سلاحی که جسم و روان صهیونیست‌ها را فلج کرد +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۱ ماه از آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و با شروع فاز تهاجم زمینی صهیونیست ها به این منطقه، غافلگیری نیروهای اسراییلی به دست رزمندگان فلسطینی نکته بسیار مهمی از نظر نظامی و روانی محسوب می شود. موشک های ضد زره ای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۱ ماه از آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و با شروع فاز تهاجم زمینی صهیونیست ها به این منطقه، غافلگیری نیروهای اسراییلی به دست رزمندگان فلسطینی نکته بسیار مهمی از نظر نظامی و روانی محسوب می شود.

موشک های ضد زره ای که کابوسی برای زره پوش های صهیونیست ها شده تا تله های انفجاری و حملات هدفمند خمپاره ای که تا به امروز بیش از ۱۰۰ نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده است، از جمله اقدامات قابل تحسین و مهم رزمندگان مقاومت است اما یکی از جدیدترین تاکتیک های مقاومت برای اشغال گران در این جنگ، سلاح های تک تیر انداز کالیبر سنگین بود که تلفات قابل توجهی را به نظامیان صهیونیست وارد کرده است که بر این اساس، نگاهی به اهمیت و تاثیر این سلاح ها در جنگ فعلی خواهیم داشت.

در ابتدا بهتر است که کمی در تاریخ به عقب برگشته و به یکی از خونین ترین نبردهای تاریخ بشریت که تک تیراندازان نقشی مهم در آن ایفا کردند بپردازیم. در جریان نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم، تک تیراندازهای شوروی تعداد بسیار زیادی از افسران ارشد آلمانی، دیده بانها و حتی تک تیراندازان آلمانی را شکار کرده و راه را برای پیروزی ارتش سرخ هموار کردند.

واسیلی زایتسزف از تک تیرانداز مشهور روس در نبرد استالینگراد

واسیلی زایتسزف از تک تیرانداز مشهور روس در نبرد استالینگراد

یکی از اثرات حضور این تیراندازان، ضربه روانی بود که به ارتش آلمان وارد شد و در حقیقت با ایجاد فضایی از ترس، روحیه سربازان آلمانی را نابود کرده و از طرفی روحیه سربازان شوروی را به شدت افزایش دادند.

امروز و در جریان نبرد غزه نیز صهیونیستها وارد منطقه ای شدند که به وسیله حملات هوایی و توپخانه ای خودشان به شدت آسیب دیده است. اما این خانه ها و تاسیسات آسیب دیده یک مشکل بزرگ برای نیروهای زمینی اسراییل ایجاد کردند و آن هم این مسئله است که این شرایط برای یک تک تیرانداز یک وضعیت ایده آل به حساب می آید.

رزمنده فلسطینی مجهز به سیمینوف

رزمنده فلسطینی مجهز به سیمینوف

بر اساس تصاویری که پیش از این از نیروهای مقاومت در دسترس بود این نیروها به سلاح تک تیرانداز معروف روسی یعنی سیمینوف مجهز بودند. این سلاح روسی در بسیاری از جنگ های دهه اخیر به خوبی وارد عمل شده و توانسته است اثر گذار باشد. اما یک نکته عملکرد این سلاح را در نبرد بر علیه سربازان اسراییلی محدود می کند.

با توجه به تصاویر موجود، اکثر سربازان اسراییلی که در این تهاجم شرکت کرده اند به جلیقه های ضد گلوله مدرن مجهز هستند و تک تیرانداز فلسطینی در صورتی که می خواستند با سلاحی مثل سیمینوف آنها را به صورت موثر هدف قرار دهند می بایست بیش از حد به آنها نزدیک می شدند که این مسئله می توانست به لو رفتن موقعیت آنها منجر شود.

اما در چند سال اخیر، ورود دو سلاح به سازمان رزم نیروهای مقاومت فلسطینی باعث شد تا این نیروها در این بخش دست برتر را پیدا کنند. آنچه از تصاویر مشخص است نیروهای مقاومت به اسلحه ای مجهز شده اند که شباهت فراوانی به سلاح تک تیرانداز ایرانی یعنی صیاد ۲ دارد.

رزمندگان فلسطینی مجهز به سلاح شبیه به صیاد-2

رزمندگان فلسطینی مجهز به سلاح شبیه به صیاد-۲

اسلحه تک تیرانداز صیاد ۲ بر اساس تلاش های مهندسان ایرانی بر اساس یک سلاح اتریشی به تولید انبوه رسیده و به یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحویل شده است. این سلاح از گلوله های کالیبر ۱۲.۷ میلی متری بهره برده و سرعت دهانه گلوله‌های آن در حدود ۸۷۹ متر بر ثانیه است.
برد موثر این سلاح تا فاصله ۱۵۰۰ متری به همراه دقت بالا تضمین شده است. اما نکته مهم در مورد این سلاح قدرت تخریب و نفوذ بالای آن است.

از دهه ۱۹۸۰ میلادی به این سو سلاح های تک تیرانداز کالیبر ۵۰ به وفور توسط ارتش های مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. برخورد این گلوله در نواحی مثل بالا تنه شامل سینه و شکم در بسیاری از موارد به نصف شدن فرد مورد اصابت قرار گرفته منجر شده و در زمان برخورد به دست و یا پا نیز به احتمال بسیار بالا به قطع کامل عضو منجر می شود.
در حقیقت می توان گفت که پوشیدن و یا نپوشیدن جلیقه ضد گلوله برای هدف این سلاح هیچ تفاوتی نداشته و نفوذ تخریبی صد در صد این گلوله ضمانت شده است.
/مشرق

Share