طی حکمی

نماینده سابق صومعه سرا معاون سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه‌ای که با حضور معاون توسعه فناوری، پشتیبانی و منابع انسانی و جمعی از کارکنان برگزار شد، دکتر قاسم رمضانپور نرگسی در مقام معاون نوآوری، تجاری‌سازی و انتقال فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه‌ای که با حضور معاون توسعه فناوری، پشتیبانی و منابع انسانی و جمعی از کارکنان برگزار شد، دکتر قاسم رمضانپور نرگسی در مقام معاون نوآوری، تجاری‌سازی و انتقال فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران معرفی شد.

IMG_4873دکتر نرگسی در این خصوص گفت: باتوجه به وجود دفاتر زیر مجموعه معاونت نوآوری، تجاری‌سازی و انتقال فناوری ، رئوس بر نامه‌های مهم و اصلی آن‌ها نیز برای اجرا در سال جاری تدوین شده‌است.

وی افزود: در حوزه دفتر تجاری‌سازی این معاونت درنظر داریم در راستای تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه‌یافته، ارزش‌گذاری فناوری و ارائه گواهی مربوط، برگزاری تورهای تخصصی فناوری در حوزه‌های مختلف علمی سازمان، عرضه دستگاه‌ها، تجهیزات و پایلوت‌های فناورانه در راستای تجاری‌سازی فناوری‌ها و ایجاد زمینه‌های مناسب برای مستندسازی به منظور عرضه فناوری فعالیت‌ کنیم.

معاون نوآوری، تجاری‌سازی و انتقال فناوری برنامه‌های اصلی دفترمدیریت دانش و مالکیت فکری را برشمرد و اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی نظام حقوق مالکیت فکری در حوزه فناوری، توسعه بانک‌های اطلاعاتی مرتبط با ثبت اختراعات، تقویت و توسعه مراکز منطقه‌ای حمایت از مالکیت فکری، ارزیابی علمی – تخصصی ادعاهای اختراع، توسعه همکاری با دانشگاه‌ها ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضاییه در حمایت از مخترعین ، ثبت اختراعات و حقوق مالکیت فکری و توسعه و تقویت ارتباط با سازمان‌های بین المللی حمایت از مالکیت فکری از جمله اهداف این معاونت در این حوزه است.

دکتر نرگسی افزود: همچنین برنامه‌هایی در دفترتوسعه کارآفرینی درنظر گرفته‌شده‌است که از آن جمله می‌توان به نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی و ارتقای شناخت جامعه دانشگاهی نسبت به کارآفرینی، کارآفرینان و نقش آنان در تحقق اقتصاد مقاومتی، نظارت وارزیابی مستمر بر عملکرد کمیته‌ها و مراکز کارآفرینی ممتاز در دانشگاه‌ها و انتخاب مراکز کارآفرینی برتر در کشور و پیگیری برای تقویت مراکز کارآفرینی موجود و ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که فاقد مرکز هستند، اشاره کرد.

وی برنامه های اصلی دفترمرکزی ارتباط با صنعت و دانشگاه‌ها را توسعه کمی و کیفی فعالیت ممیزی توانمندی‌های فناورانه در بخش‌های دولتی و غیردولتی، ایجاد بازار در حوزه ممیزی توانمندی‌های فناورانه، توسعه کمی و کیفی سامانه ارزیابی توانمندی‌های فناورانه و گسترش ارتباطات مجازی و فیزیکی ذی‌نفعان دانشگاه و صنعت و سایر برنامه‌های فعال در این حوزه دانست.
شایان ذکر است قاسم رمضانپور نرگسی نماینده مردم صومعه سرا در دوره ی چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بوده است.

Share