ایرج ندیمی

ندیمی:دولت مالک منابع مردمی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه دولت مالک منابع مردمی نیست، تصریح کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که مردم مایل به سرمایه گذاری باشند، چراکه جذب منابع به صورت دستوری امکانپذیر نیست و اقدام دولت برای کاهش سودهای بانکی تنها به سرگردان شدن نقدینگی ها می انجامد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: برای کاهش سود بانکی، باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کرد که مردم مایل به سپرده گذاری در بانک‌ها باشند، در غیر اینصورت شاهد سرگردان شدن نقدینگی در بازارهای دلالی و سفته بازی خواهیم بود.nadimi6_thum

ابوذر ندیمی  در واکنش به صحبت های وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر احتمال بازبینی و کاهش مجدد نرخ سودهای بانکی ،گفت: تا زمانی که ارزش پول ملی پایین و تورم بالا است نمی‌توان منابع مردمی را از جامعه جذب کرد، چرا که افراد همواره به دنبال سودآوری و حفظ ارزش پول خود هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: در این وضعیت اگر نرخ سود بانکی دوباره کاهش یابد شاهد حضور نقدینگی در بازارهای دلالی و سفته بازی خواهیم بود که آثار مخربی را نیز بر اقتصاد دارد، از این رو تا زمان مهیا نشدن پیش زمینه ها، نمی توان اقدام به کاهش سودهای بانکی کرد.

وی ادامه داد: بطور حتم پیش نیاز تغییر سود بانکی، کاهش تورم است، در غیر اینصورت نمی توان جذب منابع با سودهای پایین تر از تورم را محقق ساخت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه دولت مالک منابع مردمی نیست، تصریح کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که مردم مایل به سرمایه گذاری باشند، چراکه جذب منابع به صورت دستوری امکانپذیر نیست و اقدام دولت برای کاهش سودهای بانکی تنها به سرگردان شدن نقدینگی ها می انجامد.

وی ادامه داد: اکنون استدلال بانک‌ها این است که نباید در زمان کمبود سرمایه به آنها کاهش سود تکلیف شود و اگر خواسته دولت کاهش تورم است یا باید تجهیز منابع شوند و یا اینکه به آنها مجوز جمع آوری سرمایه با سود بالا داده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، خواسته دیگر بانکها از دولت را پرداخت بدهی‌ها اعلام کرد و افزود: اکنون دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به بانکها بدهکار است و در صورت عدم تحقق خواسته های آنها، قطعا بانکها سودهای اعلامی را قبول نخواهند کرد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share