شهردار رشت در جلسه كميته رسانه

نقد باید منصفانه باشد/صدوراحکام قضایی چندمیلیاردی علیه شهرداری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی با تاکید بر اینکه از نقد استقبال می کنیم تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم که نقد باید منصفانه باشد و در نظر داشته باشیم که نقد منصفانه موجب حل مشکلات خواهد بود و در مجموعه شهرداری این اصل که باید به خواسته های مردم عمل کنیم پذیرفته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیته رسانه شهرداری رشت با حضور شهردار رشت و خبرنگاران استان برگزار شد.
khalili-349 (1)محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه باید به همه فرصت سخن گفتن و نقد کردن داده شود تصریح کرد:باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهرداری بر اساس توان خود کار انجام می دهد و تلاش شهرداری بر این است که در برنامه ریزی خود از اشتباه دوری کند چونکه دیگر فرصت اشتباه و آزمون و خطا برای شهر رشت وجود ندارد.
وی به کمبود منابع مالی شهرداری و مشکلات موجود در شهر اشاره کرد و افزود:در شهرداری باید از برنامه های کوتاه مدت و نگاه های روزمره دوری کنیم و توانایی شهرداری را افزایش دهیم و بنیان آن را قوی نماییم.

از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کنیم
خلیلی با تاکید بر اینکه از نقد استقبال می کنیم اظهار داشت:باید توجه داشته باشیم که نقد باید منصفانه باشد و در نظر داشته باشیم که نقد منصفانه موجب حل مشکلات خواهد بود و در مجموعه شهرداری این اصل که باید به خواسته های مردم عمل کنیم پذیرفته شده است.
شهردار رشت با بیان اینکه که شهرداری دیگر همانند گذشته یک نهاد خدماتی نیست افزود:مردم انتظار دارند که شهرداری در کارهای فرهنگی اجتماعی ورود جدی نماید.

با اتمام طرح ممیزی به درآمد پایدار دست پیدا خواهیم کرد

khalili-349 (2)خلیلی تحقق بودجه ۹۳ را نیازمند یک مشارکت جدی و فعالیت گسترده دانست و گفت:باید توانمندی مالی شهرداری را افزایش دهیم و به این نکته توجه داشته باشیم که دیگر درآمد حاصل از ساخت و ساز شهری جوابگوی ما نخواهد بود
وی به بحث ممیزی اشاره کرد و اظهار داشت:از چند ماه پیش ممیزی شروع شده و بسیار امیدواریم که بین ۶ الی ۹ ماه دیگر به پایان برسد و مطمئنا با پایان یافتن بحث ممیزی شهرداری رشت از سال آتی به درآمد پایدار دست خواهد یافت

وی از انتخاب مشاور برای مطالعه دو رودخانه مهم شهر خبر داد و گفت:پیش بینی می شود حل مشکل زرجوب و گوهر رود به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد و تعیین این مقدار اعتبار در توان شهرداری نخواهد بود.
خلیلی بر لزوم نگاه واقع بینانه به مسائل تاکید کرد و گفت:نباید ایده آلیستی به مسائل نگاه کرد و اجرای طرح ممیزی نشان از نگاه واقع بینانه ما به مسائل است.تا زمانی که بنیان مالی شهرداری قوی نشود سرمایه گذار نیز رغبتی برای سرمایه گذاری در شهر پیدا نمی کند .

احکام قضایی صادر شده علیه شهرداری
شهردار رشت به کسب درآمد ۳۸ میلیاردی شهرداری رشت در سه ماه ابتدایی سال اشاره کرد و افزود:متاسفانه ۲۵.۵ میلیارد تومان از حساب شهرداری رشت به دلیل احکام صادر شده علیه شهرداری توسط مراجع قضایی برداشت شده است و در پرونده ای دیگر محکوم به پرداخت ۱۷.۵ میلیارد تومان شده ایم و باید براین نکته تاکید کنم که همه ی پرونده ها مربوط به سالهای گذشته است.
وی با بیان اینکه با ۱۰ الی ۱۲ ملیارد تومان اعتبار مدیریت شهری انجام شده یک شاهکار است ,تصریح کرد:ناچار هستیم بسیاری از طرح ها را باتوجه به کمبودمنابع مالی انجام ندهیم اما مطمئنا با سرانجام رسیدن طرح ممیزی شهرداری رشت از بحران خارج خواهد شد.

