عقیل حق شناس

شما جزء کدام گروه هستید؟

شما جزء کدام گروه هستید؟ جمعه ای یا شنبه ای برخی مسئولین گاها حرفهایی را به زبان می آورند که باعث ایجاد یک سوال در ذهن مردم می شود که واقعا آنها در مورد ما چه فکر می کنند؟ آیا بهتر نیست این مسئولین هم مانند برخی دیگر از همکاران خود سکوت اختیار نمایند و […]

شما جزء کدام گروه هستید؟ جمعه ای یا شنبه ای

1235برخی مسئولین گاها حرفهایی را به زبان می آورند که باعث ایجاد یک سوال در ذهن مردم می شود که واقعا آنها در مورد ما چه فکر می کنند؟ آیا بهتر نیست این مسئولین هم مانند برخی دیگر از همکاران خود سکوت اختیار نمایند و بیشتر از این بر آلام مردم نیفزایند. مردمی که هر روز که می گذرد بجای آنکه شاهد ثبات قدم واتحاد مسئولان خود در راه توسعه استا نِ خودشان گیلان باشند، شاهد نرمشهای قهرمانانه و تغییر جهت های فصلی آنان برای رسیدن به هدفهای بخشی و جزئی هستند. آیا این معنای واقعی خدمت به مردم است؟در این یادداشت به گوشه ای از مصاحبه جناب آقای عاشوری نماینده مردم شریف فومن و شفت با پایگاه خبری تحلیلی دیارمیرزا و به تبع آن مسائل استانِ ما گیلان پرداخته می شود.
((آقای عاشوری فرمودند: که من فرمانده سپاه و رییس اطلاعات بودم اگر من معتدل نبودم چگونه است که مردم سه دوره بنده را انتخاب می‌کنند؟)) برادر بزرگوار سوال این است که چگونه شما یک انسان معتدل بودید و مردم از دوره پنجم تا نهم یک در میان به شما رای دادند ؟ یعنی دوره های ششم و هشتم مردم فراموش کردند که شما معتدل هستید! به نظر شما این به معنای آن نیست که شما مردم حوزه انتخابیه خود را فراموش کار می پندارید و هردوره به آنها یادآوری می کنید که شما همان اعتدال گرای سابق هستید و مردم به محض یاد آوری به شما رای می دهند! سوال دیگر این است که چرا شما پس از پایان هر دوره نمایندگی رای نمی آورید و در کارنامه شما دو دوره متوالی وجود ندارد؟مگر شما در هر پنج دوره ای که در انتخابات شرکت نموده اید معتدل نبودید؟ آیا واقعا دلیل رای آوردن شما در سه دوره معتدل بودن شما و غیر اعتدالی بودن رقبای شما بوده است ؟ ((در بخش دیگری شما گفتید : در دوران جوانی نیز همواره عقل بر من حاکم بوده نه احساسات و اگر تندروی می‌کردم مردم هرگز به من رای نمی‌دادند)) . آیا منظورتان این است که در دوره های ششم و هشتم که مردم به شما رای نداده اند بدلیل تندرویهای شما بوده است؟ که اگر اینگونه است پس چگونه خود را معتدل می دانید؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوالات برای بسیاری جذاب باشد.
((آقای عاشوری درقسمت دیگری از مصاحبه خود عقل و تدبیر در انتصابات را ملاک عمل دانست و افزود: اگر مدیری درکار‌ها کارشکنی می‌کند و به دموکراسی پایبند نیست باید حذف شود ولی لزومی ندارد مدیران باتجربه و توانمند را به دلیل خط و فکر سیاسی حذف کنیم. بنابراین زمانی که می‌گوییم باید تندروی و کندروی نباشد یعنی اینکه همه را یکپارچه حذف نکنیم و همچنین همه را حفظ نکنیم)). جناب آقای عاشوری سوال از شما و سایر همکارانتان در مجلس این است که تعاریف شما از دموکراسی ، تندروی ، کندروی و شاخصهای تجربه و توانمندی چیست ؟ آیا شاخصهای تعیین شده توسط شما با شاخصهای تعیین شده توسط همکارانتان در استانهای دیگر مشابه است؟ مشکل اساسی آن است که هرکسی از ظن خود شد یار من ، اینکه شما تشخیص می دهید چه کسی تندرو ، کندرو ، با تجربه و توانمند است با مسئول دیگر متفاوت است . بطور مثال اگر کسی امروز از شما بپرسد چرا فرماندار شفت تعویض گردید و فرماندار فومن تغییر نکرد، شاید شما پاسخ دهید از نظر شما اولی کم تجربه و ناتوان بود و دومی با تجربه و توانمند است . حال آنکه همان فرد کم تجربه و ناتوان از نظر جنابعالی و غیر همسو با دولت یازدهم امروز پست کلیدی در استانداری دریافت می نماید و همچنان علارقم عدم شایستگی از نظر مسئولانی چون جنابعالی از سوی برخی مدیران استانِ ما توانمند و شایسته است.بنابراین شاخصها یکسان و تعابیر و تعاریف گوناگون است. جناب آقای عاشوری و دوستان مسئول دیگرمی دانند مشکل امروز گیلان که از سالهای گذشته وجود داشته عدم مشورت ، همفکری و اتحاد مسئولان استانی برای رسیدن به شاخصهای مشترک و اهداف بزرگ و استفاده از مدیران و نخبگان گیلانی برای توسعه استان است.
