طي عمليات طاقت فرساي آتش نشانان

مهار آتش سوزی گسترده علفزارهای رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آتش سوزی گسترده علفزارهای رشت در منطقه جاده لاکان روزگذشته با سرعت عمل آتش نشانان مهار و پس از ۷ ساعت عملیات اطفا شد. روز گذشته در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی رشت و اعلام بروز آتش سوزی در ابعاد بسیار وسیع و پراکنده، ستاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آتش سوزی گسترده علفزارهای رشت در منطقه جاده لاکان روزگذشته با سرعت عمل آتش نشانان مهار و پس از ۷ ساعت عملیات اطفا شد.

روز گذشته در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی رشت و اعلام بروز آتش سوزی در ابعاد بسیار وسیع و پراکنده، ستاد فرماندهی آتش نشانی رشت در ساعت ۱۵:۵۴ دقیقه روز گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۱، ۲، ۳، ۴ ، ۵،۶ و ۹ بهمراه ۱۵ دستگاه خودروی آتش نشانی را برای اطفای حریق روانه محل وقوع آتش سوزی واقع در جاده لاکان پشت کارخانه ایران برک کرد.

علی مقصودی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت که از دقایق اولیه ی اعلام این حادثه در محل آتش سوزی حضور یافته بود در این مورد گفت: بخش های مختلفی از علفزارها و نیزارهایی حاشیه ی شهرک سید احمد خمینی و کارخانه رنگ وطن و پشت کارخانه ایران برک به دلیل نامشخصی طعمه شعله های آتش شد و هر لحظه نیز بر شدت آن افزوده می شد.

وی وسعت محل آتش سوزی را نزدیک به ۲۵هکتار ذکر کرد و افزود: ۴۰ تن از آتش نشانان ۷ ایستگاه آتش نشانی رشت به سرعت محل آتش سوزی را به محاصره خود در آورده و با استفاده از چندین رشته لوله آب پرفشار آتش نشانی به مبارزه با شعله های سرکش پرداختند.

مقصودی در مورد مشکلات نیروها در هنگام اطفای این آتش سوزی، اظهار داشت: پراکندگی حریق، گرمای طاقت فرسا و تغییر ناگهانی جهت وزش باد و مهم تر از همه صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی به محل های آتش سوزی کار تیم عملیاتی را با مشکل مواجه ساخته بود ولی آتش نشانان با تلاش بسیار و رعایت کامل اصول ایمنی، موفق شدند در مدت زمان ۷ ساعت بر شعله ها غلبه کرده و همزمان با خاموش کردن آن، از رسیدن آتش به منازل مسکونی و مراکز صنعتی جلوگیری بعمل آورند.

وی با اشاره به مصدوم شدن ۲ تن از آتش نشانان دراین حادثه، تصریح کرد: علت وقوع این آتش سوزی وسیع و همچنین میزان خسارات وارده از طرف کارشناسان درحال بررسی است.

مقصودی خاطرنشان کرد این روزها آتش نشانان شهر رشت روزهای سخت و پر فشاری را پشت سر گذاشته اند به طوریکه از ابتدای مرداد ماه سال جاری تاکنون ۲۰۱ مورد از علفزارهای حاشیه شهر رشت طعمه حریق شده است و آتش نشانان نسبت به اطفای آن اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می کنیم نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت روئیت کسانی که اقدام به آتش زدن علفزارها می کنند به آنها تذکر دهند زیرا امکان داشت روزگذشته به علت عدم دسترسی نیروها به محل آتش سوزی مقدار زیادی از شالیزارهای برنج که هنوز اقدام به برداشت برنج از آنها نشده بود در آتش خاکستر شود و از طرفی شعله های آتش کارخانه ها و منازل مسکونی را تهدید می کرد که با تلاش های طاقت فرسای آتش نشانان آتش مهار شد.
7x 8ndex 9ex 10ex 11ex/ آتش نشانی رشت

Share