 پنج اولویت اول شهرداری
khalili-349شهردار رشت با بیان اینکه در هیچ دوره ای چنین فعالیت های عمرانی نداشته ایم گفت: پروژه ها ی عمرانی نظیر روان آب سطحی در حال انجام است و ساخت نماد ورودی شهر رشت از میدان گیل تا دانشگاه گیلان اغاز شده است و قرار شده است چهار باند ورود و خروج به همراه کندرو و پیاده رو ساخته شود.
وی پنج اولویت اول شهرداری را پروژه روان آب های سطحی,ساخت نماد ورودی شهر,احداث ساختمان شهرداری,زیباسازی و فضاسازی شهری و آسفالت دانست.

افتتاح پارک چمارسرا و آبنمای گلسار
این مسئول شهری به پروژه پارک چمارسرا رشت اشاره کرد و گفت:با تلاش سه ماهه شهرداری و حمایت استاندار گیلان و پیگیری شورا به امید خدا در روز عید فطر پارک چمارسرا به عنوان سومین پارک بزرگ رشت افتتاح خواهد شد.
وی همچنین ازافتتاح آبنمای چهارراه گلسار در روز عید فطر خبر داد .

قراداد ترکمانچای با دانشگاه
شهردار رشت به قرارداد بسته شده با یک دانشگاه برای تبلیغات شهری اشاره کرد و گفت:به قل برخی دوستان قرارداد بسته شده ترکمانچای است و بگونه ای امضا شده که دست شهرداری را بسته و قادر به فسخ آن نیستیم و درخصوص شهربازی رشت که ازچندی پیش تعطیل شده چنین وضع مشابه ای وجود دارد.

میزان استقبال مردم از اتوبوس های شرکت واحد کمتر از ۸ درصد است

خلیلی تعداد اتوبوس های فعال شهری را ۵۵ دستگاه اعلام کرد و افزود:شورای شهر رشت با در مصوبه ای اعلام داشته که باید تعداد اتوبوس های فعال افزایش یابد اما در سوی دیگر پلیس اعلام داشته که خیابان های رشت به دلیل کم عرض بودن ظرفیت افزایش تعداد اتوبوس ها را ندارند و باید به این نکته هم اشاره کنم که میزان استقبال مردم از اتوبوس های شرکت واحد کمتر از ۸ درصد است.

اینکه به ۱۵۰ سال بودجه شهرداری برای ساخت مترو نیاز داریم

شهردار رشت به بحث ساخت مترو در رشت اشاره کرد و گفت:دولت ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مترو در شهرها اختصاص داده است اما این میزان اعتبار منوط به وجود طرح جامع حمل و نقل شهری است و طرح جامع حمل و نقل شهری کلانشهر رشت هنوز به تصویب نرسیده است.
وی به توپوگرافی خاص رشت و بالا بودن سطح آب های سطحی اشاره کرد و بیان داشت:طبق اعلام کارشناسان هزینه ساخت مترو در رشت ۶ تا ۸ برابر اعتبار مصوب دولت است و این یعنی اینکه به ۱۵۰ سال بودجه شهرداری برای ساخت مترو نیاز داریم.

ستاد توسعه پایدار
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا خلیلی در خصوص انحلال یا ادامه فعالیت ستاد توسعه پایدار رشت گفت:در این خصوص لایحه ای به شورای اسلامی کلانشهر رشت داده شده است و شورا در این خصوص تصمیم گیر خواهد بود.

 

Share