گفتگوی اختصاصی دیارمیرزا با نماینده مردم فومن و شفت درمورد مباحث روز استان و کشور

هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و قربانزاده اعتدال گرا بودیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه، قربانزاده از قدیم الایام و آبا و اجدادی اعتدالی بوده است,گفت: هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم.

باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ashoori-fooman1472 (5)حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی روز  گذشته  میهمان تحریریهٔ دیارمیرزا بود.
عاشوری در دوره‌های پنجم و هفتم و نهم ردای وکالت مردم فومن و شفت را برتن کرده  و در هر سه دوره نیز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بوده در سوابق وی فرماندهی سپاه فومن،ریاست اداره اطلاعات شهرستان،  معاون وزارت بازرگانی، مشاور وزیر اقتصادی و دارائی و… دیده  می‌شود و هم اکنون نیز علاوه بر نمایندگی مردم فومن و شفت در مجلس ، ریاست فراکسیون نمایندگان شمال کشور را عهده دار است .گفتنی است تا کنون امضای ناصر عاشوری در پای ۴۹ طرح و لایحه دیده می‌شود.

مشروح گفت وگوی تحریریه  دیارمیرزا با ناصر عاشوری به شرح زیر است:

احداث  مجتمع فرهنگی ورزشی و هنری به نام معلم فداکار شفتی

ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات انجام شده برای پاسداری از مقام معلم فداکار شفتی گفت: همانطور که می دانید حسن امیدزاده اهل روستای بیجارسر شفت بود و در یک حادثه اتش سوزی ایثارگری کرد و دانش آموزان را از مهلکه آتش نجات داد و به قدری فداکاری ایشان بزرگ بود که در کتب ابتدایی داستان این معلم فداکار به عنوان متن درسی قرار گرفته است. هرساله مراسمی درخورشان این معلم فداکار برگزار می‌شود و امسال در شورای آموزش و پرورش پیشنهاد دادم که یک مجتمع فرهنگی ورزشی و هنری بنام ایشان در شهرستان شفت احداث شود.
وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرح ملاقاتی با دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش  انجام داده‌ است افزود: ایشان از این موضوع استقبال کرده و دستورات لازم را برای احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و هنری بنام معلم فداکار صادر کرده‌اند.

برگزاری مراسم سالگرد حسن امیدزاده در سطح وزارت
ناصر عاشوری با بیان اینکه امسال برای مراسم یادبود معلم فداکار شفتی حضورا خدashoori-fooman1409مت وزیر آموزش پرورش رسیده ام و از ایشان برای سخنرانی و شرکت در مراسم دعوت کردم  و جناب فانی بدون هیچگونه عذری دعوت بنده را پذیرا شدند البته قرار بود این مراسم حدود یک هفته قبل و در ماه مبارک رمضان انجام گیرد اما به تعویق افتاد و در ‌‌نهایت در تاریخ ۹ مرداد برگزار خواهد شد وی ادامه داد  مراسم سالگرد حسن امیدزاده برای اولین بار در سطح وزیر برگزار می‌شود
نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه در ملاقات با شخص وزیر،آقای ندیمی  نماینده محترم مردم لاهیجان نیز بنده را همراهی می‌کردند اظهار داشت: جناب آقای ندیمی  پیشنهاد دادند که دکتر فانی صبح به لاهیجان تشریف بیاورند و جناب وزیر هم گفتند که بنده میهمان آقای عاشوری هستم هرچه ایشان بگویند و در ‌‌نهایت قرار شد دکتر فانی صبح به لاهیجان سفر کنند و بعد از ظهر در شفت خدمت ایشان خواهیم بود.

 احداث  مجتمع فرهنگی ورزشی و هنری حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی درفومن
نماینده مردم فومن و شفت ازطراحی و احداث یک مجتمع فرهنگی ورزشی و هنری در شهرستان فومن بنام حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی طی ماه‌های آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: از محل ماده ۱۸۰ یک میلیاردتومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده است و بقیه اعتبار لازم نیز با رایزنی های انجام شده توسط سازمان تجهیز مدارس کشور تامین خواهد شد.
این مجتمع فرهنگی شامل سالن‌های مختلف نظیر آمفی تائر،  سینما و مدرسه قرآنی است و در اول جاده صومعه سرا و به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد و عموم مردم می‌توانند از آن بهره برداری نمایند.

