همزمان با عيد فطر

سومین بوستان بزرگ رشت افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛ برای ساخت سومین بوستان بزرگ رشت به وسعت هفت ونیم هکتار در محله چمارسرا ،۲میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛ برای ساخت سومین بوستان بزرگ رشت به وسعت هفت ونیم هکتار در محله چمارسرا ،۲میلیارد تومان هزینه شده است.
IMG_3624استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از این بوستان گفت: بهترین مشوق ما برای کاروتلاش مردم هستند و حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف وظیفه ما مسئولین را سنگین تر می کند.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تاکید برتوسعه سرانه فضای سبز رشت گفت: مصمم هستیم عملیات اجرایی بوستان ۴۰۰ هکتاری لاکان رشت را هرچه زودتر آغاز کنیم تا هم مکانی برای حضور مردم و هم زمینه ای برای اشتغالزایی چندین هزار نفر در آن را فراهم نماییم.
وی با تاکید بر اینکه رشت به عنوان پیشانی گیلان و یک شهر گردشگرپذیر باید سبز و زیبا باشد ، گفت: فضهای سبز این شهر می بایست توسعه بیشتری یابد و به سیمای شهری نیز توجه شود.
دکتر نجفی همچنین پروژه جمع آوری آبهای سطحی را از اقدامات خوب درحال اجرا در رشت دانست و افزود: آب گرفتگی معابر همواره یکی از مشکلات اساسی رشت بوده است که این طرح در سه فاز برای حل مشکل آغاز شده است.
وی از آسفالت فاز نخست این پروژه تا ده روز آینده خبرداد و اظهارداشت: امیدواریم با اجرای کامل این طرح دیگر معضل آب گرفتگ در رشت نداشته باشیم.
دکتر نجفی به معضل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و ادامه داد: لایروبی کامل این رودخانه ها اعتبارات کلانی را می طلبد که باتوجه به محدودیت بودجه ای در چند فاز این کار را آغاز نموده ایم و در تلاشیم با رایزنی در تهران بتوانیم اعتبارات ملی را برای این امر جذب کنیم.
استاندار گیلان به اجرای طرح جمع آوری پسماندهای شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: روزانه چنصدتن زباله در شهرها و روستاهای است تولید می شود .
دکترنجفی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اظهارداشت: مردم و مسئولین درکنار هم می توانند حقوق شهروندی را تحقق بخشند.
وی با اشاره به جاده شهر صنعتی رشت گفت: در این جاده همواره شاهد تصادفات بسیاری بودیم که از چندی پیش کار اصلاح و بهسازی این محور در مرحله اجرایی قرار گرفته که فاز نخست آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
نماینده عالی دولت در گیلان به حضور میلیون ها گردشگر در استان اشاره کرد و گفت: باید همه امکانات لازم را برای حضور گردشگران و مسافران در استان فراهم کنیم تا لحظات خوشی را در گیلان زیبا سپری کنند.
دکتر نجفی با بیان اینکه مناسب سازی طرح های سالمسازی دریا باجدیت در گیلان درحال اجراست، اظهارداشت:ریاست جمهور استانداران استانهای شمالی را ملزم کرده اند که به ساماندهی و مناسب سازی سواحل دریا و طرح های سالمسازی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

Share