شهردار فومن در مراسم تجليل از خبرنگاران

شهرداری نبایدفامیلی اداره شود/اجازه حیف ومیل هیچ پولی را نمی‌دهم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار فومن گفت: اجازه حیف ومیل هیچ پولی را نمی دهم از شما خبرنگاران می خواهم بروید امورمالی فاکتور بگیرید که در زمان قبل از شهردار شدن من چقدر پول ناهار آقایان شده است!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعصر روز شنبه ۲۵ مرداد ماه مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط شهرداری فومن و با حضور شاهین علیزاده رییس شورای اسلامی شهر فومن و علی ولیزاده عضو شورا و پیشکسوت عرصه مطبوعات برگزار شد.
SONY DSCدر ابتدا الیاس قربانی پور مسئول روابط عمومی شهرداری فومن ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران گفت: از ۱۲ شهریور سال گذشته که شورای چهارم سرکار آمده است و پس از آن پس از انتخاب شهردار جدید خبرنگاران حاضر همکاری خوبی را با مجموعه شهرداری و شورا داشته اند و تصمیم گرفتیم جهت پاسداشت روز خبرنگار از این عزیزان تجلیل نماییم.
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر فومن ضمن تبریک روز خبرنگار و یاد شهید صارمی افزود: این وظیفه خطیری است که شما بر دوش دارید و باید به شما خسته نباشید گفت ؛ نبی مکرم اسلام می فرماید من مبعوث شده ام تا به مردم آگاهی رسانی نمایم این کار را خبرنگاران نیز انجام می دهند.
شاهین علیزاده شاد فومنی گفت: امروز در عصر انفجار اطلاعات هستیم و نیازمند این هستیم که از اطراف و جامعه خود اطلاع داشته باشیم که این مهم را خبرنگاران انجام می دهند ؛ بنده همیشه شما را می بینم که چگونه با ظرافت خاصی در حال تهیه خبر هستید و همه زوایا را پوشش می دهید و به نوبه خود از شما تشکر می کنم .
وی افزود: همیشه تقوا را در نظر بگیریم در کارها وجدان خود را قاضی نماییم و آنچه که به نفع نظام ، کشور ، شهر و مردم است را انعکاس دهیم ؛ ما نیز خدمتگزار مردم هستیم.
وی گفت: از رسانه ها می خواهیم همانطور که نیمه خالی لیوان را می بینند نیمه پر را هم ببینند و در جهت تقویت اطلاع رسانی نمایند.
رییس شورا از شهردار و مسئول روابط عمومی شهرداری به جهت برگزاری چنین جلسه ای تشکر نمود.
رییس شورای دوره چهارم با اشاره به اقدامات شهردار جدید در چند ماهه گذشته خاطرنشان کرد: کاستی هایی در شهرداری فومن وجود داشت که شهردار جدید تمام سعی خود را در برطرف کردن آن ها گذاشته است و مشکلاتی را که باعث نارضایتی شهروندان عزیز هست را رفع خواهند کرد و ان شاء الله با تلاش های آقای عباسقلیزاده شهری پویا و در خور شان مردم بزرگوار شهر فومن خواهیم داشت.
در ادامه علی ولیزاده عضو شورای شهر فومن گفت: از دغدغه های این است که رسانه ها همه جوانب را ببینند و همانطور که از کاستی ها و ضعف ها می نویسند نقاط مثبت و کارهای انجام شده را نیز منعکس نمایند. خوشبختانه اکنون جلسات شورا علنی است و خبرنگاران در جلسات شرکت می کنند و می توانند از نزدیک مسایل را دنبال کنند و شهردار محترم نیز خود را پاسخگوی خبرنگاران می داند.
در ادامه شهردار فومن با تبریک روز خبرنگار گفت: جلسه ای ترتیب دادیم تا از خبرنگاران محترم تجلیل نماییم . بنده خود را همیشه پاسخگوی خبرنگاران می دانم و حاضرم در تمام زمینه ها به سوالات این عزیزان پاسخ دهم.