واردات برنج به کشور به مدت ۴ماه متوقف شدashoori-fooman1409 (2)
رییس فراکسیون نمایندگان شمال کشور در ارتباط با راهکار مجلس و فراکسیون شمال کشور در مقابله با واردات برنج خارجی به کشور اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه واردات و صادرات به کشور به دلیل کنترل بازار و حمایت از تولید آزاد است و محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی بهای تمام شده برنج داخلی بالا است و به دلیل اینکه در کشور‌هایی نظیر هند و پاکستان و اروگوئه قیمت تمام شده برنج پایین است بازار خوبی در سراسر دنیا از جمله در کشور ما دارند و هم چنین مصرف سرانه برنج در کشور ایران بالا است و مجلس صرفا برای حمایت از تولید کننده داخلی هرساله براساس سوال، نامه، تذکر از وزارت صنعت و معدن و تجارت درخواست می‌کند که ۳ الی ۴ ماه واردات برنج به کشور متوقف شود و امسال هم  در آخرین  روز جلسه هفته گذشته نمایندگان گیلان و مازندران طی نامه‌ای از رییس جمهور درخواست کرده‌اند تا واردات برنج تا ۴ ماه آینده متوقف بشود. تا این امر بتواند کمک حال تولید کنندگان برنج داخلی باشد در حالی که باید بگویم  این موضوع با برنامه پنجم توسعه که بر رقابت تاکید می‌کند مغایرت دارد.

تا زمانیکه تولید تضمینی نداشته‌ باشیم نمی توانیم مانع واردات شویم
ashoori-fooman1409 (7)نماینده مردم فومن و شفت هزینه تمام شده تولید برنج را مبتنی بر چندین آیتم دانست و گفت: بخش کشاورزی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است و در هر شرایطی بر حمایت از کشاوری و پرداخت یارانه تاکید شده است.
عاشوری به اعتبار ۱۶۰ میلیاردی تخصیص داده شده به بخش کشاورزی اشاره کرد و دلیل این کار را حمایت از چایکاران برای جلوگیری از فروش زمین‌ها و تغییر کاربری دانست.
وی در ادامه افزود: در همه جای دنیا بخش کشاورزی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد و حضرت امام نیزدر وصیت نامه خودشان فرموده‌اند که «استقلال کشور مرهون بخش کشاورزی است» بنابراین حمایت از بخش کشاورزی باید آویزه گوش مردم و دولت و مجلس باشد.

رییس فراکسیون نمایندگان شمال کشور عملکرد وزارت جهاد کشاورزی را چندان موفقیت آمیز ندانست و گفت: قیمت‌های تضمینی برای چای و گندم درنظر گرفته شده اما هیچگاه تولید تضمینی نداشته‌ایم. هم اکنون تولیدات کشاورزی در کشور ما بقول رشتی‌ها پناه بر خدایی است و اگر ابر و باد و مه خورشید و فلک یاری کنند تولید خوبی داریم و این موضوع سبب می‌شود که در یک سال تولید گندم به ۱۴ میلیون تن برسد و در سال دیگر به ۵ میلیون تن! بنابراین تا زمانی که نتوانیم به تولید تضمینی برسیم نمی‌توانیم بگوییم که باید چه میزان محصول وارد کنیم.

باید به حمایت ۳۵ ساله از دو خودروساز پایان دهیم /شاید در مجلس به این جمع بندی برسیم که واردات خودرو آزاد شود

