جعفرزاده در حاشیه بازدید از سد شفارود

سد شفارود در سال ۳.۸ گیگا وات برق تولید می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سد شفارود، گفت: سد شفارود در سال ۳.۸ گیگا بایت برق تولید و معادل ۹۹.۱ میلیون متر مکعب آب تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سد شفارود، گفت: سد شفارود در سال ۳.۸ گیگا وات برق تولید و معادل ۹۹.۱ میلیون متر مکعب آب تامین می‌کند.

jafarzade09غلامعلی جعفرزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از سد شفارود، اظهار کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بازدید از طرح‌های ملی به گیلان سفر کرده‌اند.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از کارگاه و تونل‌های انحرافی و صحبت‌‌های آنها با پیمانکار پروژه، افزود: تلاش می‌کنیم با بودجه خوبی که در سال ۹۴ برای پروژه تعیین می‌شود پروژه به خوبی پیش رود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تامین بودجه مناسب برای سد شفارود را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهداف این پروژه تامین آب سالانه آب ۱۱ هزار هکتار اراضی منطقه با ۱۲ میلیون متر مکعب است.

جعفرزاده، احداث سد شفارود برای تامین آب شهرهای رضوانشهر، پره‌سر و بسیاری از روستاهای اطراف آن را ویژه عنوان کرد و افزود:این سد ۷ هزار از اراضی منطقه را بهبود و چهار هزار هکتار اراضی را توسعه می‌بخشد.

وی با بیان اینکه این سد معادل ۹۹.۱ میلیون متر مکعب آب تامین می‌کند، تصریح کرد: این سد آب رضوانشهر و پره سر را معادل ۷.۵ میلیون متر مکعب و ۱۲ میلیون متر مکعب آب کارخانه چوکا را در سال تامین می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد شفارود در کنترل سیلاب‌های فصلی به منظور حفظ اراضی پایین موثر است، اظهار کرد: سدشفارود در سال ۳.۸ گیگا وات برق تولید می‌کند.
/تسنیم

Share