوشحالیم که با انها اشنا شدیم.

محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت که این سفر فرصت تقویت توانایی های تیم والیبال ایران بوجود آورد.

وی افزود: بخشی از استراتژی ما این است که بازی های دوستانه با کشورهای قدرتمند در حوزه ی والیبال داشته باشیم.

کری کلوسترمن رئیس فدراسیون والیبال آمریکا گفت: برای ما، این نوع دیپلماسی ورزشی، مسئله ی جدیدی نیست و با وجود اینکه سفر تیم ایران برای نخستین بار است که اتفاق می افتد اما ما با تیم کوبا نیم بازی رفت و برگشت داشته ایم.

مسئولان فدراسیون والیبال امریکا می گویند که انها به دنبال تعامل بیشتر با ایرانی ها هستند.

براساس این گزارش، مسئولان فدراسیون والیبال امریکا با تیم فدراسیون ایران توافقی برای همکاری های بیشتر امضا کردند.

در پایان این گزارش آمده است: تیم امریکا سال آینده در چارچوب توافقات ایجاد شده، برای بازی با تیم ایران به تهران سفر می کند. / انتخاب

Share