تنها دو روز پس از وقوع حادثه

هزینه مرمت و بازسازی خانه تاریخی سرهنگ عضدی تامین اعتبار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: خانه تاریخی سرهنگ عضدی واقع در شهرستان سیاهکل عصر روز یکشنبه گذشته طعمه حریق شد اما هم اینک هزینه مرمت و بازسازی این اثر فرهنگی تامین اعتبار شد.

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد حتی یک خشت از میراث فرهنگی استان به بهانه های واهی تخریب شود. 139305192301559953388904

وی اظهار کرد: خانه تاریخی سرهنگ عضدی واقع در شهرستان سیاهکل عصر روز یکشنبه گذشته طعمه حریق شد اما هم اینک هزینه مرمت و بازسازی این اثر فرهنگی تامین اعتبار شد.

مسوولان  اداره کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر شدند و به همراه نیروهای آتشنشانی منطقه و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان اقدام به مهار و کنترل آتش نمودند.

علیزاده بیان کرد: متاسفانه در این آتش سوزی کل سازه چوبی سربندی سقف، پوشش سفالی ، قسمت هایی از سازه چوبی کف طبقات و نیز تزیینات بنا از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اولیه به منظور پاکسازی و ایجاد پوشش موقت و نیز برآورد میزان آسیب و مرمت بنا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت تمامی قسمت های بنا مرمت خواهد شد و در صورتی که قسمت کوچکی هم از این عمارت باقی مانده باشد، مجددا مرمت ، احیا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و از جایگاه فرهنگی آن به هیچ عنوان کاسته نخواهد شد.

علیزاده افزود: علت آتش سوزی این بنای تاریخی از سوی مراجع ذیربط در دست بررسی است و به محض روشن شدن موضوع، مراتب اعلام خواهد شد./امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

Share