وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان

نبایدبه بهانه برقراری امنیت،عرصه را برمردم تنگ کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: رویکرد وزارت اطلاعات در دولت تدبیر و امید، مبتنی بر شرع، اخلاق و قانون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: رویکرد وزارت اطلاعات در دولت تدبیر و امید، مبتنی بر شرع، اخلاق و قانون است.jpg1909

حجت الاسلام سید محمود علوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: کار اطلاعاتی با رعایت احکام شرعی و ارزش های اخلاقی، خسارت کمتر و دستآورد بیشتری دارد.

وی با اشاره به فقدان چارچوب های محدودکننده در دستگاه های امنیتی کشورهای دنیا افزود: در ایران، کار اطلاعاتی چارچوب هایی بر پایه احکام شرع و ارزش های اخلاقی دارد که همین امر، موجب خیر و برکت برای جامعه خواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: نامگذاری سال ها از سوی رهبری، مهندسی نقشه راه آن سال است که مسوولان باید با همدلی و هم افزایی در جهت تحقق آن بکوشند.
وی یکی از مولفه های بسترساز تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری را بحث امنیت عنوان و اضافه کرد: همانگونه که در آیات نورانی قرآن بویژه در سوره مبارکه قریش پیوند فرهنگ، اقتصاد و امنیت را مشاهده می کنیم؛ باید این مهم را در امور جامعه خویش نیز دنبال کنیم.
وی فرهنگ را بنای سایر بنیان ها خواند و گفت: اگر بخواهیم جامعه از اقتصاد پویا و فرهنگ اثرگذار برخوردار باشد؛ باید به موضوع امنیت پایدار به طور جدی توجه کنیم.
حجت الاسلام علوی همچنین به تاکید شرع مقدس اسلام مبنی بر عدم ورود به حریم خصوصی مردم اشاره و بیان کرد: رویکرد وزارت اطلاعات نیز توجه به آموزه های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار است.
وی با بیان اینکه اسلام به دنبال این نیست که دیواره عصمت و عفت جامعه مخدوش شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون بار سنگین تولید امنیت را بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته و باید این مهم، به درستی مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کشور، امنیت حکم فرماست؛ به دلیل همت بالای سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی آنهاست.

jpg1910حجت الاسلام علوی عدم تشویش خاطر مردم و برقراری آرامش در جامعه را یکی از موارد مهمی دانست که مورد توجه وزارت اطلاعات است.
وی ادامه داد: نباید به بهانه برقراری امنیت، عرصه را بر مردم تنگ کنیم بلکه باید بکوشیم امنیت را همراه با شادکامی برای شهروندان فراهم کنیم.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: اگر می خواهیم امنیت پایدار در جامعه برقرار شود، باید به مردم شخصیت دهیم و زمینه رضایتمندی آنان را فراهم کنیم.
حجت الاسلام علوی با اشاره به عزم جدی وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی، گفت: با دشمنان به مصداق اشداء علی الکفار برخورد می کنیم و در شلیک به قلب دشمن، ذره ای تردید نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و هم افزایی تمامی مدیران شاهد رشد کشور باشیم.
وزیر اطلاعات انسجام و همگرایی بین دولت و مجلس، دولت و قوه قضاییه و سایر ارکان نظام اسلامی را شاهدی بر حرکت هماهنگ نظام برای پیشرفت کشور عنوان کرد
حجت الاسلام علوی همچنین خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی داشت و از بزرگان استان گیلان همچون آیت الله بهجت فومنی، آیت الله محمدی گیلانی و مرحوم آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان یاد کرد.
در پایان این جلسه، مدیرکل جدید اطلاعات استان گیلان معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین قدردانی شد.
حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات همچنین صبح امروز (سه شنبه) با حضور در گلزار شهدای رشت، به مقام شامخ شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
وزیر اطلاعات همچنین صبح امروز با حضور در بیت آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، با وی دیدار و گفت وگو کرد .

Share