فرماندار رودبار در جلسه شورای اداری

هفته دولت،هفته آرامش و امید برای همه مردم است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری این شهرستان در آستانه هفته دولت با حضور ائمه جمعه، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران شهرستان رودبار برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری این شهرستان در آستانه هفته دولت با حضور ائمه جمعه، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران شهرستان رودبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شهرستان رودبار، در ابتدای این جلسه عطاء الله حکیمی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسایل روز ابراز داشت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار جهانی یقینا الگویی برای همه ملت ها و ملل اسلامی بوده است.
roodbar-ed (4)حکیمی افزود: کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با طراحی و همکاری نزدیک آمریکا و انگلیس انجام شد و پای آمریکا را به ایران باز کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شرای اسلامی خاطر نشان کرد: درآن دوران وحدت خوبی بین توده های مردم و علمای به نام وقت، مانند آیت الله کاشانی بود و زمانی این وحدت گسسته شد که مصدق و دوستانشان فاصله خود را با علما زیاد کردند و توصیه ها را جدی نگرفتند. در نهایت آمریکا و انگلیس در میان آنها نفوذ کردند.
حکیمی در ادامه دلیل استیضاح فرجی دانا را به معنی شکاف بین مجلس و دولت ندانست و افزود:این استیضاح به این معنی نیست که بین دولت و مجلس اخلاف وجود دارد بلکه این موضوع برای کمک به دولت برای ارتقاء نظام است و هم چنان مجلس و دولت در کنار هم هستند.
وی وزارت علوم را یک مرجع علمی نام برد و بیان داشت: وزارت علوم باید صد در صد علمی باشد و نه سیاسی که امیدواریم فرد بعدی وزرارت خانه را به سمت سیاسی شدن نبرد.
در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان رودبار، سید محمد احمدی فرمادار این شهرستان طی سخنانی ابراز داشت: هفته دولت هفته آرامش و امید برای همه مردم است، دولتی که با شعار تدبیر و امید پا به عرصه قدرت نهاد، دولتی که پاکدامنی و صداقت و شفافیت را در لایه های خودش نوید داد.
فرماندار شهرستان رودبار ادامه داد: در پایان سال ۹۲ رشد اقتصادی کشور منفی شش درصد و نرخ تورم ۴۰ درصد بود.
رئیس شورای اداری شهرستان رودبار در ادامه خاطر نشان کرد: ما با مدیران خودمان میثاق بسته ایم و می خواهیم که خدمات دولت را به منصه ظهور برسانیم.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که با وجود گرمای هوا محصول زیتون شهرستان را با کمترین خسارت برداشت می کنیم و باغداران عزیز با آموزش های لازم در این خصوص تدبیر لازم را نیز کرده اند.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودباردر بخش دیگر سخنان خود در جمع ائمه جمعه و مدیران شهرستان بیان داشت: به شدت از استان در بحث زباله تحت فشار هستم، چون شهرستان رودبار پیشانی استان است و زیبا بودن رودبار یعنی زیبایی گیلان است، وجود زباله شهرستان رودبار را آزار می دهد، احمدی با اشاره به روز مساجد افزود: مساجد ما امکانات لازم را برای پذیرایی از مومنان و مسافرین را ندارند و در شان یک مسلمان نیست که مساجد شهرستان به این شکل و شمایل باشد.
فرماندار شهرستان رودبار در بخش پایانی سخنان خود در خصوص فرارسیدن هفته دولت و برنامه های این هفته در سطح شهرستان خاطر نشان کرد :به احتمال زیاد در هفته دولت امسال سد شهر بیجار (آیت الله بهجت) افتتاح خواهد شد.
وی هم چنین به ویژگی های هفته دولت امسال در شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: بنا هست ۶۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و دویست و شصت و پنج میلیون و دویست هزار تومان در سطح شهرستان رودبار افتتاح شود که از این میزان ۳۱ پروژه در بخش مرکزی با مبلغ بیست و هفت میلیارد تومان، بیست و چهار پروژه در بخش رحمت آباد و بلوکات به میزان بیست و هفت میلیارد تومان، شش پروژه در بخش خورگام و هفت پروژه هم در بخش عمارلو وجیرنده به بهره برداری خواهد رسید که از لحاظ تعداد پروژه نسبت به سال جاری، شهرستان رودبار ۱۲۷ درصد رشد و از نظر میزان اعتبار ۴۱۳ درصد رشد و از نظر اشتغال ۲۱۳ درصد در این زمینه ها رشد داریم.
فرماندار رودبار از پروژه های مهم شهرستان رودبار که با حضور استاندار گیلان به بهره برداری می رسد را افتتاح گازرسانی به شهر جیرنده ، آسفالت شهر منجیل، آسفالت توتکابن به بره سر و لوشان به جیرنده و کلیشم و هم چنین شروع عملیات گازرسانی به شهر بره سر و افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور در پاچنار لوشان توسط استاندار محترم که توسط بخش خصوصی با اعتباری به میزان ۲۱ میلیارد و با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر درایام هفته دولت در شهرستان رودبار خبر داد.

roodbar-edroodbar-ed (3)roodbar-ed (1)roodbar-ed (2)

Share