محمدرضا برجی در جلسه ساماندهی رودخانه‌های گیلان

لایروبی رودخانه‌های رشت را قبول نداریم/سد شهربیجارنباید آبگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل محیط زیست گیلان در جلسه ساماندهی رودخانه‌های گیلان به لایروبی رودخانه‌های شهر رشت اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های مذکور را قبول نداریم اما راهی به غیر از لایروبی برای زیباسازی ظاهری رودخانه‌ها در شهر رشت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل محیط زیست گیلان در جلسه ساماندهی رودخانه‌های گیلان  به لایروبی رودخانه‌های شهر رشت -zist borjiاشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های مذکور را قبول نداریم اما راهی به غیر از لایروبی برای زیباسازی ظاهری رودخانه‌ها در شهر رشت وجود ندارد.

محمدرضا برجی جزیره‌ای عمل کردن سازمان‌ها را آفت دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: کانال آب‌های سطحی شهر رشت تبدیل به شبکه فاضلاب شده است.

وی خواستار تشکیل کمیته مشترک به منظور ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت شد و بیان کرد: برنامه دستگاه‌ها در کمیته مذکور باید در قالب برنامه پنج ساله به تصویب برسد و اجرایی شود.

 سد شهر بیجار آبگیری نشود

برجی در ادامه با اشاره به آبگیری سد شهربیجار، تصریح کرد: سد مذکور نباید آبگیری شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان بر برطرف شدن پمپاژ آب سد شهربیجار از پایین‌دست تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان در دولت تدبیر و امید باید هماهنگ باشند و این اجماع اتفاق افتاده است.

وی به احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: ساماندهی رودخانه‌های بالادست در راستای احیای تالاب انزلی عملیاتی می‌شود.

برجی با تاکید بر استفاده از اعتبارات ملی برای احیای تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: طرح «جایکا» به منظور احیای دوباره تالاب انزلی ارائه شده است.

مدیرکل محیط زیست گیلان مدیریت اکولوژیک، آموزش، مدیریت آبخیزداری، مدیریت پسماند و پسآب در قالب احیای تالاب انزلی را نیازمند تجمیع اعتبارات تمام دستگاه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در احیای تالاب انزلی تاثیرگذار است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای اطلاع‌رسانی احیای تالاب مذکور ضرورت دارد.

به گفته برجی، ایجاد رودخانه‌های پاک بدون ورود کوچک‌ترین فاضلاب با زمانبندی پنج ساله در گیلان امکانپذیر است./فارس

Share