ashoori-fooman1409 (6)عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع که خودرو ۳۵سال است که از دولت و مجلس امتیاز می‌گیرد تصریح کرد: دیگر صلاح نیست که به خودروساز‌ها امتیاز داده شود و آن‌ها باید به سمت بازار رقابتی پیش بروند. متاسفانه دو خودروساز گردن کلفت کشور را آزاد گذاشته‌ایم و آن‌ها خودروی بی‌کیفیت، گران و بدون خدمات پس از فروش و با هر قیمتی که دلشان خواست به مردم می‌فروشند.
عاشوری در ادامه افزود: متاسفانه ما دست و پای مردم را بسته‌ایم و به ان‌ها می‌گوییم شما حق ندارید ماشین‌های لوکس سوار شوید و برای انکه دو خودروساز داخلی اشتغال ایجاد کرده‌اند اجبارا باید از این‌ها خرید کنید و برای نقره داغ کردن مردم عوارض ۵۰ درصدی برای واردات خودرو در نظر گرفته‌ایم. متاسفانه انحصار گرایی موجب شده که خودروسازان رفتار خوبی با مردم نداشته باشند و مشتری مداری را اصل قرار ندهند وشان مردم را رعایت نکنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از وزارت صنعت و معدن و ایمیدرو انتظار داریم که اقدامات سختگیرانه تری نسبت به خودروسازان برای افزایش کیفیت خودرو و ارائه خدمات پس از فروش در نظر بگیرند اظهارداشت: اگر چنین فضایی بوجود نیاید چه بسا در مجلس به این جمع بندی برسیم که واردات خودرو آزاد شود و به عنوان یکی از ۲۹۴ نماینده مجلس این کار را پیگیری خواهم کرد. برای اینکه مردم حق و حقوقی بر گردن ما دارند و نمی‌توانیم یک کالای اجباری بدون کیفیت و خدمات پس از فروش را به آن ها بدهیم.
ناصر عاشوری بر ضرورت ارتقای صنعت داخلی چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ کاری تاکید کرد و گفت: اما نباید از حمایت دولت و مجلس سواستفاده شود و خودروساز‌ها همواره از حمایت صورت گرفته سواستفاده کرده‌اند.

مناطق آزاد از مسیر اصلی خود منحرف شده‌اند

ashoori-fooman1409 (8)عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص وضعیت مناطق آزاد و وی‍ژهٔ اقتصادی کشور اظهار داشت: مناطق آزاد کشور قرار بود از یک اتوبان عبور کنند اما از مسیر اصلی خود منحرف شده و وارد جاده خاکی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم مجلس زمانیکه قانون مناطق آزاد مصوب شد هدف قانون گذار بر این بود که مناطق آزاد مبدا تولید و اشتغال و پایانهٔ صادرات کشور باشند افزود: قرار بود مواد اولیه ارزان بدون عوارض و گمرکی وارد شوند. مناطق آزاد اگرچه تابع سرزمین اصلی هستند اما از هرگونه قانون کشوری آزاد هستند و می‌بایست در این مناطق کارخانجات استقرار پیدا می‌کردند و اشتغال ایجاد می‌شد و مناطق آزاد تبدیل به پایگاه صادرات می‌شدند. متاسفانه تاکنون هیچ یک از مناطق آزاد هفتگانه این کار را انجام نداده‌اند.
معاون سابق وزارت بازرگانی در ادامه خاطرنشان کرد: مناطق آزاد کشور به محلی برای خرده فروشی و فروش کالاهای بنجل چینی تبدیل شده‌اند. البته خدمات رفاهی نظیر ورود خودرو‌های لوکس و یا برخی خدمت به روستاییان منطقه نیز ارائه داده‌اند. اما از هدف اصلی خود که صادرات بوده است دور  و  تبدیل به محلی برای واردات شده‌اند.
نماینده مجلس نهم به موضوع مطرح شده چند وقت اخیر در مجلس درخصوص الحاق  جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: قشم ۱۵ برابر مناطق آزاد دنیا سرزمین دارند و در آنجا گفتیم که مشکل شما زمین نیست بلکه مدیریت است. مگر منطقه آزاد سنگاپور چه مقدار زمین دارد؟! روی دریا آن‌ها انبار ساخته‌اند در دبی و سایر کشور‌ها نیز چنین است. آن‌ها به هدف اصلی خود که صادرات بوده پایبند بوده‌اند اما متاسفانه مناطق آزاد در کشور ما از هدف اصلی خود دور شدند و بعضا حیات خلوت عده‌ای بوده‌اند.

