رییس جمهور در چهارمحال و بختیاری

نرمش قهرمانانه آری,نرمش ذلیلانه ممنوع/به عهدی که با مردم بسته‌ایم پایبندیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروز متفاوت است، گفت: ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا,رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروز متفاوت است و دیگر تهدید و تحریم ملت بزرگ ایران تاثیرگذار نیست، گفت: ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه ممنوع است.

13930120000083_PhotoAتاریخ فداکاری بختیاری‌ها در مشروطه را فراموش نمی‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با قدردانی از قهرمانی ها و دلاوری های مردم استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سر آغاز آزادی از استبداد، قانونگرایی و تمدنی نوین در ایران عزیز بود، یادآوری می‌کنم که این دیار و این سرزمین و عشایر این منطقه، در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت نقشی تأثیرگذار داشتند.

رئیس‌جمهوری با یادآوری نقش بزرگ علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردم فداکار این سرزمین در پیروزی انقلاب بزرگ مشروطیت، افزود: بیش از صد سال از آن زمان می‌گذرد اما عشایر و ایلات کشورمان همان ویژگی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق را دارند و ادامه خواهند داد. آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی نقش بزرگ خود را ایفا کردید و در دفاع مقدس همگان ، دلاوری‌های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر را مشاهده کردند.

ملت ایران در کنار مردم فلسطین، عراق و سوریه است

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات کشور و دنیای اسلام، حمایت‌های مردم ایران از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین در یک ماه گذشته را یادآور شد و گفت: مسلمانان غزه که کودکان و زنان‌شان در برابر بمب و موشک‌های استکبار به دست ظالمانه‌ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیسم، ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

رئیس جمهوری با تأکید بر همراهی مردم ایران در کنار مظلومان عالم اعم از مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق گفت: مردم بزرگ و دلیر و مقاوم ایران نه تنها برای منافع ایران، که برای منافع جهان اسلام و مظلومین عالم همواره آماده بوده‌اند.

رئیس دولت یازدهم با یادآوری اینکه به روزهای سالروز آغاز کار دولت تدبیر و امید نزدیک می‌شویم، خاطرنشان کرد: این دولت برآمده از رأی و اراده و پشتیبانی مردم کار را آغاز کرده و امروز افتخار می‌کند که گام‌های اولیه، روشن، آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت‌های رهبری و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولیعصر (عج) در مسائل مهم کشور اعم از مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی برداشته است

۷ میلیارد دلار را از چنگ ظالمان بیرون آوردیم/نرمش ذلیلانه نخواهیم داشت

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است، گفت: در حالی که قدرت‌های بزرگ، ظالمانه اموال مردم را مسدود کرده بودند، حداقل ۷ میلیارد دلار از چنگ آنها به در آمده است؛ این اولین قدم است و قدم‌های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت. دنیا می داند دیگر تهدید و تحریم این ملت بزرگ ، اثرگذار نیست.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است. تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است اما منطق و استدلال و سخن گفتن از طریق معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر (ص)، امام مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و ائمه اطهار علیهم‌السلام است که ما با دیگران سخن می‌گوییم و با منطق و استدلال حقوق مردم را باز پس می‌گیریم و به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.

ثبات به اقتصاد کشور بازگشته است

دکتر روحانی در تشریح وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: در زمینه اقتصادی امروز نسبت به سال گذشته، ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد. امروز مردم دیگراصراری برای خرید ارز خارجی و سکه ندارند و دیگر کسی آنها را به عنوان ذخیره به خانه و زیر تشک هدایت نمی‌کند. امروز مردم احساس ثبات می‌کنند؛ به کمک شما مردم در مغازه‌ها و کالاها و اجناس و ارز و بازار بورس و سکه و طلا، ثبات و آرامش به اقتصاد کشورمان بازگشته است و این مهمترین پایه برای سرمایه‌گذاری در کشور است. همچنین گروه گروه از سرمایه‌‍داران ایرانی در خارج یا سرمایه‌گذاران خارجی مراجعه می‌کنند؛ به طوری که در استان چهارمحال و بختیاری ده‌ها طرح در دست بررسی است تا سرمایه‌گذاری شود و شاهد شهرکردی جدید و استانی توسعه یافته باشیم.

دولت در زمینه آب عادلانه رفتار می‌کند/مردم نگرانی نداشته باشند

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات کشور از نظر آب، خاطرنشان کرد: مردم ایران، مردمی عدالت‌جو و بزرگوار و همزیست با دیگران هستند که همه توجه به حقوق همدیگر خواهند داشت. بدانید اگر طرحی به مردم و چشمه‌سارهای این استان لطمه وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود. ما ملتی طرفدار حق و عدالت هستیم؛ همه باید از آب آشامیدنی استفاده کنند اما آنجا که استفاده‌های دیگر مطرح باشد، حساب و کتاب است و حقوق همه مردم است و عادلانه باید رعایت شود و این دولت بر مبنای عدالت و مساوات و حق آبه همه کشاورزان، رفتار خواهد کرد.

وی افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مسئله آب نگرانی نداشته باشند و شورای عالی آب و دولت و رهبری و نظام بر مبنای عدل و حق، کارها را پیش خواهد برد اما همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسئله آب هم صرفه‌جویی و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم.

تلاش برای اجرای طرح آبرسانی از بن به بروجن تا پایان سال ۹۵

رئیس جمهوری یکی از طرح‌های مورد تأکید در سفر استانی کاروان تدبیر و امید را «طرح بن – بروجن» اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح، آب آشامیدنی از بن به شهرکرد و در نهایت به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر منتقل می‌شود. این طرح یک روزه به نتیجه نمی‌رسد بلکه چند ساله است ولی دولت به همراه بخش خصوصی این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد این طرح آبرسانی را در دولت یازدهم به مرحله اجرا برسانیم. البته قول وزارت نیرو تا پایان سال ۹۵ است اما با کمی احتیاط، اعلام می‌کنم که این کار را تا پایان دولت یازدهم انجام می‌دهیم.
/فارس

Share