مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

ورود ۱۱میلیون گردشگر به گیلان/فعالیت ۱۸هزار هنرمند صنایع دستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۶ میلیون نفر گردشگر در نوروز و ۵ میلیون نفر گردشگر در تیرماه سال‌جاری به این استان خبر داد.

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۶ میلیون نفر گردشگر در نوروز و ۵ میلیون نفر گردشگر در تیرماه سال‌جاری به این استان خبر داد.

alizade_3824رضا علیزاده با بیان اینکه نقش گردشگری در توسعه گیلان تعیین‌کننده است، اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۳ پروژه‌های جدید گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعریف شده است.

وی به ارائه ۴۱۹ طرح گردشگری به سازمان مذکور اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری گیلان مصوب شده است.

علی‌زاده با بیان اینکه تعداد ۱۵۷ پروژه گردشگری در سال ۹۰ در گیلان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: سال ۹۲ تعداد پروژه‌های گردشگری گیلان به ۴۷ طرح رسیده است.

مدیرکل ، صنایع دستی و گردشگری گیلان کاهش طرح‌های گردشگری استان را نگران‌کننده خواند و بیان کرد: جلب رضایت گردشگران حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ورود ۱۱ میلیون نفر گردشگر از ابتدای امسال تاکنون به گیلان، گفت: نوروز امسال تعداد ۶ میلیون نفر گردشگر وارد استان شد ضمن اینکه ورودی گردشگران در تیرماه سال‌جاری ۵ میلیون نفر گزارش شده است.

علی‌زاده گردشگری را یکی از بازارهای هدف دانست و اظهار کرد: امسال پذیرش گردشگران خارجی در بیشتر هتل‌های کشور انجام شده است.

* گیلان ۱۸ هزار نفر هنرمند صنایع دستی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به فعالیت ۱۸ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۱۰ هزار نفر هنرمند در حوزه فرش فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان به منظور پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گیلان در سال ۹۲ اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها ۱۸ نفر هنرمند صنایع دستی توانستند تسهیلات مذکور را دریافت کنند.

علی‌زاده از ثبت‌نام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی در سامانه رصد به منظور دریافت تسهیلات در سال ۹۳ خبر داد و بیان کرد: امسال در مجموع می‌توانیم به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی در سال ۹۳، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور واگذاری مکان‌های آموزشی به هنرمندان صنایع دستی گیلان منعقد شده است.
/فارس

Share