صداهای خوبی طی ماههای اخیر از  منطقه آزاد انزلی شنیده می شود

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه طی ماههای اخیر صداهای خوبی از منطقه آزاد انزلی به گوش می رسد عنوان کرد :برنامه‌های مدیرعامل جدید  و جوان منطقه آزاد انزلی از مدیران گذشته بهتر است و در دورهٔ جدید شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم وتا کنون  تحرکات مثبتی  دیده شده است، ایشان با پشتوانه ی تخصص و جوانی خود و با حضور فراوان توانستند طی ماههای اخیر اتفاقات خوبی را در این منطقه رقم بزنند هر چند که تا رسیدن به جایگاه اصلی منطقه آزاد انزلی  فاصله بسیار است.
وی ادامه داد : حتی خود بنده هم به مدیر عامل جدید کمک کرده‌ام و چند سرمایه گذار قوی به منطقه ازاد انزلی معرفی کرده‌ام.

تجیمع ادارات و سازمان های خدماتی در رشت اشتباه است

ashoori-fooman1409 (5)وی یکی از نگرانی‌های خود را تجمیع سازمان‌های اداری، تجاری و خدماتی در مرکز استان دانست و گفت: شهر رشت دیگر گنجایش ندارد و باید کاری را که اروپا سال‌ها قبل انجام داد را انجام بدهیم، برای چه بیمارستان‌های مانند قائم، پارس و سایر بیمارستان‌های خصوصی باید در شهر رشت ساخته شود چرا نباید یک بیمارستان در کنار دریا یا در جنگل داشته باشیم تا هم باعث آرامش بیمار شود و هم ارامش مردم را فراهم کنیم.
عضو اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم چنین به مخالفت خود درباره احداث مسکن مهر از ابتدا در لاکان شهر به دلیل حجم بالای خانوار‌ها و نداشتن بسترهای لازم در آن منطقه اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروزه سرمایه گذاری‌ها کار‌شناسی نیست.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نهم افزود:متاسفانه فرهنگ و ذائقه مردم را تغییر داده ایم چرا باید مثلا مهاجرت از شفت به رشت ارزش باشد؟ وقتی در شهرستان ها بهترین امکانات برای زندگی وجود دارد چرا باید مهاجرت داشته باشیم و رسانه ها و مدیران باید به این موضوعات فرهنگی توجه لازم را داشته باشند.

مدیران باید ملی فکر کنند نه جزیره ای

ناصرعاشوری به سابقه خود در اجرا و همچنین قانون گذاری اشاره کرد و در ارتباط با عملکرد مدیران استان گفت: مدیران ما باید ملی فکر کنند و باید استان گیلان را به مثابه یک کلانشهر ببینند و بعد بیاییم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و توسعه را در سطح استان گیلان گسترش بدهیم.
وی یکی از مشکلات مدیران کل استان گیلان را دید جزیره‌ای آن‌ها به مسائل دانست و گفت: وقتی که مدیران کل منصوب می‌شوند فقط چارچوب اداره خود را می‌بینند و با این کار دیدگاه توسعه‌ای را از خود حذف می‌کنند و مشکلات صنعت و گردشگری را نمی‌بینند.
نماینده مردم شفت و فومن مدیران را مجموعه‌ای از پازل برشمرد و افزود: اگر هر کدام از این مجموعه پازل در جای خوب بنیشند می‌توانند نقش و نمای گیلان را زیبا کنند.
ایشان یکی دیگر از مشکلات استان را مشکل ادارات با یکدیگر و چوب لای چرخ یکدیگر گذاشتن دانست و گفت: این امر در صورتی رخ می‌دهد که قانون گذار به صراحت مسائل را بیان کرده و بسیاری از مشکلات قابل حل است و دید جزیره‌ای داشتن به موضوعات سبب شده که چنین مشکلاتی بوجود آید و سرمایه گذاران بسیاری به دلیل سختگیری بی‌مورد فراری شوند.

