هشدار مديركل فرودگاه گيلان

موانع موجود در اطراف فرودگاه رشت آبستن سوانح هوایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عدم تحقق طرح جامع فرودگاه رشت مانع توسعه فرودگاه سردار جنگل بوده و این امر باعث خواهد شد گواهینامه بین المللی این فرودگاه برای پروازهای برون مرزی با مشکل مواجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عدم تحقق طرح جامع فرودگاه رشت مانع توسعه فرودگاه سردار جنگل بوده و این امر باعث خواهد شد گواهینامه بین المللی این فرودگاه برای پروازهای برون مرزی با مشکل مواجه شود.
repository.airport.irمدیرکل فرودگاه گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رشت که صبح روز یکشنبه پنجم مرداد در محل فرمانداری رشت انجام شد با اشاره به ساخت و سازهای اطراف این فرودگاه گفت: با توجه به اینکه کراراً نسبت به ساخت و سازهای بی رویه اطراف فرودگاه رشت به مسئولین مربوطه یادآور شده ایم ولی متاسفانه این ساخت و سازها همچنان ادامه دارد و استمرار این روند باعث خواهد شد طرح جامع مصوب شده با چالش های جدّی روبرو شود.
مهندس فتاح رضوانی موانع موجود را آبستن سوانح هوایی دانست و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی گیلان، وجود اشجار در اطراف فرودگاه و همچنین صدور مجوزهای احداث توسط دستگاههای زیربنایی مانند آب، برق و گاز باعث شده علاوه بر افزایش قیمت محدوده طرح جامع، مشکلات اجتماعی و سیاسی را نیز به دنبال داشته باشد و علاج این کار تهیه نقشه استملاکی به همراه طرح تفصیلی جهت توسعه فرودگاه رشت می باشد که این امر مستلزم هزینه است و انتظار می رود با توجه به اینکه محدوده طرح در حوزه فرمانداری شهرستان رشت قرار گرفته توسط آن فرمانداری تامین اعتبار شود.
مدیر کل فرودگاه گیلان در ادامه دیدار با توصیف جایگاه فرودگاه رشت در شرایط بحران اعم از سیل، زلزله، جنگ و… خواستار اختصاص اعتبار از محل تبصره ۲۲ که در اختیار فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است به تنها فرودگاه استان که در شهرستان رشت واقع شده است، شد.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه این دیدار که معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و همچنین بخشدار مرکزی این شهرستان نیز حضور داشتند گفت: فرودگاه رشت از حساسیت بالایی در مرکز استان برخوردار است لذا نگاه ما این است که با مطالعه موانع توسعه این فرودگاه در جهت رفع آنها گام برداریم.
مهندس سید عیسی مهدوی به بخشدار مرکزی ماموریت داد تا با تشکیل جلسه متشکل از دهیاری های اطراف فرودگاه رشت و مدیران دستگاههای زیربنایی مانند آب، برق و گاز این شهرستان، روند صدور مجوز احداث اماکن مسکونی را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به صراحت قانونی ماده ۸ قانون منع فروش، از هر گونه ساخت و ساز بی رویه که در محدوده طرح جامع فرودگاه رشت می باشد جلوگیری نمایند.
وی همچنین در خصوص تهیه نقشه استملاکی زمین های اطراف فرودگاه، تصمیم گیری بدون طرح تفصیلی را غیرکارشناسی خواند و اظهار داشت: امیدوارم با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر رشت به پایان نرسیده، طرح جامع فرودگاه رشت را در درون آن طرح تعریف کنیم تا هر گونه هماهنگی برای تایید نهایی به همراه داشته باشد.
فرماندار شهرستان رشت با توجه به درخواست فرودگاه رشت جهت تامین اعتبار از محل تبصره ۲۲ به معاون برنامه ریزی و عمرانی ماموریت داد با لحاظ قوانین و مقررات تخصیص مساعدت لازم را به عمل آورد.
در این جلسه معاون اجرایی و مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان نیز حضور داشتند.

/ روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان

Share