برادر بزرگوار هیچ کس مدافع سیستم تعویض اتوبوسی مدیران زمان احمدی نژاد نیست ولی شاخصه احمدی نژاد این بود که برای طرفداران خود ارزش قائل بود و تا پایین ترین لایه های آنان را مورد حمایت قرار میداد که البته در این میان افراد غیرمتخصص و ناشایسته هم وجود داشتند اما کسی که برای احمدی نژاد زحمت کشیده بود فراموش نمی شد وتلاشگران جمعه برای احمدی نژاد جایگزینی به نام شنبه ای ها نداشتند و شما هم بدلیل اینکه از مدیران دولت نهم و دهم بودید به این امور آگاهی کامل دارید. اما یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که آیا شما به عنوان منتخب مردم قبول می کنید طرفداران و حامیان توانمند و تحصیلکرده و با درایت جنابعالی که در زمان انتخابات شما را یاری نموده اند و از جان خویش مایه نهاده اند، بیکار و یا در شغلهای معمولی باشند و افرادی که توانمند نیستند و یا حتی توانمند هستند ولی وفادار به شما نیستند را همچنان در پیرامون خود حفظ کنید؟قطعا با حمایتی که شما از فرماندار فومن در مصاحبه خود با دیار میرزا نموده اید کسی انتظار شنیدن جواب غیر متعارف از شما نخواهد داشت. بی شک باید کسانی که در روز جمعه برای پیروزی شما تلاش کرده اند کرسی های مورد نظر را در اختیار داشته و یا در آینده در اختیار بگیرند ( به شرط دارا بودن شرایط) نه اینکه کسانی که از روز شنبه و پس از پیروزی، شما را همراهی نمودند جای روز جمعه ای ها رابگیرند، که در این صورت جفای بزرگی به آنان است. همین انتظار هم از دولت یازدهم و تیم مشاوره دهنده دکتر روحانی در گیلان می رود.امروز اتفاقی که در استان گیلان در حال رخ دادن است ، این می باشد که بسیاری از تلاشگران جمعه ۲۴ خرداد۹۲ گوشه نشسته و آنهایی که خود را در روز شنبه به صف یاران دکتر روحانی رسانده اند پستهای مدیریتی را در اختیار می گیرند. ضعف بزرگ گیلانِ ما این است که هیچگاه از مدیران توانمند و یکدست در یک زمان استفاده ننموده است و برخی مدیران دیگر هم بر اساس حوادث روزگار و اختلافات مدیران تصمیم گیرنده استان و بی درایتی آنان پستهای استانِ ما را در اختیار گرفته اند.(( شما به درستی فرمودید که: مدیران ما باید ملی فکر کنند و باید استان گیلان را به مثابه یک کلانشهر ببینند و بعد بیاییم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و توسعه را در سطح استان گیلان گسترش بدهیم)).جناب آقای عاشوری قطعا تنها راه اعتلای استانِ ما تفکر جمعی و کلان نگری می باشد ولی جناب آقای نماینده آیا مدیرانی که در یکسال گذشته در این انسان در پستهای کلیدی منتصب شده اند دارای این ویژگی هستند و در زمان انتصابشان این شاخصه برای آنان در نظر گرفته شده بود؟
جنابعالی بهتر می دانید برخی از مدیران کل ، فرمانداران و روسای ادارات که تا امروز در دولت یازدهم منصوب شده اند حتی برای پیروزی دکتر روحانی کت نکنده اند چه برسد که پیراهن پاره کنند، اما فردای انتخابات با یک چرخش سیاسی ، تیز هوشی و استفاده از روابط خاص به پستها رسیده اند و از سوی دیگر جوانان و مدیران تحصیلکرده ، شایسته، با تجربه ، توانمند و به معنی واقعی اعتدال گرای استانِ ما گیلان که از جان خود برای پیروزی دکتر روحانی مایه گذاشتند امروز به لطف حمایتهای شماهایی که خود را اعتدال گرا می خوانید دور از جایگاه واقعیشان هستند. برادر بزرگوار اینکه افراد شایسته باید بر سر کار باشند شکی نیست ولی اگر افراد شایسته در تیم همراهی کننده شما باشد ظلم بزرگی است که از آنان استفاده نشود و بدتر از آن این است که از تیمی انتخاب شوند که بخاطر نقدهای وارده بر آنان امروز شما و بسیاری دیگر مسئولیت دارید.بنابراین به نظر می رسد عقل و تدبیر ی که شما از آن سخن می گویید، حکم کند که جناب آقای روحانی و بویژه آقای نوبخت که مشاور ویژه انتصابات گیلان هستند ، برای رسیدن به موفقیت بیشتر، همراهان واقعی، توانمند و شایسته روز جمعه خود را فراموش نکنند. اتفاقی که در گیلانِ امروز ما بدلیل عملکرد نمایندگان دولت یازدهم و همراهی برخی نمایندگان مجلس با آنان برای رسیدن به منافع به قول شما جزیره ای در برخی انتصابات استانی و شهرستانی دیده می شود و جوانان و مدیران متعهد بسیاری که علارقم داشتن شایستگی و تلاشهای بی شمار در سالهای گذشته و روزهای منتهی به جمعه۲۴ خرداد ۹۲ از مدعیان و رخ نمایان روز شنبه عقب مانده اند.امید می رود با کمک شما اعتدالگرایان عزیز هم استانی دولت یازدهم نگاه ویژه ای به همدلان ، همراهان و اعتدالگرایان واقعی خود در روزهای آتی و نه سالهای آینده داشته باشد.
عقیل حق شناس

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران و رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

Share