نوع مدیریت استاندار عاقلانه بوده است/لزومی ندارد مدیران باتجربه و توانمند را به دلیل خط و فکر سیاسی حذف کنیم
ashoori-fooman1409 (3)نماینده مردم فومن و شفت  در خصوص جابجایی مدیران در استان گفت: اعتقاد ندارم که هر دولتی بر سر کار بیاد باید تمام مدیران را تغییر دهد. اگر چنین اتفاقی بیفتد دولت آقای روحانی چه تفاوتی با دولت آقای احمدی‌نژاد خواهد داشت.
وی عقل و تدبیر در انتصابات را ملاک عمل دانست و افزود: اگر مدیری درکار‌ها کارشکنی می‌کند و به دموکراسی پایبند نیست باید حذف شود ولی لزومی ندارد مدیران باتجربه و توانمند را به دلیل خط و فکر سیاسی حذف کنیم. بنابراین زمانی که می‌گوییم باید تندروی و کندروی نباشد یعنی اینکه همه را یکپارچه حذف نکنیم و همچنین همه را حفظ نکنیم.
عاشوری نوع مدیریت استاندار را عاقلانه دانست و گفت: بیش از ۳۰ سال است که ایشان را می‌شناسم. ایشان در کار‌ها تندروی ندارند اما ممکن است افراد و یا جریانات تندرویی در بیرون از صحنه باشند که به استاندار برای حذف مدیران فشار بیاورند.
وی سیاست دولت را حذف تمامی مدیران ندانست و اظهار داشت: اگر به انتصابات دولت نگاه کنیم می‌بینیم در کابینه از همهٔ جناح‌ها اعم از چپ و راست افرادی حضور دارند و گویای این امر است که دولت یازدهم ظرفیت پذیرش تمامی افراد را با هرگونه سلیقهٔ سیاسی که برای آن‌ها کار، سلامت وپیشرفت کشور مهم باشد را دارا است.

فعالین سیاسی نباید مدیران را تحت فشار بگذارند
عاشوری با بیان اینکه مشاهده کرده‌ام که برخی افراد و رسانه‌ها به آقای استاندار فشار وارد می‌کنند تا برخی مسئولان را عزل کند گفت: اینگونه رفتار‌ها مبنای درستی ندارد. عملکرد هر فرمانداری را باید ارزیابی کرد. اگر فرمانداری در کارهای عمرانی موفق عملکرده است و آرامش را برای شهرستان به ارمغان اورده باید حفظ شود. و یا بلعکس آن اگر آقای نجفی بعد از ۴ ماه به این نتیجه رسیده‌اند که فرمانداری کشش لازم را ندارد باید بدون تعارف و بدون توجه به طیف سیاسی  او را کنار بگذارد. بنابراین فعالین سیاسی نباید مدیران را تحت فشار بگذارند و تندروی‌های خود را موجه جلوه دهند.

استاندار گیلان اعلام کرده که قربانزاده از موفق‌ترین فرمانداران استان گیلان بوده است

ashoori-fooman1409 (4)نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه وقت پاسخگویی به این گونه اظهارات منتشر شده در برخی سایت‌ها را ندارد تصریح کرد: وقتی در شهری مثل فومن آرامش و هماهنگی  وجود دارد و فرماندار آن جانباز و از بچه‌های انقلاب بوده و سابقهٔ ۲۸ سال فعالیت در وزارت کشور را داراست و خود استاندار گیلان نیز گفته که قربانزاده از موفق‌ترین فرمانداران استان گیلان بوده چرا باید تغییر کند؟!
عاشوری با بیان اینکه در حوزه میزان اعتبار جذب شده در بخش کشاورزی شهرستان فومن توانسته است رتبهٔ اول را بدست آورد گفت: یعنی اینکه علاوه بر جذب اعتبار صد در صدی فومن توانسته ۱۰ الی ۱۵ درصد اعتبار سایر شهرستان‌ها را نیز جذب کند. بنابراین چنین فرمانداری عملکرد موفقیت آمیزی داشته است.
عاشوری با اشاره به اینکه استان ظرفیت اینگونه تنش‌ها را ندارد خاطرنشان کرد: من به آن صلابت و پختگی رسیده‌ام که اگر هرکسی را به عنوان فرماندار فومن انتخاب کنند با او مشکلی برای همکاری نداشته باشم اما باید برای انتخاب خود ملاک و معیار داشته باشیم و نباید احساسی تصمیم بگیریم و با آبروی کسی بازی کنیم.

هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه، قربانزاده از قدیم الایام و آبا و اجدادی اعتدالی بوده  است,گفت: هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم. البته نه اعتدال آقای روحانی بلکه اعتدال مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآن! من فرمانده سپاه و رییس اطلاعات بودم اگر من معتدل نبودم چگونه است که مردم سه دوره بنده را انتخاب می‌کنند؟!
وی در ادامه افزود: در دوران جوانی نیز همواره عقل بر من حاکم بوده نه احساسات و اگر تندروی می‌کردم مردم هرگز به من رای نمی‌دادند.
اگر آقای قربانزاده براساس وظایف فرماندار بودن خود بنر آقای روحانی را پایین اورده بنده او را تحسین می‌کنم

ashoori-fooman1472 (1)عاشوری با اشاره به اینکه گفته شده آقای قربانزاده در ایام پیش از انتخابات بنر دکتر روحانی را پایین اورده است، گفت: اگر آقای قربانزاده براساس وظایف فرماندار بودن خود بنر آقای روحانی را پایین اورده بنده او را تحسین می‌کنم چونکه طبق قانون در ایام انتخابات هیچ ستادی در ۲۰۰ متری محدودهٔ فرمانداری نباید وجود داشته باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد فرماندار و استاندار در مظان اتهام قرار می‌گیردند. اگر قربانزاده چنین کاری کرده باید تشویق شود. قربانزاده کسی بوده که به دلیل جو ناآرام تالش در هنگام انتخابات از او خواهش کردند که فقط برای برگزاری انتخابات به تالش برود.

قربانزاده  می‌تواند تا پنج سال دیگر خدمت کند

عاشوری با بیان اینکه در دورهٔ آقای احمدی‌نژاد گفتند ایشان افراطی چپ است و نباید فرماندار شود و در دوره جدید نیز می‌گویند این آقا احمدی نژادی است و باید حذف شود، گفت: اینگونه اظهارات نشان دهندهٔ این است که وی آدم مستقلی بوده و قانون برای او اهمیت دارد و بنابراین باید برای تقویت اینگونه افراد قدم برداریم.
وی درخصوص بازنشستگی فرماندار فومن گفت: بر طبق قانون وی به دلیل جانباز بودن و مدرک تحصیلی می‌تواند تا پنج سال دیگر خدمت کند و قانون خدمات کشوری در این خصوص صراحت دارد.

هیچ اصراری بر ماندن آقای قربانزاده در پست فرمانداری فومن ندارم
نماینده مردم فومن و شفت با اعلام این موضوع که به عنوان یک نماینده هیچ اصراری بر ماندن آقای قربانزاده در پست فرمانداری فومن ندارد گفت: اما طبق شعار رییس جمهور محترم باید با تدبیر و عقلانیت کار‌ها را پیش برد و شهرستان‌های گیلان نیاز به ارامش و هماهنگی دارند و در هنگام برگزاری انتخابات نیز باید امثال قربانزاده مستقل باشند و زیر بلیط هیچ نماینده‌ای نروند و تا برگزاری انتخابات نیز دو سال باقی مانده است.

احداث کمپینگ مسافری و پارک در فومنashoori-fooman1472 (3)

ناصرعاشوری با بیان اینکه در جریان جزئیات مسائل بوجود آمده درمورد پارک آبی فومن نیست اظهار داشت: در تلاش هستم مجوز یک زمین حدود ده هکتاری را برای احداث کمپینگ مسافری و پارک  برای شورا و شهرداری فومن کسب کنم و در این خصوص با آقای استاندار صحبت کرده‌ام و در تهران نیز با حضور در سازمان جنگل‌ها مشغول پیگیری این موضوع هستم و خود شورا و شهرداری می‌توانند پارک آبی و یا هرچیز دیگری که در نظر داشتند در انجا احداث نمایند.
نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه همواره حامی و همیار شورا و شهرداری فومن بوده گفت: در خصوص آسفالت و همچنین پارک محله به آن‌ها یاری رسانده‌ام و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی نیز از راه و شهرسازی برای روکش آسفالت برخی خیابان‌ها جذب کرده‌ام.

کسب مجوز دانسکده گردشگری و بهداشت در فومن

نماینده مردم فومن و شفت با اعلام این خبر که امسال مجوز دو دانشکده کسب شده است خاطرنشان کرد: مجوز دانشکده گردشگری که وابسته به دانشگاه گیلان است صادر شده و برای جذب هیئت علمی آن فراخوان شده و از نیمه دوم سال در چند رشته کار‌شناسی و کارشانسی ارشد و درحوزهٔ مرتبط به گردشگری و جهانگردی که در سطح کشور وجود ندارد، جذب دانشجو خواهد کرد
همچنین مجوز دانشکده دیگر در حوزهٔ بهداشت خواهد بود البته وزارت بهداشت و درمان پیشنهاد مامایی و پرستاری را داده است اما خودم موافق این موضوع نیستم و علاقه دارم گستره رشته‌ها بیشتر شود.
از طریق وزارت کار نیز مجوز ایجاد موسسه فنی و حرفه‌ای صادر شده و تعداد ۱۲۰ دانشجو در سه رشته تحصیلی جذب خواهد کرد.