SONY DSCهوشنگ عباسقلیزاده با اشاره به اینکه خبرنگاری یک علاقه است گفت: خواهانیم مشکلات شهر را منعکس نمایید تا ما نیز از موضوعات با خبر شویم اما اگر خبری بود که با انعکاس آن به شهر شما آسیب می رسد این کار را انجام ندهید و از رسانه ها می خواهم خبری که به آن ها می رسد موضوع را رصد نمایید و از چون و چرای آن با خبر شوید و کمی هم به فکر شهر باشید تا خدایی نکرده حقوق کسی پایمال نشود.
وی افزود: این شهرداری همان شهرداری قبل است همان شهرداری که قبلا می خواست حقوق بدهد زمین می فروخت ! یا ۶۰۰ میلیون پول CNG را صرف پرداخت حقوق می کرد که ما این موضوع را اصلاح نمودیم و هزینه ها را کاهش دادیم ؛ شهرداری هیچ تغییری نکرده است ! حتی ما کسانی را بیرون کردیم چون نظر ما این بود که شهرداری نباید فامیلی اداره شود و امروز هم تاکید داریم که نیروهای فعلی شهرداری باید آموزش ببینند ، در خصوص سرویس بهداشتی که مسافران و شهروندان استفاده می کنند باید طوری باشد که در بتوانند تحمل کنند!
شهردار فومن گفت: اجازه حیف ومیل هیچ پولی را نمی دهم از شما خبرنگاران می خواهم بروید امورمالی فاکتور بگیرید که در زمان قبل از شهردار شدن من چقدر پول ناهار آقایان شده است!
وی در خصوص از بین رفتن درختان فومن توسط گونه ای از پروانه ها گفت: حدود سه ماه قبل با جهادکشاورزی مکاتبه نموده ایم اسناد هم موجود است جواب جهادکشاورزی هم موجود است و شهرداری سم پاشی لازم را نمود اما این کارها فایده ندارد بلکه باید سم پاشی هوایی شود ؛ از خبرنگاران می خواهم باز هم به این موضوu بپردازند تا دغدغه مسئولان شود.
وی افزود: در گذشته کار در شان مردم فومن انجام نشده است مردم مراجعه می کنند که کوچه ما را شن ریزی نمایید و این کوچه کی باید آسفالت شود معلوم نیست…!
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا هوشنگ عباسقلیزاده با اشاره به اینکه فومن از سال ۱۳۱۰ شهرداری داشته است افزود: فومن اقتصاد شهری خود را از دست داده است قبلا خرید صومعه سرا از فومن بود اما امروز بالعکس شده است.
وی گفت: ما باید مسافر را در شهر نگه داریم و باید بحث اسکان آن نیز فراهم شود و این نیازمند هتل و … است ؛ باید اقتصاد شهری را با چنین مسایلی ترمیم نماییم ما باید تلاش کنیم مردم ثروتمندتر شوند تا شهرداری تکانی بخورد و باید برای سرمایه گذاران انگیزه ایجاد نماییم و اکنون عوارض اماکن اقامتی تفریحی ورزشی را تا حد صفر پایین آورده ایم.
شهردار فومن با اشاره به گذشت یکسال از عمر شورا و استفاده از سه ساله باقیمانده افزود: من خود ساکن شهر فومن هستم و از برخی کارمندان نیز گله دارم که در شهرهای دیگر ساکن هستند.
وی گفت: یک برنامه دادیم آمدند به اعداد و ارقام ایراد گرفتند ؛ یک بازدید از شهر جدید ماکلوان نمودیم گفتند چرا از آنجا بازدید نموده اید و چرا می خواهید در آنجا سرمایه گذاری نمایید که اصلا طبق قانون هیچ اشکالی ندارد زیرا ماکلوان هم جزئی از شهرستان فومن است و اگر ماکلوان پیشرفت کند فومن هم از عواید آن استفاده می کند زیرا شهر فومن محل ورود است.
