شهردار لاهیجان:ایجاد نشاط در جامعه فقط از راه برگزاری کنسرت موسیقی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از اعضای ستاد برگزاری این جشنواره، بعد از ظهر امروز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از اعضای ستاد برگزاری این جشنواره، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ مرداد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

194152_origفیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه با ابراز خرسندی از همدلی موجود در بین مسئولان شهری لاهیجان در برگزاری جشنواره مذکور، ابراز کرد: این نوع همدلی در بخش فرهنگی استان و نیروهای ستادی نیز وجود دارد که امیدوارم منشأ خیرات باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از نظر نیروهای اجرایی، یک الگودهی خوبی برای کل استان خواهد بود، افزود: در عرصه فرهنگی اگر این همدلی و همگرایی وجود داشته باشد کارهای خوبی میتوان انجام داد.

فاضلی ادامه داد: با همین اقدامات کوچک که به هم پیوند می خورند میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

ایجاد نشاط در جامعه فقط از راه برگزاری کنسرت موسیقی نیست

رضا کحالی، شهردار و دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با اشاره به اینکه هدف دولت تدبیر و امید ایجاد نشاط در جامعه است، گفت: باید دید که این نشاط به چه شکلی باید ایجاد شود و ما در استان خود فعال بودیم و یا فقط حرفش را زده ایم.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط در جامعه فقط از راه برگزاری کنسرت موسیقی و یا خدای ناکرده ترویج آهنگ مبتذل نیست، اظهار کرد: اگر در همین جشنواره در بحث نورپردازی شهری تلاش بیشتری کنیم، خود باعث ایجاد نشاط و شعف در مردم می شود.

دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در ادامه با بیان اینکه این جشنواره فقط متعلق به لاهیجان نیست، افزود: ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر، قبول کردیم که با تخصیص بودجه، نیروی انسانی و … این جشنواره را برگزار کنیم ولی در واقع این جشنواره متعلق به تمام استان است.

کحالی ادامه داد: برگزاری جشنواره های مانند جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان می تواند باعث جذب توریست و سرمایه گذاری در استان گیلان شود.

وی، نمایش و معرفی پتانسیل های فرهنگی، توریستی و موقعیت جغرافیایی شهر لاهیجان و استان گیلان را از اهداف اولیه جشنواره مذکور عنوان کرد.

شهردار لاهیجان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در این شهر به عنوان یک پروژه در طی سال دیده می شود و فقط متعلق به چند روز جشنواره نیست.

Share