استیضاح وزیر علوم سیاسی است/صلاح نمی‌دانم

رییس فراکسیون نمایندگان شمال کشور استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی را به صلاح کشور ندانست و گفت: اعتقاد دارم باید به دولت فرصت داده شود و استیضاح وزیر باید باتوجه به نحوه عملکرد باشد. نمی‌گویم که وزرای دولت از هر ضعفی مبرا هستند اما هر وزیری در چارچوب قانون اختیاراتی دارد همانگونه که نمایندگان دارای اختیارات قانونی هستند و باید سوالات طبق قانون باشد
عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به خاطره‌ای در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: وزیری در جایی سخنرانی انجام داده بود برخی آقایان از وزیر این سوال را پرسیده بودند که شما چرا چنین سخنرانی را انجام داده‌ای؟ در انجا گفتم که شما طبق آیین نامه حق ندارید چنین سوالی را بپرسید و سوالات باید درچارچوب وظایف اداری باشد.
وی در ادامه افزود: باید یک فرصت دو ساله به وزرا داده شود و عملکرد ان‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر ضعفهایی در اجرا مشاهده شد اقدام به استیضاح وزیر کنیم.
وی بخش عمدهٔ استیضاح وزیر را سیاسی دانست و گفت: اگر بخواهیم در هر موردی وزیر را استیضاح کنیم سنگ رو سنگ بند نمی‌شود. دموکراسی و حاکمیت دینی و قانون اساسی را پذیرفته‌ایم برای من چپ و راست اهمیت ندارد و مسائل ملی و نظام برای من اهمیت دارد و هر فردی طبق اصول حرکت کند و سلامت کاری داشته باشد من از او حمایت خواهم کرد. من خودم را مکلف به حمایت از دولت می‌بینم البته در هرجایی اگر مشکلی وجود داشته باشد مطمئنا سوال خواهم کرد.

مشکل اصلی اقتصاد کشور سیستم بانکی است

ashoori-fooman1472 (2)عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بسته خروج غیر تورمی از رکود که توسط دولت ارائه شده را لاز پم، اما کافی نداست و مشکل اصلی را در سیستم بانکی کشور نام برد و گفت: بانک‌ها و موسسات جدید نباید بصورت قارچ گونه مجوز فعالیت بگیرند و بازار مالی و پولی کشور را بهم بریزند. هم اکنون بانک‌ها به جای اینکه واسطه‌ای بین صاحبان سرمایه و تولید کنندگان باشند خودشان دست به سرمایه گذاری زده‌اند و همچنین منابع پولی را در بازار ارز و دلار و مسکن وارد می‌کنند و همهٔ این‌ها مغایر با اصول بانک داری است.
وی بر ضرورت برخورد با برخی موسسات متخلف تاکید کرد و گفت:: تجمیع موسسات نیز باید در دستور کار باشد و نهادهای نظارتی نظارت خود را گسترش دهند تا شاهد پولشویی و سواستفاده نباشیم.
معوقات بانکی باید دسته بندی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تا زمانیکه بسته اجرایی و عملیاتی نشود فایده‌ای ندارد گفت: به رییس بانک مرکزی گفته‌ایم که باید ۸۲ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را دسته بندی کند. برخی به این نیت تسهیلاتی دریافت کرده‌اند که پرداخت نکنند با این افراد باید برخورد شود و املاکشان را مصادره کرد. اما دسته‌ای دیگر افرادی هستند که طبق روال طبیعی چند ده سال است تولید کننده هستند اما به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ارز در روند تولید دچار مشکلاتی شده‌اند و قادر به پرداخت معوقات خود نیستند. با این دسته از افراد باید طور دیگری برخورد کرد و به آن‌ها یاری رساند.
دستهٔ دیگر از معوقات بانکی نیز مربوط به بدهکاران خرد بانکی است که مبلغ ان به ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز نمی‌رسد.