وی در خصوص طرح ممیزی املاک شهر فومن گفت: اکنون اطلاعات درستی از املاک شهر فومن در شهرداری وجود ندارد و می خواهیم سیستم جامعی را به این منظور راه اندازی نماییم و شناخت لازم را از محلات داشته باشیم تا بتوانیم خدمات رسانی بهتر نماییم. هرم سنی ، جمعیت محل و آنچه ساخته شده است از اهداف این طرح است.
وی افزود: پارک شماره ۲ کودک را ساخته شد و زمین چمن مصنوعی نیز تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد ؛ برخی ها می گویند پارک و زمین چمن مصنوعی باعث سر و صدا و شلوغی می شود که باید گفت بچه ای که در این شهر است باید مکانی برای تفریح داشته باشد و این از نظر اجتماعی نفع زیادی دارد و اینکه اگر شلوغی باشد اقتصاد شهری رونق پیدا می کند اگر ما در پارک گل هم بکاریم ترافیک ایجاد می شود پس گل نکاریم ! ما به فکر اقتصاد شهر هستیم .
شهردار فومن با اشاره به سدمعبر گفت: ۳۰ سال است این شهر سدمعبر دارد و من از شورا خواسته ام یک فرصت ۶ ماهه به من بدهند ؛ ۱۱۰ نفر هستند که سدمعبر ایجاد می کنند که شرایط ۴۵ نفر خیلی حاد است و در نظر داریم این افراد را در محلات جاسازی نماییم.
وی در خصوص ادعای مالکیت پارک فومن توسط یکی از شهروندان گفت: مصوبه کلی در این زمینه وجود دارد که هر ملکی در اختیار شهرداری است, مالک آن شهرداری محسوب می شود و از بدو انقلاب اسلامی اینگونه بوده است و به آن شهروند عزیز نیز توصیه می کنیم در دادگستری به شکایت خود برسد.
وی گفت: ما باید مردم را در کارها مشارکت دهیم مثلا درخصوص زیباسازی شهری مردم جلوی خانه های خود گل بکارند و شهرداری نیز می تواند نگهداری آن را برعهده بگیرد. این اقدامات فرهنگ سازی و تبلیغ می خواهد که رسانه ها باید انجام دهند.
عباسقلیزاده در خصوص آبگرفتگی شهر گفت: لوله گذاری که در خیابان مولوی شده است بحث اصلی است که حجم لوله ها کم است و مبحث دیگر زباله های اطراف و بازار است؛ در همه دنیا بازار فرصت است اما برای ما تهدید است زیرا زباله های آنجا بر اثر باران به سمت لوله ها هدایت می شود و باعث آبگرفتگی می شود در جلسه ای که داشته ایم مقرر شد تا اقدام صورت پذیرد و دوشنبه نیز کار اجرایی می شود.
وی در خصوص پارک آبی گفت: برخی ها کمپینگ نجات پارک فومن تشکیل دادند پارک فومن مرده است اصلا زنده نیست تا نجات دهند. دستگاه هایی که در پارک است باید ۱۰ سال قبل جمع آوری می شد ما در خصوص پارک آبی می خواستیم مشارکت در ساخت بدهیم و شیوه نامه ای تهیه شده بود و این باعث زنده شدن اقتصاد شهر می شد.
شهردار فومن گفت: از اینکه به من انتقاد شود خوشحال می شوم. اینکه گزارش از مشکلات مردم گرفته شود باعث می شود تا از وضعیت شهر باخبر شوم ؛ بدانید که با خبرنگاران صادق هستم و در کار خود نیز خبره هستم ؛ خبرنگاران اختیار کامل دارند که شهردار را نقد کنند و نقاط ضعف ما را بگویند اما صداقت را نیز رعایت نمایند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی در پایان گفت: خبرنگاران می توانند در واحدهای شهرداری حضور پیدا کنند و از نزدیک کارهای شهرداری را رصد نمایند.
SONY DSC SONY DSC

Share