بعد از شهردار ماكلوان و رشت

سومین شهردار گیلانی به عضویت مجمع شهرداران صلح جهانی درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین بائوج‌لاهوتی شهردار کلاچای به عنوان سومین شهردار گیلان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین بائوج‌لاهوتی شهردار کلاچای به عنوان سومین شهردار گیلان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

13930502000329_PhotoAشهردار کلاچای  اظهار کرد: سازمان بین‌المللی شهرداران صلح دارای ۵ هزار و ۸۹۸ عضو ثابت است.

حسین بائوج‌لاهوتی، افزود: در سال میلادی گذشته ۳۵ نفر عضو جدید از شهرهای سراسر دنیا به این مجموعه ملحق شدند.

وی با بیان اینکه امسال توانسته‌ام یکی از اعضای جدید این مجمع باشم، گفت: اکنون بیش از ۶ هزار شهر دنیا در بیش از ۱۶۹ کشور عضو این سازمان هستند.

شهردار کلاچای ادامه داد: هر چند سال یک‌بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می‌آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان تاکید کرده و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم کنند.

به گفته وی، سازمان بین‌المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد.

بائوج‌لاهوتی، تلاش برای ریشه‌کن شدن سلاح‌های کشتار جمعی به‌ویژه سلاح‌های اتمی و شیمیایی در سطح جهان را از اهداف سازمان مذکور عنوان کرد.

وی تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب که نتیجه‌ای جز صدمه به شهروندان و مردم بی‌گناه ندارد را از دیگر اهداف این سازمان برشمرد.

شهردار کلاچای تصریح کرد: تقویت روابط فرهنگی و صلح‌طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت از دیگر اهداف سازمان مذکور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است، خاطرنشان کرد: ریاست سازمان مذکور به‌عهده ماتسویی کازومی شهردار هیروشیما بوده و دبیرخانه اروپایی این سازمان در شهر ایپر محل وقوع نخستین حمله شیمیایی در جنگ اول جهانی در بلژیک مستقر است.

بائوج‌لاهوتی گفت: شهرداران ایرانی عضو این سازمان تاکنون در چند اجلاس بین‌المللی حضور یافته و پیام صلح‌جویی و دوستی شهروندان ایرانی را به دیگر شهرداران دنیا ابلاغ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به‌کار کرده است، تصریح کرد: اعضای آن جمعی از جانبازان شیمیایی هستند که به صورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ای به شهردار کلاچای اظهار امیدواری کرد با یاری شهرداران عضو این سازمان و ارتباطات فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا بتوان گامی برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدودن جنگ و خشونت از چهره جهان برداشت و دنیایی پر از صلح و بدون سلاح شیمیایی را شاهد بود.

ماتسویی کازومی در نامه خود به «حسین بائوج‌لاهوتی» شهردار کلاچای آورده است: ما در نقطه آغازین حساسی برای مبارزه برای رهاسازی خود از تهدید هسته‌ای قرار داریم، بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح‌آمیز و آینده‌ای روشن‌تر تلاش کنیم، منتظر مشارکت شما در فعالیت‌های شهرداران صلح از جمله جنبش چشم‌انداز ۲۰۲۰ هستیم.

همچنین در این نامه‌ خطاب به شهردار کلاچای با تبریک عضویت وی ذکر شده است: امیدواریم با مشارکت و تعامل شهرداران صلح، جهانی بدون سلاح هسته‌ای را شاهد باشیم.

شهردار کلاچای سومین شهردار گیلان بوده که جزو شهرداران صلح جهانی شده است.
/فارس

Share