یک پنجره برای دیدن

شعرخوانی شاعران شعر آزاد و سپید کشور در سیاهکل+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش شعر «یک پنجره برای دیدن» با حضور شاعران شعر آزاد و سپید کشور، در سالن مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از درسیاهکل,همایش شعر «یک پنجره برای دیدن» با حضور شاعران شعر آزاد و سپید کشور، در سالن مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل برگزار شد.

درسیاهکل، همایش شعر «یک پنجره برای دیدن» با حضور شاعران شعر آزاد و سپید کشور، در سالن مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل برگزار شد.

در این همایش، ۳۵ شاعر منتخب از استان های گیلان، مازندران، تهران، همدان و قزوین، اشعار خود را برای حاضرین خواندند.

رحیم حیدری فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن خیرمقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در این همایش ادبی، اظهار کرد: امیدوارم تا همگان از برکات ماه مبارک رمضان بهره مند شده باشند.

heydari_farmandar_dar_siahkal

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: این رژیم متجاوز در حال نسل کشی در غزه است و کشورهای استبدادی نیز با سکوت و حتی حمایت های خود، به آن کمک می کنند.

فرماندار شهرستان سیاهکل در رابطه با جایگاه شعر در اسلام بیان کرد: آنچنان که در روایات آمده است، پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) اهمیت بالایی برای شعر و شاعر قائل بودند.

حیدری با بیان اینکه شعر در زبان فارسی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دیولن حافظ یگانه کتابی است که از آن فال گرفته می شود و در زبان های دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: اشعار حماسی در دوران انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله تحمیلی موجب دلگرمی سربازان جبهه حق شده بود.

فرماندار شهرستان سیاهکل در پایان خطاب به شرکت کنندگان در این همایش ابراز کرد: امیدوارم خاطره خوبی از سیاهکل با خود به یادگار ببرید.

سیدرضا حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل که با شعری با مزمون «یک پنجره برای دیدن» سخنان خود را آغزا کرد نیز گفت: این برنامه قرار بود بسیار ساده برگزار بشود، اما به یکباره به همایش شعر کشوری تبدیل شد.

وی در رابطه با شرایط جدید ارتباطی در جهان، تصریح کرد: عرصه فضای مجازی عرصه کوچکی نیست و شاعران در کمترین ثانیه ها همدیگر را پیدا می کنند و این همایش فرصتی شد تا اهالی شعر و ادب در کنار یکدیگر جمع شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل از انجمن هنری خورتاب و مسئول آن اسماعیل مهرانفرد و همراهی و همکاری حیدری فرماندار سیاهکل قدردانی کرد و گفت: این همایش را بدون پشتیبان مالی برگزار کردیم و مجمع صنفی عمران و سازندگان ساختمان شهرستان سیاهکل برای برگزاری این همایش ما را یاری کردند.
اسماعیل مهرانفرد مسئول انجمن ادبی خورتاب سیاهکل نیز در پایان این مراسم بیانیه همایش «یک پنجره برای دیدن» را قرائت کرد.
mehranfard_dar_siahkal-1

همچنین در این همایش گروه تئاتر دیلمون نمایشی با مزمون «گفتگوی زاگرس و البرز» را اجرا کرد.

sher_hamayesh_dar_siahkal-30

در پایان نیز لوح تقدیر و تندیس این همایش که توسط حسین صداقت سفالگر برجسته کشور ساخته شده بود و سیاه گالش نام داشت، به شکرت کنندگان اهدا شد.

اسامی شاعرانی که در این همایش به شعرخوانی پرداختند به شرح زیر می باشد:

علیرضا آدینه – جواد صابر – محمدعلی حسنلو – حسن آذری – شهریار عطایی – علی اسدالهی – رضا ترنیان – مهدی ترمشیر – مازیار عارفانی – مهدی حسین زاده – کیوان ملکی – فهیمه محمودی – سحر اسدی – احسان مهدیان – لیلا مشفق – علی رضا نوری – آرمان میرزانژاد – ستار جانعلی پور – پدرام یگانه – میثاق علی نژاد – مهرداد امیدی – مریم فرجی – آزاده بشارتی – پریچهر مستمند – سیامک عشاقی – محمد رمضانی – مهرگان علیدوست – یلدا حبیبی – سهراب کریمی – کیانا برومند – میثم متاجی – مسعود آهنگری – حسام فتحی پور و شاهین دلبری
sher_hamayesh_dar_siahkal-45 sher_hamayesh_dar_siahkal-38 sher_hamayesh_dar_siahkal-26 sher_hamayesh_dar_siahkal-33 sher_hamayesh_dar_siahkal-35 sher_hamayesh_dar_siahkal-10 sher_hamayesh_dar_siahkal-13 sher_hamayesh_dar_siahkal-22 sher_hamayesh_dar_siahkal-23 sher_hamayesh_dar_siahkal-2 sher_hamayesh_dar_siahkal-8

Share