با مفسدان اقتصادی باید قاطعانه برخورد شود

ashoori-fooman1472 (4)عاشوری لزوم برخورد قاطعانه با فساد اقتصادی را ضروری دانست و افزود: اگر نظام با منافقین و کودتاچیان در اوایل انقلاب برخورد نمی‌کرد هم اکنون نظام اسلامی فروپاشیده بود. در خصوص مفسادان اقتصادی نیز نظام باید بدون تعارف و تعلل ایستادگی کند و بجای خوشگذرانی مفسدان اقتصادی در اوین باید با آن‌ها قاطعانه برخورد کنیم.
وی بر لزوم تسریع در رسیدگی به پروندهٔ مفسدان اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر با چند مفسد اقتصادی بطور علنی برخورد شود و در انظار عمومی آن‌ها را اعدام کنند همه می‌فهمند که نظام با مفسدان شوخی ندارد و این امر تندروی نیست بلکه عین عدالت است که از علی (ع) آموختیم. وقتی در رسیدگی به پرونده‌ها کوتاهی کنیم جوانان را ناامید کرده‌ایم.
وی به حوادث پیش آمده در عراق اشاره کرد و گفت: بخشی از این مسائل عراق به دلیل ضعف دولت عراق در کنترل کشور بوده است و یا در مصر اخوان المسلمین بعد از ۲۵۰ سال مبارزه واهدای چندصد شهید در انقلاب علیه مبارک به پیروزی رسید اما امروز شاهدیم که به دلیلی ناتوانی  محمد مرسی و عدم برخورد او با مفسدان و خائنین دولت مصر به دست آمریکایی‌ها افتاده است و یک شبه تمام انقلابیون را زندانی کرده‌اند و امروز شاهد هستیم که گذرگاه رفح برای کمک به مردم فلسطین بسته شده است وی ادامه داد: دولت و مجلس و قوه قضائیه باید قاطعانه با مفاسد برخورد نمایند.

از دولت درخصوص اجرای طرح هدفمندی گلایه دارم/دولت باید با قاطعیت ۸۰ درصد یارانه بگیران را حذف کند

ashoori-fooman1472عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص حذف یارانه پردرامد‌ها گفت: از ابتدای کار دولت مجاز به حذف پردرامد‌ها بوده است.
عاشوری با اشاره به اینکه از بیست سال پیش با آقای روحانی که نایب رییس مجلس بودند آْشنایی دارم و هم اکنون نیز از حامیان دولت محسوب می‌شوم اما باید از دولت این گلایه را داشته باشم که نتوانسته قانون هدفمندی را بخوبی اجرایی نماید.
دولت یازدهم رای قاطعانه مردم را دارد و مقام معظم رهبری نیز با قاطعیت از دولت یازدهم حمایت کرده‌اند و اکثریت مجلس در کنار اقلیت منتقد، حامی دولت است و سوال ما از دولت این است که چرا با وجود کمبود اعتبار ۴۲ هزار میلیارد تومان پول را تبدیل به گوشت قربانی می‌کند؟ چرا باید به جیب کسی که بیست کارخانه دارد هر ماه ۴۵ هزار تومان یارانه ریخته شود؟!
متاسفانه در ایران ما نگاه می‌کنیم به اینکه مردم از چه چیزی خوششان می‌آید و آن را اجرایی می‌کنیم اما اروپایی ها همواره طبق اصول حرکت می‌کنند. در قانون نویسی نیز چنین مشکلی وجود دارد باید قوانینی نوشته شود و توسط دولت اجرایی شود که منافع ملی را در پی داشته باشد. متاسفانه بلافاصله با هر اعتراضی قانون را تغییر می‌دهیم. دولت از چه چیزی نگران است؟ آیا نگران این است که بخشی از مردم ناراحت می‌شوند؟ در طرح هدفمندی یارانه‌ها هدف این بوده است که به مستمندان و قشر کم درآمد جامعه کمک شود نه پولدار‌ها و دولت باید با قاطعیت ۸۰ درصد یارانه بگیران را حذف کند. و این اعتبارات را بسمت تولید و پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر هدایت کند و دولت باید بداند که حمایت مجلس را پشتوانه خود دارد و نباید در این خصوص نگرانی داشته باشد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share