خبر خوش کوهساری :

شکوفایی و رونق دوباره فعالیتهای مختلف اقتصادی در بندرگاه انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بندرگاه انزلی بعنوان بزرگترین بندر ایرانی جنوب دریای خزر در چهار ماه امسال شاهد شکوفایی و رونق دوباره فعالیت های اقتصادی در تمامی بخشها بود .

به گزارش پایگاه از اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : در مدت یاد شده شمار شناورهای پهلو گرفته در بندرگاه انزلی با ۲۷۶ فروند نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ . ۱۴ درصد رشد داشته است.

81256448-5855683ˈ فرهاد منتصر کوهساری ˈ اظهار کرد : تخلیه و بارگیری کالا از کشتی در این مدت به ۹۵۲ هزار و ۹۴۵ تن رسید که حاکی از رشد ۴۲ درصدی است .

وی عمده کالاهای وارداتی را چوب ، انواع آهن آلات ، مواد نفتی و کانتینر از بنادر آستراخان ، ماخاچ کالا ، اولیا ، اوکتائو ، ترکمن باشی و باکو عنوان کرد .

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲ . ۳۲ درصدی صادرات تصریح کرد : کالاهای صادر شده شامل مصالح ساختمانی ، رب گوجه فرنگی ، کشمش ، خرما ، سنگ معدنی و مواد شیمیایی است که به بنادر ، آستراخان ، ماخاچ کالا ، آذربایجان و ترکمنستان صادر شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین تعداد خودروهای بارگیری شده از بندرگاه انزلی در این مدت را ۲۷ هزار و ۸۱۸ دستگاه با ۸ . ۲۰ درصد افزایش اعلام کرد .

بندرگاه انزلی دارای ۱۱ پست اسکله با امکان پهلوگیری ۱۲ کشتی هم زمان است ./ایرنا

در حال حاضر ظرفیت واقعی این بندرگاه ۵ . ۴ و ظرفیت اسمی آن هفت میلیون تن در سال است .

Share