فضا و بستر مناسبی برای رشد و ارتقاء صنایع کوچک پیش روی صنعتگران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت : صنایع کوچک می تواند به عنوان اقمار صنایع بزرگ نقش بسزایی در تحول صنعتی ایفاء نماید . به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : چند وقتی بود که حوزه صنعت مغفول واقع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت : صنایع کوچک می تواند به عنوان اقمار صنایع بزرگ نقش بسزایی در تحول صنعتی ایفاء نماید .
lahootidبه نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : چند وقتی بود که حوزه صنعت مغفول واقع شده بود اما این روزها بواسطه بسته خروج از رکود تورمی ، نگاه ها به این سمت معطوف شده است و همه به این اجماع رسیدند که خداحافظی رکود از کشور و ایجاد اشتغال منوط به گسترش فعالیت واحدهای صنعتی است .
وی در ادامه افزود : همایش ۵۰ سال تلاش نشان داد که فضا و بستر مناسبی برای رشد و ارتقاء صنایع کوچک پیش روی صنعتگران است . صنایع کوچک اگر به نحو گسترده ای رشد یابند محیط رقابتی و مناسبی بوجود می آورند ، که در پرتو آن کارایی اقتصادی افزایش می یابد .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی گیلان بیان داشت : کاهش نابرابری های منطقه ای و نا برابری در توزیع ثروت از طریق گسترش صنایع کوچک عملی است ، صنایع بزرگ نشان داده است که به دلیل فشار زیاد بر مناسبات و امکانات اجتماعی – اقتصادی منطقه ، تعادل را به هم زده است . در حالیکه صنایع کوچک با انطباق با مقتضیات محیط اطراف خود موفقیت بیشتری در توسعه مناطق داشته است .
وی در پایان اشاره کرد : از آنجا که سازماندهی تولید در صنایع کوچک گسترده نیست و در عین حال نیروی کار ماهر در آن اشتغال دارد ، قابلیت جذب و بومی کردن تکنولوژی بسیار بالا است .

Share