روغن پالم یک روغن ممنوع‌المصرف در جامعه ما نیست و نبود

قربانی :برخورد با ۵ شرکت متخلف استفاده کننده از روغن پالم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین قربانی در خصوص آخرین وضعیت تخلفات شرکت‌ها درباره روغن پالم اظهار کرد۵۰ درصد روغن‌های مصرفی موجود در کشور از همین روغن پالم تولید شده از جمله روغن‌های سرخ کردنی که مورد مصرف عموم مردم قرار می‌گیرد و در برخی از محصولات نظیر بستنی، شکلات‌ها ،کیک‌ها و سایر مواد عذایی در حال استفاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین قربانی ، در خصوص آخرین وضعیت تخلفات شرکت‌ها درباره روغن پالم اظهار کرد: روغن پالم یک روغن ممنوع‌المصرف در جامعه ما نیست و نبود و این یک روغن گیاهی و ۱۰۰ در صد وارداتی است.ghorbani

وی افزود : ۵۰ درصد روغن‌های مصرفی موجود در کشور از همین روغن پالم تولید شده از جمله روغن‌های سرخ کردنی که مورد مصرف عموم مردم قرار می‌گیرد و در برخی از محصولات نظیر بستنی، شکلات‌ها ،کیک‌ها و سایر مواد عذایی در حال استفاده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف روغن پالم در لبنیات برای داشتن افزودنی‌های اسیدی غیرمجاز است که وزیر بهداشت با مسئولیت پذیری این مورد را عنوان کرد و برخی سری حساسیت‌ها در سایت‌ها و جراید به وجود آمد.
قربانی تصریح کرد: با پیگیری کمیسیون بهداشت در مجلس در سه شنبه هفته گذشته باعث شد تمام محصولات لبنی که از روغن پالم استفاده می‌کردند جمع آوری شود و حتی با کارخانه‌های متخلف که برای سود بیشتر این کار را انجام داده بودند برخورد شد.
وی تاکید کرد: که در حال حاضر هیچ گونه نگرانی بابت مصرف محصولات لبنی در کشور وجود ندارد و مردم با خیال راحت محصولات لبنی را مصرف کنند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : نگاه ما این است که اگر موسسه غذا و دارو و سازمان استاندارد نظارت خود را دقیق تر انجام می‌دادند نیازی به علنی شدن این مورد نبودو دلیل آن وجود ناظران بهداشتی و کنترل کیفیت در کارخانه‌ها است و اگر ناظران خوب عمل می‌کردند برای حذف این محصولات یا حتی برخورد با شرکت‌ها عمل می‌شد و ضعف دستگاه‌های نظارتی در این جا مشهود است.
قربانی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های انجام شده از استفاده روغن پالم در محصولات لبنی جلوگیری شد، افزود : حدود ۵ شرکت مورد تخلف شده بودند که با آنان برخورد شد.

تسنیم/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share