سفارت انگلیس در تهران بازگشایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علاء‌الدین بروجردی از توافق ایران و انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد. وی افزود: مصوبه مجلس مبنی بر کاهش سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار همچنان به قوت خود باقی است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علاء‌الدین بروجردی از توافق ایران و انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد.

borojordiوی افزود: مصوبه مجلس مبنی بر کاهش سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در صورت بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، باید صدور ویزا در تهران صورت گیرد و این یک امر ضروری است.

نماینده مردم بروجرد خاطر نشان کرد: مصوبه مجلس برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران هیچ منعی ندارد.

در حال حاضر سطح روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار غیر مقیم است.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی روز چهارشنبه ۲ آذر ۹۰ طرح قطع روابط با انگلیس را با ۱۶۲ رای موافق و ۵ رای مخالف به تصویب رساندند.

پس از تصویب رای، فریاد الله اکبر و مرگ بر آمریکا و انگلیس در صحن طنین انداز شد.

در مقدمه این طرح آمده است: با توجه به اینکه دولت انگلیس با تصمیم قطعنامه اخیر خود یک‌بار دیگر سیاست‌های کینه‌توزانه خود را در قبال ملت و دولت ایران نشان داد، داشتن روابط خارجی با این کشور به هیج وجه قابل قبول و منطبق بر منافع جمهوری اسلامی نیست. بر همین اساس وزارت امور خارجه باید هر چه روابط سیاسی را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برساند./باشگاه خبرنگاران

Share